Gå til innhold

Hvordan kan erfaringene med samme mobil variere så enormt?

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Leser mange kommentarer og brukererfaringer, og reagerer på at erfaringene spriker så mye som de gjør. Enten har folk ekstremt ulik bruk, eller så varierer kvaliteten enormt.

Har selv den utskjelte LG P990 (2x) og er strålende fornøyd med den. Batteriet varer hele dagen og vel så det selv med aktiv brukt og masse surfing. Den har ennå ikke låst seg en eneste gang. Fin flyt både i menyer og apper. Brukervennlig. Android versjonen endte på 2.3.4 og får aldri nyere men det spiller ingen rolle. Det er appene jeg bruker, og ser lite til oset uansett.

Medfølgende apper er utdaterte. So what? Google play har nok å velge i av oppdaterte apper. Tømt alle startskjermene for ikoner og lagt inn nye apper på det jeg trenger samt snarveiene til kalkulator, kalender, google play osv.

Blir forundret når folk slakter den så til de grader, og ramser opp problemer jeg aldri har opplevd en eneste gang.

Samme med android vs iphone. De omtaler jo hverandres telefoner som ubrukelige. Samtidig, sjekker man apputvalget får man stort sett de samme appene til begge osene, og det man ikke får er det gode alternativer til.

Filutforskerapper har forlengst omgått iphones gamle dagers manglende filtilganger. De matcher jo hverandre i det store og hele. Iphone mangler NFC, men det gjør de aller fleste android telefonene også. Android telefoner mangler ofte et skall av glass og aluminium, men om det er det eneste kravet får man det også om man vil.

Hvorfor omtales telefoner som enten søppel eller perfekte? Hvordan kan massevis av personer være strålende fornøyde med mobiler som andre bare har problemer med?

Er det brukerne som bruker mobilen feil, eller er det produsenten som har så ekstreme forskjeller i kvaliteten?

Hva er det androidbrukerne savner med iphone som gjør dem umulig å bruke? Hva er det iphone brukerne er så misfornøyd med på android?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enkelt svart. Selv om din telefon funker som bare f.. så ville jeg aldri hatt den da den ikke blir oppdatert. Det er viktig for meg. Å siden vi alle har forskjellige saker som vi synes er viktig blir det slik du nevner. Når det gjelder Android VS Apple så er det vel mest fordi mange ikke klarer å se lengere enn sin egen nese. Å husk selv om vi kanskje ikke vil innrømme det så er mange av oss på dette forumet ganske så nerdete å da blir kanskje dette med mobil litt viktigere enn det egentlig burde være :-P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Men så lenge mobilen fungerer feilfritt, spiller det noen rolle hvilken android versjon man har? Medfølgende apper blir oppdaterte, men det trenger man uansett ikke bruke og de som man trenger, som google play osv oppdateres jo uavhengig av android versjonen?

Lenke til kommentar

Men så lenge mobilen fungerer feilfritt, spiller det noen rolle hvilken android versjon man har? Medfølgende apper blir oppdaterte, men det trenger man uansett ikke bruke og de som man trenger, som google play osv oppdateres jo uavhengig av android versjonen?

Jo for meg betyr det mye. Pussig nok ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

http://no.wikipedia.org/wiki/Android

Her er utviklingen med forskjellene fra versjon til versjon.

Hvor mange satt oppe om natta for å vente på "Filesystem in Userspace" (FUSE; kernel modul) som kom i 3`ern? Flott med feilfiksinger, økt sikkerhet og oppdateringer som reduserer cpu og minnebruken men mesteparten som er ramset opp er ting man får gjennom apper. Støtte for faner i nettleseren f.eks og avspilling av bestemte video og lyd format. Apper ordner alt dette og er derfor ikke et must for å oppdatere.

Flere av versjonene ser jo også ut til kun å fikse ting på en enkelt mobilmodell.

Og strengt tatt kan man jo trekke sammenligningen ganske langt.

Hvorfor finnes det så mange forskjellige bilmodeller når hovedformålet bare er å frakte en person fra A til B?

Snakker ikke om at det finnes mange forskjellige modeller, men at folk har så utrolig forskjellige opplevelser av dem. Sånn sett er det det samme med bilmodeller også.

Lenke til kommentar

LG er ikke de eneste som er trege med oppdateringer, det er vel så og si felles for alle Android enheter, for utenom Nexus telefonene.

LG Optimus 2X var en god telefon til prisen, noen va uheldig og hadde mange problemer. Selv hadde jeg ingen/få problemer med 2X. På mange måter ble det telefon mange elsket å hate. Jeg venter nå på Optimus G2 skal komme på markedet, så jeg kan le av alle S4'ene til 500,- mer, elendig byggekvalitet og dårligere innmat.

Lenke til kommentar

Sannheten er vel at det ikke er så enorme forskjeller på telefonene. En billig kinaklone kan gi nesten den samme brukeropplevelsen som en fullprismodell.

Det er mye snakk om følelser når det gjelder oss mennesker. Religionene spiller på det samme registeret for å låse oss fast og "hate" de andre.

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1389256/Apple-brand-triggers-brain-reaction-similar-religious-devotion.html

Så var spørsmålet; er vi roboter uten egen fri vilje, eller bestemmer vi selv. :hmm:

Alle fanboys er vel egentlig i robotkategorien, selv om vi ikke helt vil innrømme det.

For min egen del, så føler jeg at jeg har tatt et eget valg ved å styre 100% unna Apple.

Men det er mulig jeg også er fjernstyrt :xmas:

Lenke til kommentar
Brukervennlig. Android versjonen endte på 2.3.4 og får aldri nyere men det spiller ingen rolle.

Du er sannsynligvis i likhet med tlf din ikke helt oppdatert. LG slapp 4.0 ICS oppdateringen til 2X i desember 2012 - hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar

Ikke alle operatørene brydde seg med å tilby den. Søker etter oppdatering, men det er ikke noen til min model

Hva mener du? LG slapp 4.0 ICS oppdateringen i desember 2012 til P990.

Har du kun prøvd å oppdatere tilf din OTA? - hvis ja gjør et nytt forsøk med LG update tool som du finner her (under "programvareoppdateringer og drivere" og følg oppskriften.

For mer info / nedlasting av siste offisiell LG firmware sjekk denne.

ICS for P990 heter V30A

Edit: ICS til P990 er diskutert her på forumet - les her.

Endret av poffer
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg sjekket infoen som lå på lg norge sine sider og der er min versjon oppgitt til å være den siste. Søker jeg etter oppdaterigner OTA får jeg beskjed om at jeg har siste versjon. Tidligere når man har oppdatert har man fått beskjed om å oppdatere via update toolet om det har vært oppdateringer ledige.

Lenke til kommentar

Muligheten for at Ankh ikke har de samme problemene som "alle" andre sier dem har er nok nettopp derfor. Han har ikke oppdatert.

Å oppdatere telefonen til ny versjon (snakker da helst fra 2.x.x til 3\4.x.x) skaper MASSE problemer, som utviklerne egentlig ikke klarer å gjøre stort med. S2 ble jo nærmest ubrukelig etter 4.x oppdateringen.

Her må jeg si HTC var kloke da dem valgte å IKKE oppdatere sin Desire HD til versjon 4.x da det rett å slett gikk ut over kvaliteten på telefonen.

Det som er litt rart igjen er at developers på XDA greier å få det til bedre enn hva utviklerne til de store firmaene greier.

Om du er fornøyd med telefonen din slik den er, ikke oppdater.

Er du techno-geek å MÅ ha det nyeste så oppdaterer du.

ORD er farlige greier..

http://www.xda-developers.com/announcements/do-you-have-obsessive-rom-updating-disorder-ord/

For min del må jeg ha det nyeste. Ikke bare på grunn av det er nytt å "bedre", men fordi jeg er blitt bitt av basilen å bare må ha det..

Lenke til kommentar

Muligheten for at Ankh ikke har de samme problemene som "alle" andre sier dem har er nok nettopp derfor. Han har ikke oppdatert.

Å oppdatere telefonen til ny versjon (snakker da helst fra 2.x.x til 3\4.x.x) skaper MASSE problemer, som utviklerne egentlig ikke klarer å gjøre stort med. S2 ble jo nærmest ubrukelig etter 4.x oppdateringen.

Ubrukelig? Min Galaxy S2 her fortsatt konge, og oppdateringene har bare gjort den bedre.

Men vell, om du sier det så må den vel være ubrukelig... Time to get a new one. :ph34r:

Det er nok på tide at noen får oppleve en faktisk ubrukelig telefon/enhet, for det beskriver tydeligvis ikke hva det opprinnelig gjorde.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

[/size]

Ubrukelig? Min Galaxy S2 her fortsatt konge, og oppdateringene har bare gjort den bedre.

Men vell, om du sier det så må den vel være ubrukelig... Time to get a new one. :ph34r:

Det er nok på tide at noen får oppleve en faktisk ubrukelig telefon/enhet, for det beskriver tydeligvis ikke hva det opprinnelig gjorde.

Heh, her ser man igjen de dem fleste sier i denne tråden. At folk har veeldig forskjellige meninger å at samme modell faktisk kan være veldig forskjellige.

Flere har rapoterte om at S2 ikke levde mer enn en halv dag etter 4.x. Å at den ble marginalt tregere.

Men igjen, dette trenger ikke være ditt tilfelle.

Når jeg solgte min Desire HD, var jeg i stor tro om at ingen telefon kunne bli bedre. Jeg solgte den til en kamerat som i dag bruker den enda å han er forsatt stor fornøyd med telefonen.

Når jeg nå prøvde min gamle Desire HD nå etter å ha brukt 3 generasjoner mobiler etter den tid opplevels den som SVÆRT treg å tilnærmet ubrukelig for min del. S

Så konklusjon her blir vell at om du har en litt eldre telefon, ikke prøv en nyere telefon for så å gå tilbake til den gamle.. Opplevelsen blir alt for stor.

Lenke til kommentar

Jeg sjekket infoen som lå på lg norge sine sider og der er min versjon oppgitt til å være den siste. Søker jeg etter oppdaterigner OTA får jeg beskjed om at jeg har siste versjon. Tidligere når man har oppdatert har man fått beskjed om å oppdatere via update toolet om det har vært oppdateringer ledige.

Ok så da er det med andre ord ingen vits å prøve?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har prøvd. La inn drivere, lastet ned oppdateringsverktøyet, resatt tlf til fabrikinstillinger, kjørt som administrator osv osv uten å finne noe. Tok samme runden igår faktisk, ingen oppdaterigner tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...