Cuneax Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Glem Spotify og WiMP, nå vender disketten tilbake.Band gir ut musikk på diskett Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Åtte sanger komprimert ned til 1,1 megabytes? Det er iallefall ikke kvalitet de bryr seg om. 5 Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Punk og kvalitet? Kvalitet står ikke igjen for punk, siden punk er rebell mot kvalitet og gode normer, egentlig meget punk dene utgivelsen. 8 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Hehe, morsomt PR-stunt, og de lykkes (får omtale her på andre side av jorda, selv om sikkert 99% av leserne aldri har hørt om bandet) 4 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Hmm så hvis jeg vil ha dette albumet må jeg rote fram en gammel maskin med diskettstasjon? Men morsomt stunt uansett 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Nei. Diskett er bare ett av formatene de tilbyr: Includes immediate download of Threat Level Ultra in your choice of high-quality MP3, FLAC, or just about any other format you could possibly desire. Legg også merke til at "Buy now"-knappen etterfølges av "name your price here - no minimum". Slett ikke dårlig PR for et såpass lite og ukjent band for oss i Norge. 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Ah, kjekt. Men det hadde vært kulere hvis de utelukkende hadde gitt det ut på diskett, da ville det sikkert fått kultstatus, men salgstallene ville muligens lide. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Åtte sanger komprimert ned til 1,1 megabytes? Det er iallefall ikke kvalitet de bryr seg om. Ser ut som det er 16 bit tracker-musikk og ikke lydfiler. De er ikke noe særlig større enn et par kilobytes. Her har du en av mine favoritter, fra en norsk artist. ARACHNO - Wings over Dunwyn.xm.zip Lenke til kommentar
Khogn Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Og en logo veldig lik Psygnosis sin. Fantastisk! Lenke til kommentar
Jenschr Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 (endret) Edit. Slett Endret 15. juli 2013 av Jenschr Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 (endret) 16 kbps mono som er kanskje akkurat nok til tale, som f eks radio opptak etc, betyr i praksis 7,2 MB per time. Så hvis disse "8 kjappe punklåter" er si 3 min hver og hvis de skal bruke hele disketten ender vi opp med sånn ca 16 kbps (mer nøyaktig 15,5 kbps), i mono, og ca 8 kbps i stereo. Med andre ord helt for j***ig lydkvalitet. Men et interessant konsept, for alle del. Men hvis "retro" er den generelle ideen burde en valig kassett gjøre susen. Endret 15. juli 2013 av nessuno Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Latskap, nessuno. Alt du lurer på finner du på linkene til hjemmesiden. - Poenget med disketten er PR. Er du opptatt av lydkvalitet velger du FLAC og ikke diskett. - De åtte låtene er til sammen på 8 minutter og 57 sekunder. Dvs. ca 16,4 kbit/s. 1 Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Viss det er tracker spor så gir ikke kbit/s noen mening. Tracker-filer er bygd opp av mange små lydfiler som blir repetert. Litt som MIDI bare at du får med alle lydene som skal spilles av, isteden for at lydkortet står for det. Viss lydfilene er av god kvalitet så blir musikken av god kvalitet også. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Og der var den bestilt ^^ Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 også klager de på nedlasting pga dårlig salgstall Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Hah, virker som bare eff det her, brått bestilte jeg en Lenke til kommentar
radivx Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 http://dataairlines.bandcamp.com/album/lost-floppies-vol-2-data027 Dubmood/Data Airlines kjører en litt annen vri Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 http://dataairlines....s-vol-2-data027 Dubmood/Data Airlines kjører en litt annen vri Fancy sleeve, men fremdeles CD. Lenke til kommentar
big_glasses Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Stillig stunt For de som ikke har diskettstasjon er det jo bare å ta en tur innom et norskt sykehus å spør om du kan låne der 3 Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Latskap, nessuno. Alt du lurer på finner du på linkene til hjemmesiden. - Poenget med disketten er PR. Er du opptatt av lydkvalitet velger du FLAC og ikke diskett. - De åtte låtene er til sammen på 8 minutter og 57 sekunder. Dvs. ca 16,4 kbit/s. Simen, du tror vel virkelig at jeg skal foreta en full in-depth gjennomgang av hva og hvorfor, hvis poenget mitt vare bare å belyse kvaliteten? Takk skal du ha, kaptain åpenbarhet, at jeg nå er fullt klar over at dette er en PR stunt. edit: og forresten, hørte nylig på en gammen tape-til-mp3 mastering av en 80-talls band. Allslags lydforvrengning og annen herlighet, akkurat som å høre det på en kopi-av-kopi kassett på en billig knockoff walkman. Mye mer retro og mye mer interessant enn å høre på forvrengt mp3 lyd fra en diskett, som ingen har maskin til uansett for å spille av. Endret 16. juli 2013 av nessuno Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg