Gå til innhold

Hva skal man med sportsmotorsykler når øverste fartsgrense er 100?


Bully!

Anbefalte innlegg

Dette lurer jeg altså på.

 

Er det akselerasjonen? Brummingen? Bare potensialet til å kjøre i 350 km/t?

 

Å kjøre over 100 er jo uansett i prinsippet kriminelt...

 

Jeg irriterer meg grenseløst over folk som faktisk skryter av at de kjører fort, det være seg på sykkel eller i bil. Det er en grunn til at trafikklovene er som de er. Hever man seg over dem er man uansett argumentasjon kriminell. Man setter andres liv og helse i fare.

 

Narkomane blir sett ned på av store deler av befolkningen. Råkjøring, derimot, det er i verste fall bare "uskyldige, ungdommelige streker".

 

Jeg syns det er helt forkastelig.

 

PS: Jeg har forøvrig aldri brukt narkotika selv, og kommer aldri til å gjøre det. Jeg har mye imot folk som selger narkotika.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser ikke ned på narkomane, jeg ser derimot ned på de som gjør det..

 

Selv kjørt r sykkel i snart 10år, ga meg for par sesonger siden da en del bilister er for distre til å ha noe i trafikken å gjøre.

 

Jeg vil gå så langt å si at mennesker som er distre i trafikken er langt mer farlig en noen som kjører litt fort her og der..

 

Ang r sykkel så er det akselerasjon samt sving egenskapene som veier størst hos meg, ikke at de kan gå i 300+, kjører fort er uansett kjedelig, alt over 200 føles ca det samme..

 

Man burde også kunne skille mellom mc & bil når det kommer til faren av å kjøre fort, 200kg vs 1800kg er stoooooor.

Endret av DaniNichi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

R-sykkel eller en 1000cc R-sykkel? Du skal ikke jobbe spesielt hardt med å ha mer eller mindre dekkbregrenset aks fra 0-100 på en motorsykkel, la oss si rundt 3 sekund fra 0-100, trenger ingen 1000cc R-sykkel for det, så sånn sett er det ikke så mye poeng innenfor fartsgrensen, men de er jo lagd for å kjøre raskt i sving da, og en 1000cc har ikke like spiss effektkurve, så er litt mer konfort mtp på giring. Men personlig synes jeg det er ganske mange ulemper med de for å i praksis hente ut noen få prosenter ekstra ytelse. (forutsatt veibruk)

 

AtW

Lenke til kommentar

Er jo lovlig å tyne dem på baner i Norge også. I tillegg har man jo utlandet.

 

Joda, men selv på bane må du vel være enig i at forskjellene er små? Det er jaggu ikke mye tregere det går med 600cc, og for de aller fleste er det ikke sykkelen det står på. Verdens beste hadde sikkert gruset meg med moped på bane, uansett hva slags sykkel jeg hadde :)

 

AtW

Lenke til kommentar

For "normale" personer spiller det liten rolle ja. Har hatt 600 før og dersom jeg mot all formodning skulle finne på å begynne med noe slikt igjen så ville det mest sannsynlig bli en ny 600.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Hvorfor skal man ha en Ferrari eller Lamborghini?

Selv om man har en sykkel/bil som kan gjøre over 300 km/t, betyr jo ikke det at man prøve å nå 300 km/t hele tiden. Går fint an å kjøre i det som er fartsgrensen med en R-sykkel. Kjøkjøring er dog ikke noe særlig om du har en relativt kvass sykkel.

 

Interesserer meg for motor generelt, og da vil jeg si lyden spiller en rolle, og det samme med utseende.

Selv en 50cc kan nå 100 km/t, så ser ikke helt hva du vil frem til. Er ikke bare motorsyklister som skryter av at de kjører fort. Kan kjøre fort med en Toyota Corolla med 70 hk også.

 

Det artige med motorsykler generelt er smidigheten, akselerasjonen, størrelsen og den lille frihetsfølelsen du får. Man må ikke kjøre idiot for å kunne glede seg over en motorsykkel eller en sportsbil.

Lenke til kommentar

For "normale" personer spiller det liten rolle ja. Har hatt 600 før og dersom jeg mot all formodning skulle finne på å begynne med noe slikt igjen så ville det mest sannsynlig bli en ny 600.

med en 600 blir det ofte frantisk giring, der har en 1000 mer å by på..

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at man må kjøre i 300 km/t selv om man har en 1000cc eller Ferrari, jeg lurte rett og slett bare på hva hensikten var...

 

Det er jo klart de aller fleste biler kan gå fortere enn 100. Men ikke i bratte oppoverbakker eller forbikjøringer med behov for rask aksellerasjon.

 

Men ok - så det er fordi det er morro. Det er greit, det.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at man må kjøre i 300 km/t selv om man har en 1000cc eller Ferrari, jeg lurte rett og slett bare på hva hensikten var...

 

Det er jo klart de aller fleste biler kan gå fortere enn 100. Men ikke i bratte oppoverbakker eller forbikjøringer med behov for rask aksellerasjon.

 

Men ok - så det er fordi det er morro. Det er greit, det.

 

Det er moro, og det er moro å kjøre noe som er "det heftigste", det er jo ytelser som er milevis foran det "normale" folk har råd til på bilfronten, og selv om jeg fortsatt mener forskjellen er liten, og det ikke er noe for meg, så skjønner jeg at en 1000cc sportsykkel kan appelere til noen, det er jo ett heftig kjøretøy.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...