Shredy Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Hei. Kjøpte meg et nytt kabinett og monterte alle komponentene mine inn i det. Men, jeg har et problem, et nokså irriterende et. Ingen av de viftene som kom med kabinettet funker, bare prosessorvifta og GPU-vifta fungerer i det hele tatt. Tok PC'en med til en som er god på slikt, og han sa det var på grunn av at denne kabelen ikke var plugget inn: Kabinettet er Cooler Master Stryker. Kabelen der passer ikke inn på mitt hovedkort, noen som har peiling på hva den heter og om det finnes en slags overgang slik at den passer i mitt hovedkort? Specs: Lenke til kommentar
estens Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 (endret) Den kabelen der er til usb 3.0 portene på fremsiden av kabinettet ditt og kobles til i pluggen under 24pin kontakten på hovedkortet ditt. Er viftene koblet til hovedkortet eller har kabinettet en form for viftestyring de er koblet til? Endret 15. juli 2013 av estens Lenke til kommentar
Shredy Skrevet 15. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2013 (endret) Kan forsåvidt legge til ett par bilder av innsiden av kabinettet. På dette displayet kan man justere viftehastighet osv, så for å svare på spørsmålet ditt, ja, det er viftestyring de er koblet til. Også, power-switch og reset-switch funker, men ingen av de andre knappene der er funksjonelle på dette tidspunkt, det skal lyse rødt fra power-switch'n og det skal komme lyd når man skal justere på + og - for viftehastighet (kanskje ikke så rart det ikke kommer noe lyd når viftene ikke går i det hele tatt ) Er begge disse ledningene for usb 3.0-portene fremme, eller er en av de for usb-portene og en for viftestyring og display? Takk for svar forresten! Endret 15. juli 2013 av Shredy Lenke til kommentar
estens Skrevet 15. juli 2013 Del Skrevet 15. juli 2013 Kjenner ikke det kabinettet, men regner med det er en kabel til hver av usb 3.0 porten på fremsiden. Siden viftene ikke spinner og viftestyringen ikke lyser eller lager lager lyd, tipper jeg viftestyringen ikke er koblet til strømforsyningen evt at pluggen til den ikke sitter skikkelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå