Lisbeth Grendal Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Feber. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Flotte farger og fint blikk nydelige øyne på den lille modellen!! 1 Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 16. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2013 Flotte farger og fint blikk nydelige øyne på den lille modellen!! Takk skal du ha Lenke til kommentar
wasco Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Et tett og fint utsnitt som gir fin kontakt med modellen. Lyset er også helt perfekt, og gir et mykt og fint uttrykk. At hun har hode litt vent bort og så ser inn i kamera gir alltid et fint resultat. Men det er blitt veldig mye støy i bildet. Regner med at dette skylles høy ISO. Til slutt et par praktiske tips Jeg pleier alltid å passe på at modellen fukter leppene før jeg tar bilde. Da unngår du det markante fargeskillet mellom mørkt og lyst som du ser på leppene hennes. Dette er vanligvis ikke et problem med voksne modeller som er sminket, men tenk på det når du tar bilde av unger. Ser også at hun har litt rennende nese, og dette er slike små detaljer som i alle fall jeg tenker på når jeg fotograferer unger. I noen tilfeller kan litt rennende nese bare være sjarmerende, det komme ann på hva slags portrett du vil lage Lenke til kommentar
Lisbeth Grendal Skrevet 16. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2013 Et tett og fint utsnitt som gir fin kontakt med modellen.Lyset er også helt perfekt, og gir et mykt og fint uttrykk.At hun har hode litt vent bort og så ser inn i kamera gir alltid et fint resultat. Men det er blitt veldig mye støy i bildet. Regner med at dette skylles høy ISO. Til slutt et par praktiske tips :)Jeg pleier alltid å passe på at modellen fukter leppene før jeg tar bilde. Da unngår du det markante fargeskillet mellom mørkt og lyst som du ser på leppene hennes. Dette er vanligvis ikke et problem med voksne modeller som er sminket, men tenk på det når du tar bilde av unger.Ser også at hun har litt rennende nese, og dette er slike små detaljer som i alle fall jeg tenker på når jeg fotograferer unger.I noen tilfeller kan litt rennende nese bare være sjarmerende, det komme ann på hva slags portrett du vil lage Takk for kommentar og tips Er selv ganske stolt av dette bildet, med tanke på omstendighetene det ble tatt i. Her var det barnebursdag, full fart, og den 4-årige hovedpersonen ble syk. Skuffelsen og feberen synes jeg kommer fram i uttrykket. Her var det et ulykkelig barn som helst ville være i fred. Arrangerte portretter kan forberedes med tørr nese og fuktet munn, men her hadde nok et slikt forslag blitt helt feil, og dette bildet hadde nok heller ikke da "blitt til" Man vet jo ikke bakgrunnen til bilder som blir vist, derfor er kanskje "tittelen" man velger, en pekepinn til betrakteren. Tar med meg alle råd og tips, og håper på flere tilbakemeldinger Lenke til kommentar
wasco Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Et tett og fint utsnitt som gir fin kontakt med modellen.Lyset er også helt perfekt, og gir et mykt og fint uttrykk.At hun har hode litt vent bort og så ser inn i kamera gir alltid et fint resultat. Men det er blitt veldig mye støy i bildet. Regner med at dette skylles høy ISO. Til slutt et par praktiske tips :)Jeg pleier alltid å passe på at modellen fukter leppene før jeg tar bilde. Da unngår du det markante fargeskillet mellom mørkt og lyst som du ser på leppene hennes. Dette er vanligvis ikke et problem med voksne modeller som er sminket, men tenk på det når du tar bilde av unger.Ser også at hun har litt rennende nese, og dette er slike små detaljer som i alle fall jeg tenker på når jeg fotograferer unger.I noen tilfeller kan litt rennende nese bare være sjarmerende, det komme ann på hva slags portrett du vil lage Takk for kommentar og tips Er selv ganske stolt av dette bildet, med tanke på omstendighetene det ble tatt i. Her var det barnebursdag, full fart, og den 4-årige hovedpersonen ble syk. Skuffelsen og feberen synes jeg kommer fram i uttrykket. Her var det et ulykkelig barn som helst ville være i fred.Arrangerte portretter kan forberedes med tørr nese og fuktet munn, men her hadde nok et slikt forslag blitt helt feil, og dette bildet hadde nok heller ikke da "blitt til" :DMan vet jo ikke bakgrunnen til bilder som blir vist, derfor er kanskje "tittelen" man velger, en pekepinn til betrakteren.Tar med meg alle råd og tips, og håper på flere tilbakemeldinger Jeg ble så opptatt av å studere bilde, at jeg glemte å lese tittelen på bildet Hadde jeg gjort det, ville jeg jo forstått at den rennende nesen og de tørre leppene selvsagt er en del av "budskapet" i bildet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg