Pallantir Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Jeg trengte en stor disk og så at Elkjip hadde en WD Mybook 4 tb for 1500 kroner. Det virket greit, men da jeg kom hjem, oppdaget jeg på en test at det sitter en Hitachi-disk inni denne! WD kjøpte jo opp Hitachi, og så har de visstnok brukt restlageret av 4 tb disker til dette. Men jeg stoler ikke helt på de greiene. Grunnen til at jeg kjøper denne, er at min forrige 3 tb disk fra Seagate ikke holdt mer enn et år, og den oppførte seg ikke helt pent underveis (rare lyder). Men siden det også var en jeg hadde tatt ut av en ekstern boks, gad jeg ikke prøve å klage engang. Så jeg ville helst hatt en ekte WD-disk, siden jeg også har visse dårlige erfaringer med Death Star, helt tilbake fra de kom fra IBM og til modeller for et par år siden. Men funker de greit nå? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Deathstar er fra IBM-tida. Hitachi-diskene skal være like (u)pålitelige som alle andre merker. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 (endret) Jeg kjører nesten bare samsungdisker og Hitachi i mine raid array. Har ikkje hatt et dødsfall enda på hitachidiskene, men fikk en DOA da jeg kjøpte 16 stk 2TB hitachi. Alle harddisker dør en gang, det er bare spørsmål om tid. Grunnen for at jeg liker best Hitachi er at de fungerer kanskje best med hardware raidkontrollere, og virker for meg pålitlige og raske. Nå skal det sies at jeg ikkje kjører noen single disker, men kjører Raid-6 på all lagring. Endret 15. juli 2013 av Nizzen Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 15. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2013 Takk! Høres ikke så veldig farlig ut, da. Får vel ta sjansen og prøve det. Men jeg er litt uenig i at Death Star bare er IBM-tiden. Det var en hel serie med 500 gig som hadde et problem for noen år siden, og da het de Hitachi. De overtok fra IBM i 2003. Jeg hadde selv fire av de 500-diskene, og tre av dem døde innen ett år. Fikk dem på garantien, og jeg hadde backup av alt som var der, men sånt er aldri morsomt. De fleste diskene mine har gått ut av bruk fordi jeg har kjøpt større disker, ikke fordi de har gått i stykker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå