Gå til innhold

Innvandring: H vs. Frp

Anbefalte innlegg

Tidligere i dag kom det en artikkel om SSB som viste at flertallet av den norske befolkningen er positiv til innvandring.

Frp som selv bruker SSB som troverdig kilde for å argumentere deres syn på innvandring, setter nå spørsmålstegn på SSBs troverdighet.

Men det stopper ikke her: Høyre gjorde det tydelig klart, at Frp ikke kommer tll å få gjennomslag for deres innvandringspolitikk.

http://www.dagbladet.no/2013/07/15/nyheter/samfunn/politikk/valg13/innenriks/28208052/

Brannfakkelen er kastet med tanke på at Frp tilnærmest stilte ultimatum når det gjaldt innvandringspolitikk. Nå blir det bråk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt meg er bekjent forsvarte blant annet Høyre undersøkelsen med at folk flest i Oslo liker arbeidsinnvandring fra Sverige. Tviler på at så mange er så positivt innstilt til innvandringsproblemene i Oslo, og at Tybring Gjedde tenker på Svensker og EU borgere forøvrig - nei jeg er ikke enig med hans synspunkter. Videre så er det også sikkert mange som sier at det er positivt for å være politisk korrekt.

Og jeg er ikke negativ med tanke på innvandring, men man kan se flere steder i Oslo (sikkert andre steder og) at det er en feilslått innvandring og integreringspolitikk. Malmö er jo et "prakt"eksempel på dette.

Endret av ThaHoward
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så vidt meg er bekjent forsvarte blant annet Høyre undersøkelsen med at folk flest i Oslo liker arbeidsinnvandring fra Sverige. Tviler på at så mange er så positivt innstilt til innvandringsproblemene i Oslo. Videre så er det også sikkert mange som sier at det er positivt for å være politisk korrekt.

Og jeg er ikke negativ med tanke på innvandring, men man kan se flere steder i Oslo (sikkert andre steder og) at det er en feilslått innvandring og integreringspolitikk. Malmö er jo et "prakt"eksempel på dette.

Jeg tror nok det kommer heller an på hvordan spørsmålet stilles. De fleste i befolkningen er nok negative til flyktninger/asylsøkere, mens de derimot er mest positive til arbeidsinnvandring og dog spesielt fra EØS/EFTA-området.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok det kommer heller an på hvordan spørsmålet stilles. De fleste i befolkningen er nok negative til flyktninger/asylsøkere, mens de derimot er mest positive til arbeidsinnvandring og dog spesielt fra EØS/EFTA-området.

Ja og dette er hva Tybring Gjedde siktet til, eller han sa det direkte, og jeg når bla. Høyre mener at Oslo borgere flest er positivt innstilt til innvandring siden de liker svenske arbeidsinnvandrere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja og dette er hva Tybring Gjedde siktet til, eller han sa det direkte, og jeg når bla. Høyre mener at Oslo borgere flest er positivt innstilt til innvandring siden de liker svenske arbeidsinnvandrere.

Enten det, eller så er disse utspillene fra Tybing Gjedde og Stang ment som markeringsbehov mellom de to partiene når det gjelder innvandring generelt..

Lenke til kommentar

Statistikk kan vise så mye rart. Hva slags spørsmål som blir stilt, antall personer, og hvilke demografi av personer som blir spurt er også viktig å henvise til.

Statistikk basert på spørsmål til personer burde aldri bli brukt som fakta, bare som en antydning. Hadde de tatt det skriftlig, anonymt, og splittet opp spørsmålene til å dekke flere vinkler, ville resultatet nok blitt noe helt annet.

(f.eks, Har du noe imot arbeidsinnvandring fra Sverige? Har du noe imot arbeidsinnvandring fra Somalia? Har du noe imot...)

Lenke til kommentar

I DB spørreundersøkelse:

"SSB fastslår at stadig flere er positive til innvandrere" har 80 % svart "Det tror jeg ikke på", av over 17.000 stemmer.

Hvorfor tror du at de ikke tror på det? Mest sannsynlig fordi de ikke er positive til innvandring selv. Da kan man lure på hvilke personer og hvordan spørsmålet har blitt vinklet fra SSB sin side når resultatet der er helt motsatt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

I DB spørreundersøkelse:

"SSB fastslår at stadig flere er positive til innvandrere" har 80 % svart "Det tror jeg ikke på", av over 17.000 stemmer.

Hvorfor tror du at de ikke tror på det? Mest sannsynlig fordi de ikke er positive til innvandring selv. Da kan man lure på hvilke personer og hvordan spørsmålet har blitt vinklet fra SSB sin side når resultatet der er helt motsatt.

Det er ikke overraskende mtp. at brukerne av nettavisene er gjerne brunere enn selve Frp.

Flertallet er uten tvil innvandrer-kritiske. SSB produserer statistikk som reflekterer deres interesser, med metoder som Slimda viser til. SSB er absolutt ikke noe troverdig kilde.

Mens de plutselig var en så utrolig troverdig kilde når det gjaldt å svartmale innvandrere? Aner vi høyrepopulistisk hykleri her?

Lenke til kommentar

en statistisk rapport basert på spørsmål og svar fra mange individer er vanskelig å forholde seg til. innvandring kan ikke reduseres til et ja/nei spørsmål.

En statistisk rapport basert på håndfaste tall, som hvor mange lovbrudd har blitt begått, har langt større verdi. Med mindre man vet at mesteparten av lovbrudd ikke blir rapportert, eller lignende.

Lenke til kommentar

Mens de plutselig var en så utrolig troverdig kilde når det gjaldt å svartmale innvandrere? Aner vi høyrepopulistisk hykleri her?

Nei, men din venstrevridde retorikk er kjedelig. Om du synes innvandring er bra så vis til det. SSB er da åpenbart, eller ikke diskutert nok? Sikkert en statistikk på det...

Endret av Malhalla
Lenke til kommentar

Nei, men din venstrevridde retorikk er kjedelig. Om du synes innvandring er bra så vis til det. SSB er da åpenbart, eller ikke diskutert nok? Sikkert en statistikk på det...

Ikke like kjedelige som dere innvandrermotstanderes ustanselige sutring om at hele Norge kommer til å gå til helvete og at vi alle kommer til å bli drevet i reservater som resultat av islamiseringen av Norge. Men godt mulig at jeg har blitt gammeldags i mitt syn siden breivikisme ser ut å bli en ny samfunnstrend hos folk flest.

Lenke til kommentar

Sverige er på strake veien til helvete. Frankrike, Belgia og Storbritannia har store problemer med innvandrerkulturen som har tatt litt "av". I Norge er det stadig flere offentlige personer som begynner å stille spørsmål og rope varsko.

Det er helt naturlig å være bekymret over en utvikling som ser ut til å være tvert imot sunn fornuft.

Sverige - Malmø

During the first half of 2011 there was the same number of anti-Semitic crimes reported as were reported for the whole of 2010. Because of a rise in racist hate crimes, Jews have begun leaving Malmö either for Swedish cities where they can feel safer or they have emigrated to Israel and other countries.

Telegraph - Inside Britain's Sharia Courts

A new documentary that goes undercover in Britain's Islamic courts reveals the shocking discrimination some women are suffering

Lenke til kommentar

Så har også Labour party i Storbritannia, som altså er søsterpartiet til Arbeiderpartiet i Norge åpnet grensene med vilje for å skape et multikulturelt paradis og for å gni flerkulturell inn i trynet på de konservative, uten å tenke på hvilke fatale konsekvenser all denne innvandringen fører til nå og i framtiden. Sjokkerende. Minner meg om enkelte her inne som stempler alle som er kritiske til den innvandringen som foregår i dag for rasister og "breivikere." http://www.telegraph...er-adviser.html

Senere går samme parti ut og innrømmer at innvandringen har vært for stor: http://www.express.c...-Labour-s-fault

Om vi får britiske og svenske tilstander her i landet forventer jeg en unnskyldning fra visse politikere også.

Endret av Roger Roger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...