bgeuse Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Hei! Jeg har nå en macbook air (2009 modell) som begynner å synge på siste verset. Jeg har fått med meg at den nye macbook air (2013) er relativt mye raskere så jeg lurte på om det var verdt å investere i en ny macbook air? Altså gå fra Macbook Air 2009 til Macbook Air 2013? Hvis ikke - har dere noen forslag til en bærbar pc som er lett og praktisk som Macbook air, men en bedre investering? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Lurer litt på hva som gjør at du sier macbooken synger på siste vers? Kan være easy fix Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Vil også slenge på at jeg ville kjøpt nye air om jeg hadde pengene. For å få en så tynn pc med denne batterikapasiteten hjelper det lite å velge andre merker. Prisene på slike maskiner ligger gjevnt på 10k eller mer Lenke til kommentar
bgeuse Skrevet 15. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2013 Lurer litt på hva som gjør at du sier macbooken synger på siste vers? Kan være easy fix Hei! Takk for svar. Den synger på siste vers da skjermen er blitt helt lealaus. Må støtte den opp med noe tungt bak den for i det hele tatt å holde den oppe. Noe har knekt i hengslene. En stripe på ca 10cm av skjermen på høyre side er det også noe galt med. Her blir ting uklare og 'skurrete'. Mistenker at dette har med dårlig kontakt å gjøre. Er også frustrert da jeg føler den er fryktelig treig. Den blir fort begynner ofte å hakke hvis jeg f.eks kjører en film på TV-en via den eller har oppe youtube videoer samtidig som andre ting. Jeg så litt på spesifikasjonene på nye og gamle macbook air. Noe som overaskte meg var at prossesorhastigheten ikke var blitt noe raskere (fortsatt rundt 1.7Ghz ), men den nye macen skal jo være en del raskere? Hva er det da som gjør at den nye modellen er raskere? Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Cpufrekvens er bare en del av regnestykket på hvor rask en cpu er. Arkitektur har også mye og si. Man kan bare sammenlignet MHz hvis det er fra samme arkitektur. Lenke til kommentar
bgeuse Skrevet 15. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2013 Cpufrekvens er bare en del av regnestykket på hvor rask en cpu er. Arkitektur har også mye og si. Man kan bare sammenlignet MHz hvis det er fra samme arkitektur. Mhm, tydeligvis. Men det blir vanskelig å finne noe svar på hvor mye raskere 2013 modellen er enn 2009 da. Har noen en formening om hvor mye raskere/kraftigere den er? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Hei! Takk for svar. Den synger på siste vers da skjermen er blitt helt lealaus. Må støtte den opp med noe tungt bak den for i det hele tatt å holde den oppe. Noe har knekt i hengslene. En stripe på ca 10cm av skjermen på høyre side er det også noe galt med. Her blir ting uklare og 'skurrete'. Mistenker at dette har med dårlig kontakt å gjøre. Er også frustrert da jeg føler den er fryktelig treig. Den blir fort begynner ofte å hakke hvis jeg f.eks kjører en film på TV-en via den eller har oppe youtube videoer samtidig som andre ting. Jeg så litt på spesifikasjonene på nye og gamle macbook air. Noe som overaskte meg var at prossesorhastigheten ikke var blitt noe raskere (fortsatt rundt 1.7Ghz ), men den nye macen skal jo være en del raskere? Hva er det da som gjør at den nye modellen er raskere? Da blir det kanskje dyrt med fiks også. Når det kommer til hvor mye raskere 2013 modellen er så kan du lett søke opp benchmarks på google. Da finner du helt sikkert noe. event kjøre en på din egen maskin og sammenligne med resultater andre får på 2013. (bare husk at de kjører mest sannsynlig på en helt ren maskin uten ekstra programmer og mye tull) Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Hva bruker du mb air til? Cpu er sjelden en stor flaskehals i dagens systemer hvis du bare surfer/ser på film. Lenke til kommentar
mantil97 Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 (endret) anbefaler macbook pro. raskere og mer solid pc. bedre kapasitet i tillegg. men macbook air funker greit til de enkleste oppgavene. Endret 15. juli 2013 av Dysfunctional Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 MBP er kraftigere på alle områder, men koster også mere. Hvis bruken bare er surfing, så vil ikke en MBP være ett godt kjøp. Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Hvorfor vil du ha en så dyr laptop med fullstendig bedriten skjerm?(air altså) MBP er grei nok men altfor dyr for min smak. Mye annet i dette segmentet(8-10k) som er mye bedre med mindre du trenger å kjøre OS X eller apple ting. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Cpufrekvens er bare en del av regnestykket på hvor rask en cpu er. Arkitektur har også mye og si. Man kan bare sammenlignet MHz hvis det er fra samme arkitektur. Det er alltid populært å dra bilanalogier. Pleier alltid å sammenligne GHz med turtallet på en bilmotor, som kun sier noe om arbeidstempoet og ikke kreftene motoren gir fra seg. Alle ikke-tekniske pleier å skjønne den der ganske raskt ;-) Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Veldig forenklet, og kan jo ikke sammenlignes helt, men alikevel en bra måte å folk til å skjønne at ghz ikke er så veldig beskrivende. Skal bruke den selv i fremtiden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå