harveyspecter007 Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Hei, har sett litt på bærbarer og lurer på hvor man kjøper en asus g750? Har prøvd å søkt litt på kelkoo: http://www.kelkoo.no/p-laptop-113501/asus-g750-19862680 Er det kun de nettsidene som selger asus g750? Får jeg med norsk tastatur da? Link til asus g750: http://promos.asus.com/US/G750/#.UeTEx9KeOwI Skal ha en asus g750jx Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=g750jx Syns prisjakt er en mye ryddigere og bedre side for å finne priser og lagerstatus hos flere butikker. Med mindre annet er nevnt er det nordisk tastatur så fremt butikken er norsk/skandinavisk. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Husk å dobbel sjekk specs,denne maskinen kommer i forskjellige versjoner Da jeg kjøpte min forgjenger (g73jh) fikk jeg først feil versjon,forhandleren hadde heller ikke fått med seg at det var forskjellige versjoner av den. Er ellers en rimelig sleek maskin og kan anbefale den på det sterkeste. Lenke til kommentar
harveyspecter007 Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 Takker for svar! Er ellers en rimelig sleek maskin og kan anbefale den på det sterkeste. Vet du noe om hvor stille den er? Har hørt at asus lager de mest stillegående laptopene? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Asus lager ikke de mest stillegående laptopene, men Asus lager de mest stillegående laptopene av denne typen, altså spillbærbar med kraftige grafikkort beregnet først og fremst på spilling. Der har de en lederposisjon. Akkurat hvor stille, er jo umulig å svare konkret på. Det finnes ingen absolutte måltall for stillhet. Stillere enn en hårføner på lav hastighet 1 meter fra deg ... for eksempel? Kanskje stillere enn en varmepumpe, avhengig av hvilken varmepumpe og hvor hardt den arbeider? Osv. Det er helt umulig å svare på. Lydtrykksmålinger (målt i decibel) hjelper deg heller ikke så mye, da decibel er et forholdstall, og er altså avhengig av hvor nullpunktet (0 dB) er satt. Lenke til kommentar
harveyspecter007 Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 Asus lager ikke de mest stillegående laptopene, men Asus lager de mest stillegående laptopene av denne typen, altså spillbærbar med kraftige grafikkort beregnet først og fremst på spilling. Der har de en lederposisjon. Akkurat hvor stille, er jo umulig å svare konkret på. Det finnes ingen absolutte måltall for stillhet. Stillere enn en hårføner på lav hastighet 1 meter fra deg ... for eksempel? Kanskje stillere enn en varmepumpe, avhengig av hvilken varmepumpe og hvor hardt den arbeider? Osv. Det er helt umulig å svare på. Lydtrykksmålinger (målt i decibel) hjelper deg heller ikke så mye, da decibel er et forholdstall, og er altså avhengig av hvor nullpunktet (0 dB) er satt. Skjønner. Hadde vært bra med en laptop som ikke er så bråkete når jeg skal spille da jeg sitter noen ganger i stua og det er folk rundt, eller når jeg er hos kjæresten og plutselig så skal laptopen bråke noe helt sykt.. Hvor mye stillere er den i forhold til de andre gaming laptopene? Vet du noe om det? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 Nei. Jeg har ikke hatt anledning til å stille opp forskjellige laptoper side ved side, la dem utføre akkurat samme oppgave, for så og lytte på støyen. Dette er egentlig den eneste måten å avgjøre sånt på. Det finnes lydtrykksmålinger der det er forskjeller i målte decibel, men dette er heller ikke den fulle og hele sannheten, da slike lydtrykksmålinger ikke sier noe om selve karakteristikken på støyen. Er det for eksempel nesten bare vindsus, eller er det høyfrekvent hvining fra vifter som går på høyt turtall? Sistnevnte vil jo være langt mer plagsomt for de aller fleste, selv om lydtrykksmålingen viser lavere decibel ... Poenget er: Hvis du skal ha en såkalt gaming laptop, men er bekymret for viftestøy, så er en av Asus' G-serie maskiner sikreste alternativ, i følge nettsteder som tester denslags. Du får laptoper som både koster mindre og yter bedre andre steder, f.eks. Multicom, men er viftestøy første prioritet, så velg Asus. Men vær klar over at ingen slike laptoper er direkte stille når de må streve med krevende grafikk 1 Lenke til kommentar
technicality Skrevet 17. juli 2013 Del Skrevet 17. juli 2013 (endret) Takker for svar! Vet du noe om hvor stille den er? Har hørt at asus lager de mest stillegående laptopene Noen spesifikke tall har jeg ikke nei. Men du skal være veldig sær om denne maskinens lydnivå plager. Den spinner opp om du presser den såklart men ikke mer enn andre maskiner egentlig Ah. Ser at du har fått ett rimelig godt svar tidligere. Never mind Endret 17. juli 2013 av technicality Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå