Gå til innhold

Hvorfor jeg misliker turbaserte spill

Anbefalte innlegg

FPS: First-Person Shooter (F.eks. Battlefield-serien)

AI: Artificial Intelligence (datastyrte motstandere)

................. :hrm: jeg VET hva det der er du!

Det værste er når jeg hører fjortiser komme med forkortelsen D3 (Diablo 3) fordi de ikke gidder å bruke et milisekund på å si ordet Diablo. Herregud (legger ansiktet mitt tragisk i hendene mine)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

................. :hrm: jeg VET hva det der er du!

Det værste er når jeg hører fjortiser komme med forkortelsen D3 (Diablo 3) fordi de ikke gidder å bruke et milisekund på å si ordet Diablo. Herregud (legger ansiktet mitt tragisk i hendene mine)

Det var enklere å ta alt enn å prøve å tippe hva som var og ikke var interessant. ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har det motsatt, jeg har faktisk blitt mer og mer glad i turbaserte spill med årene. Det nye X:Com og Fire Emblem: Awakening er spill som har minnet meg om hvor gøy slike spill er, helt fantastisk spør du meg. Er veldig spent på å prøve de Fallout-aktige spillene som i det siste har fått en gjenopplivning gjennom Kickstarter, og håper turbasert strategi får et skikkelig comeback. (Det har det forsåvidt allerede fått)

Synes forsåvidt det er helt greit å diskutere hva det er som gjør turbaserte rollespill bra, eventuelt hvorfor noen misliker det. Men å prøve å overbevise andre om at det er en annenrangs-sjanger er mindre kult.

Grunnen til at jeg liker turbaserte spill er at de oppfordrer til tanke og strategi, og at spillene kan kreve mye mer av deltakeren nettopp fordi han har tid på seg.

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor det er relevant om det har rot i virkeligheten eller ikke. Spill er spill. Turbaserte spill har ikke forsvunnet fordi de er utdaterte, de har forsvunnet fordi hele bransjen har vridd seg mot preferansene til utålmodige 14-åringer med ADHD. Det er action, action og action som leveres over hele linja. Derfor kommer det nesten ikke eventyrspill, dype strategispill eller teksttunge rollespill for tiden. De turbaserte spillene tilbyr en langt dypere og mer intellektuelt krevende opplevelse enn de vanlige spillene vi omgir oss med. Det er noe mange av oss har savnet.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...