Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi fortsette å la gamle mennesker som ikke kan beskytte seg selv fortsette å bli ranet????

http://www.tv2.no/ny...er-4088993.html

Tenk nøye etter på hvem dere stemmer i 2013. Stemmer dere fram andre partier så kommer kriminaliteten i Norge til å øke noe voldsomt. Stem FRP og dere slipper det tullet her.

hvordan kan dette unngås om FRP blir koalisjonsregjering med høyre, venstre og KRF.?

Lenke til kommentar

Ber deg fortsatt å endre trådtittelen, da lager heller jeg en skikkelig FrP 2013 tråd, fremfor denne som starter med å anklage oss for å være pro-Breivik

Du har tydeligvis ikke tatt deg tid til å lese første side i tråden. TS gjør seg klar på at han nettopp ikke anklager dere for å være pro-Breivik. Han spør om Breivik kan ha blitt påvirket av deres partiprogram.

Endret av FandensOldemor123
Lenke til kommentar

Når han ikke respekterer norsk kultur, demokrati og frihet så har han vel det ærlig talt bedre i et land der kulturen han støtter er rundt han 24/7. Tar ikke deg seriøs i det hele tatt, du kan jo ikke en gang skrive skikkelig norsk.

Heil Spellcheck!

grammar_nazi_logo.jpg

Dessuten skrev du feil selv. Tar seg dårlig ut når han som klager på grammatikk ikke skriver riktig selv.

Lenke til kommentar

Heil Spellcheck!

grammar_nazi_logo.jpg

Dessuten skrev du feil selv. Tar seg dårlig ut når han som klager på grammatikk ikke skriver riktig selv.

Du vet at alle tegnene Hitler brukte er opprinnelig Viking symboler. Om du ikke tror meg så kan du stikke og krangle med professorene på Historisk Museum I Oslo.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Kanskje rødt, selvom jeg fortsatt stiller meg tvilende til om de kan bli definert som sosialister. SV er helt klart ikke et sosialistisk parti.

Du er klar over at definisjonen 'Sosialist' ikke er homogen på samme måte som definisjonen 'Liberalist'? Hvis ditt eneste syn på Sosialister er et bilde av en flokk arbeidere som marsjerer taktfast mot kollektiviserte bondegårder har du et litt forskudd syn på Sosialisme for å si det mildt.

Sosialistisk Venstreparti er i høy grad Sosialistisk

Lenke til kommentar

Tør jeg spørre hvorfor du har dette synet?

Fordi sosialisme er en spesifikk ting. Jeg føler ikke at SV jobber mot et klasseløst samfunn.

http://snl.no/sosialisme

Du er klar over at definisjonen 'Sosialist' ikke er homogen på samme måte som definisjonen 'Liberalist'? Hvis ditt eneste syn på Sosialister er et bilde av en flokk arbeidere som marsjerer taktfast mot kollektiviserte bondegårder har du et litt forskudd syn på Sosialisme for å si det mildt.

Sosialistisk Venstreparti er i høy grad Sosialistisk

Mitt eneste bilde på sosialister er ikke et bilde av en flokk arbeider som masjerer mot noe som helst. Jeg ser bare ikke hvordan SV er et parti som jobber for sosialismen. De har for lengst godtatt blandingsøkonomien og elitene.

Lenke til kommentar

Mitt eneste bilde på sosialister er ikke et bilde av en flokk arbeider som masjerer mot noe som helst. Jeg ser bare ikke hvordan SV er et parti som jobber for sosialismen. De har for lengst godtatt blandingsøkonomien og elitene.

Du kan fint være en sosialist og akseptere en blandingsøkonomi, det kalles markedsosialisme. Sosialdemokratiet er til dels en form for markedsosialisme, sosialdemokratiet i seg selv er et produkt av en langt mer liberal form for sosialisme (dog ikke direkte sosialistisk).

Lenke til kommentar

Du kan fint være en sosialist og akseptere en blandingsøkonomi, det kalles markedsosialisme. Sosialdemokratiet er til dels en form for markedsosialisme, sosialdemokratiet i seg selv er et produkt av en langt mer liberal form for sosialisme (dog ikke direkte sosialistisk).

Så fremt en sosialist skal kjempe for et klasseløst samfunn så mener jeg dette er en umulighet. Markedsosialisme er en type "blandingsideologi".

Du hoppet forsåvidt over det jeg sa om å akseptere eliten.

Man kan godt si at SV har sosialistiske elementer, men jeg mener det blir feil å si at dette er et sosialistisk parti. Fortsatt uenig?

Endret av Fantasy check
Lenke til kommentar

Så fremt en sosialist skal kjempe for et klasseløst samfunn så mener jeg dette er en umulighet. Markedsosialisme er en type "blandingsideologi".

Du hoppet forsåvidt over det jeg sa om å akseptere eliten.

Man kan godt si at SV har sosialistiske elementer, men jeg mener det blir feil å si at dette er et sosialistisk parti. Fortsatt uenig?

Historien har vist at man kan ikke oppnå et klasseløst samfunn ved å sentralisere økonomien og gi staten fullmakt til å drive den. Konseptet med et klasseløst og rettferdig samfunn er at borgerne skal få sine livsbehov og velferd garantert, ikke innføre et klasseløst samfunn for klasseløshetens skyld. Da mister Sosialisme som ideologi sin betydning og man har ikke kommet noe lengre. Du kan godt kalle Markedsosialisme en type "blandingsideologi", det er din oppfatning, jeg mener det er en riktig og viktig vei mot et sosialistisk samfunn. Hvis man ikke kan oppnå sosialisme ved bruk av liberale virkemidler hvor individets rettigheter blir respektert vil jeg ikke ha noe med den å gjøre, så enkelt er det. Men så tror jeg også det lar seg helt fint gjøre, ellers ville jeg ikke erklært meg selv som sosialist heller :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...