Gå til innhold

Min første øyenstikker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke så mye om "øyenstikkere" men vet litt om fotografering :)

Derfor kan jeg si at dette bildet er flott gjennomført, med klare fine detaljer og naturlige behagelige farger.

Litt fargestøy er et i bildet, muligens på grunn av høy ISO.

Canon er dessverre ikke så god på høy ISO.

Lenke til kommentar

Bra fanget det her. Beskjæring blir det uansett.

Nå kan du bare slå deg ned i kanten av tjernet og med litt tålmodighet burde du få mange bra bilder. Min (lille) erfaring med øyenstikkere er at de har sine revier som de holder seg til, og den slår seg gjerne ned på samme begrensede område hele tiden. Sett deg mitt i et slikt revier og du vil ha den på nært hold.

Lenke til kommentar

Vet ikke så mye om "øyenstikkere" men vet litt om fotografering :)Derfor kan jeg si at dette bildet er flott gjennomført, med klare fine detaljer og naturlige behagelige farger.Litt fargestøy er et i bildet, muligens på grunn av høy ISO.Canon er dessverre ikke så god på høy ISO.

.

Tusen takk for tilbakemeldingen :) Tenkte ikke på at det kunne være ISO`en men selvfølgelig, brukte jo 800 så det kan nok være litt av forklaringen, tok håndholdt, måtte opp i lukkerhastighet, gikk løs på ISO`en istedenfor enda større blender, ett dumt valg antageligvis. Litt synd å høre at Canon har ett forbedringspotensiale på høy ISO, var ikke helt klar over det heller, at det muligens er mer hos dem enn hos de øvrige kameraprodusentene :dontgetit:

Endret av Jentungen2
Lenke til kommentar

Bra fanget det her. Beskjæring blir det uansett.

Nå kan du bare slå deg ned i kanten av tjernet og med litt tålmodighet burde du få mange bra bilder. Min (lille) erfaring med øyenstikkere er at de har sine revier som de holder seg til, og den slår seg gjerne ned på samme begrensede område hele tiden. Sett deg mitt i et slikt revier og du vil ha den på nært hold.

.

Takk for tilbakemeldingen og blir kanskje beskjæring uansett ja :) Takk for tipset om revir, da har jeg en ide om hvor jeg bør sitte, så får jeg smøre meg med en porsjon tålmod og se om jeg kan få til noe igjen :)

,

Endret av Jentungen2
Lenke til kommentar

Veldig fint bilde.

Jeg vet av erfaring at disse ikke er de mest tålmodige posører..

.

Tusen takk for det :) Noen rastløse vesener var de, der de surret rundt i ett sett :)

Berre lækkert.

Ser du har fått litt råd så da kommer det vel flere "stikkere"?

Roar

.

Tusen takk for det, ja blir nok å smøre meg med litt tålmodighet nå, så får vi se om det blir noen flere `stikker` bilder på meg :)

.

.

Lenke til kommentar

En eggleggende hunn er alltid fascinerende å iakta..hun vil garantert komme tilbake og inspisere hvordan eggene har det, så mitt råd er å holde deg til det spesifikke stedet hvor hun festet eggene til plantene .

I mine yngre dager var jeg selv utrolig opptatt av disse helikopterene..

Flotte bilder Jentungen2 :)

Lenke til kommentar

En eggleggende hunn er alltid fascinerende å iakta..hun vil garantert komme tilbake og inspisere hvordan eggene har det, så mitt råd er å holde deg til det spesifikke stedet hvor hun festet eggene til plantene .

I mine yngre dager var jeg selv utrolig opptatt av disse helikopterene..

Flotte bilder Jentungen2 :)

.

Oii, dette hørtes interessant ut, skal tilbake til samme område igjen :) Mange takk for tilbakemelding og gode råd :)

Kjempefint "helikopter"! :)

.

Tusen takk for det :)

Lenke til kommentar

Artig bilde av en libelle, gruppen av de store øyenstikkerne (de mindre hører til vannymfene). Denne har du fotografert midt i eggleggingen. Hunnene legger egg på planter under vannflata.

.

Takk for svaret, så spennendes å høre om navn og egglegging, må tilbake snart å `forske` videre :) Artig å studere dem også, ikke bare fotografere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...