Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Passat 1.9 tdi klakker litt mye

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke sett videoen på grunn av treg nettlinje. Men kakling kommer først og fremst av feiljusterte ventiler. Dette kan være varierende fra motor til motor, da noen "skal være sånn", mens andre går helt fint.
En motor vil være mer utsatt for kakling jo flere komponenter som er i sving når løftet skal gå fra kamaksling til ventil. Dvs, overliggende kam er enklere å justere en motorer med lenkearmer, vippetøy etc.
Stikk innom et autorisert VW-verksted og spør hva som er normalt eller forventet mengde kakling. Men justering av ventilene vil nok være en god plass å begynne. I tillegg er det minst kostnad og enklest utført.
Hva som angår lytting til motoren med stetoskop/skrujern. Ta på deg hørselværn, da får du konsentrert lyden bedre enn om du bare har direkte kontakt med øret smile.png

Kakling kommer ikke først og fremst av feiljusterte ventiler, nei. På motoren det gjelder her er det hydrauliske løftere, og disse har ingen justering. Det kan være tette oljekanaler i løfterne som lager lyd, men det kan også være mye annet.

Disse motorene her har også direkte dieselinnsprøytning og ikke forkammer, så disse kakler dermed mer. Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg byttet vakumpumpe for en mnd siden regner ikke med at jeg får to som

klakker?

Kjøpte du original pumpe eller fra ebay/NBS/Skruvat? Mange no name Kina deler selges her i landet som skal være "lik eller bedre kvalitet" enn original....

Endret av Indian
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...