sierra93 Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Passaten har begynt og klakke noe sjukt noen som vet hva dette kan være legger ved en filmsnutt Motoren er gått 40000 men kostet på ny topp fra tyskland ny dynamo ny ac kompressor nye dyser ny dieselpumpe kostet på 45000,- Alle filtre er byttet 1 Lenke til kommentar
avo Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 (endret) Kan være en ventil, løfter elns, eller f.eks vakumpumpe. Om du ikke har stetoskop, bruk en lang skrutrekker eller noe slikt. Legg tuppen mot motor der du vil lytte, og den andre enden mot øret. Utrolig nok fungerer det ganske bra, og du kan (kanskje) høre hvor klakkingen kommer fra. Er dette noe som har kommet plutselig, eller gradvis, mens bilen har vært i bruk, eller etter at den har stått ? Endret 15. juli 2013 av avo Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 15. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2013 Kan være en ventil, løfter elns, eller f.eks vakumpumpe. Om du ikke har stetoskop, bruk en lang skrutrekker eller noe slikt. Legg tuppen mot motor der du vil lytte, og den andre enden mot øret. Utrolig nok fungerer det ganske bra, og du kan (kanskje) høre hvor klakkingen kommer fra. Er dette noe som har kommet plutselig, eller gradvis, mens bilen har vært i bruk, eller etter at den har stått ? Det er forrige eier som har satt sammen motor,fikk høre at han ikke hadde utstyr til og justere dieselpumpe at det kan være den som klakker har vært sånn i 1 år jeg har byttet vakumpumpe ikke noe forskjell,det er ikke noe forskjell om den er varm eller kald. Klakker så mye at folk på gata snur seg... Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 15. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2013 Prøvde høre nå men det forplanter seg i hele motoren på den nye toppen er alt nytt dyser-ventiler-løfter Lenke til kommentar
oOF Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Av den filmen klarer jeg ikke å høre noe unormalt på den motoren. Det rakler og kakler veeldig mye av de der. Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 16. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2013 Har sammenliknet med andre 1.9 tdi de går en del roligere enn min Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Jeg hadde en sånn passelat i 3-4 år og den tikket sånn i ca 80% av tiden. Brydde meg ikke. Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 16. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2013 Samme greiene her Nei det er sikkert ikke farlig men det bråker så mye må jo være noe enn kan gjøre det skal jo ikke være sånn Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 17. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2013 Hvordan sjekker man ventil løftere om det klakker? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Syns det var mer lyd på baksiden. Kan være lekkasje mellom topp og eksosmanifoil. Har hørt sånn lyd før med eksoslekkasje. Ta en slange i øret og motoren og sjekk. 1 Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 21. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 21. juli 2013 Aha tester ut dette! Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 21. juli 2013 Del Skrevet 21. juli 2013 Dette høres veldig ut som en lekkasje mellom eksosmanifold og toppen. Det er vanlig å merke forskjell i lyd med varm og kald bil når det gjelder akkurat dette problemet. En pakning løser dette i de fleste tilfeller. Er lyden slik hele tiden så kan det hende at det er sprekkdannelser o.l. i manifold. 1 Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 24. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2013 Lyden er der hele tiden følger turtallet Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 26. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2013 Det er en metallisk lyd Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 27. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2013 Den er lik kald som varm Lenke til kommentar
Slendrian89 Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 Jeg har ikke sett videoen på grunn av treg nettlinje. Men kakling kommer først og fremst av feiljusterte ventiler. Dette kan være varierende fra motor til motor, da noen "skal være sånn", mens andre går helt fint. En motor vil være mer utsatt for kakling jo flere komponenter som er i sving når løftet skal gå fra kamaksling til ventil. Dvs, overliggende kam er enklere å justere en motorer med lenkearmer, vippetøy etc. Stikk innom et autorisert VW-verksted og spør hva som er normalt eller forventet mengde kakling. Men justering av ventilene vil nok være en god plass å begynne. I tillegg er det minst kostnad og enklest utført. Hva som angår lytting til motoren med stetoskop/skrujern. Ta på deg hørselværn, da får du konsentrert lyden bedre enn om du bare har direkte kontakt med øret Lenke til kommentar
sierra93 Skrevet 28. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2013 Diesel pumpe går rolig tok en støvsugerslange og lytta litt rundt det kommer fra front av motor ser ikke noe på ventil løftere og kam er ikke slitt når jeg ser på de,trykte løfterne ned og det er ikke stor forskjellen på de stramme alle sammen Lenke til kommentar
Slendrian89 Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Det er så små klaringer du snakker om, at du kan ikke føle deg fram til om ventilene er justert. Det må du ha føleblad for å finne. Og du må nesten ta i bruk elimineringsmetoden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå