00005 Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Det kan jo være slakke ventiler, rådebank, tenningsbank... Man får sørge for å utelukke de tre, og hvis ikke vet ikke jeg. Lenke til kommentar
mettelitenfugl Skrevet 9. august 2013 Del Skrevet 9. august 2013 Jeg hadde samme kaklinga på min Audi A4 (samme motor). På min fant jeg ut at det kun var slakke i lager i dynamoen. Hvis du vipper av multireima, så kan du høre om det er ulyd hvis du snurrer på reimhjulet på dynamoen. 1 Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 10. august 2013 Del Skrevet 10. august 2013 (endret) Jeg har ikke sett videoen på grunn av treg nettlinje. Men kakling kommer først og fremst av feiljusterte ventiler. Dette kan være varierende fra motor til motor, da noen "skal være sånn", mens andre går helt fint.En motor vil være mer utsatt for kakling jo flere komponenter som er i sving når løftet skal gå fra kamaksling til ventil. Dvs, overliggende kam er enklere å justere en motorer med lenkearmer, vippetøy etc.Stikk innom et autorisert VW-verksted og spør hva som er normalt eller forventet mengde kakling. Men justering av ventilene vil nok være en god plass å begynne. I tillegg er det minst kostnad og enklest utført.Hva som angår lytting til motoren med stetoskop/skrujern. Ta på deg hørselværn, da får du konsentrert lyden bedre enn om du bare har direkte kontakt med øret Kakling kommer ikke først og fremst av feiljusterte ventiler, nei. På motoren det gjelder her er det hydrauliske løftere, og disse har ingen justering. Det kan være tette oljekanaler i løfterne som lager lyd, men det kan også være mye annet.Disse motorene her har også direkte dieselinnsprøytning og ikke forkammer, så disse kakler dermed mer. Endret 13. september 2013 av FiveInline Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 13. august 2013 Forfatter Del Skrevet 13. august 2013 Fikk et annet tips jeg testet ut starte opp og løsne dyse røra litt og høre om det ble borte men ikke noen forskjell på de. dynamoen er helt rolig den er ny. jeg hører løfterne i 2 sek når jeg starter så blir det borte. Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 18. august 2013 Forfatter Del Skrevet 18. august 2013 Andre forslag!!! Lenke til kommentar
avo Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Bytte bort oljekaminen med en bensinbil? Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 7. september 2013 Forfatter Del Skrevet 7. september 2013 Send info bilder på [email protected] Lenke til kommentar
volvopentagon Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 har du prøvd noe så enkelt som å bytte olje og filter? høres ut som tette oljekanaler til løfterene..at trykket dit ikke er som det skal være. Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 8. september 2013 Forfatter Del Skrevet 8. september 2013 Nettopp byttet olje og filter på den kanskje mulighet for noe stoff som åpner tette rør? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Den er lyden fra Vakumpumpa. Jeg er ganske sikker på det. Spør Møller og hør hva de sier. Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 10. september 2013 Forfatter Del Skrevet 10. september 2013 Jeg byttet vakumpumpe for en mnd siden regner ikke med at jeg får to som klakker? Lenke til kommentar
Indian Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 (endret) Jeg byttet vakumpumpe for en mnd siden regner ikke med at jeg får to som klakker? Kjøpte du original pumpe eller fra ebay/NBS/Skruvat? Mange no name Kina deler selges her i landet som skal være "lik eller bedre kvalitet" enn original.... Endret 14. september 2013 av Indian Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Annbefaler deg å spørre på ett vag forum, kansje det tillomed er ett passat forum der ute? Er som oftest flinke folk der som kan svare deg. Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 14. september 2013 Forfatter Del Skrevet 14. september 2013 Satt på en fra en dele bil som ikke klakket!!! Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 Justerte dieselpumpe den sto en tann feil nå ble det rolig ja!!!!! 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå