Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har du lest kilden din? Der er intet anti-sosialistisk der såvidt jeg kan finne, tvert imot.

Hmm? Jeg leste på denne artikkelen her om dagen, og da sto det at de var sterkt anti-sosialistiske. De er ihvertfall erkefiender av kommunsimen, som er "ekstrem" sosialisme.

Stem FRP og vi slipper utenlandske kriminelle som kun får 1 år i fengsel.

Stem FrP og:

• Økonomien går i dass.
  • Miljøet går i dass.
  • Asylbarn som er født og oppvokst i Norge blir kastet ut av landet

Når det er sagt er det beklagelig at alvorlig kriminalitet straffes med kun ett års fengsel.

Endret av FandensOldemor123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • Asylbarn som er født og oppvokst i Norge blir kastet ut av landet

Hm, er ikke det nettopp det som skjer i dag?

Ingen regjering i Norge har noensinne ført en så streng asyl- og flyktningepolitikk som den sittende regjering. Det er heller ikke mulig for FrP å gjøre den enda strengere, for da kommer Norge i konflikt med internasjonale avtaler.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

Hm, er ikke det nettopp det som skjer i dag?

Ingen regjering i Norge har noensinne ført en så streng asyl- og flyktningepolitikk som den sittende regjering. Det er heller ikke mulig for FrP å gjøre den enda strengere, for da kommer Norge i konflikt med internasjonale avtaler.

Jo, det har du rett i! Og det vil SV gjøre noe med!

FrP har gjort det klart og tydelig at innvandringen reduseres hvis de kommer i regjering.

Lenke til kommentar

Det er jo selve handlingen som fører til at andre mennesker hater dem. Jeg skrev faktisk voldtekt og kriminalitet. Kriminalitet er en fellesord for tyveri, ulovlig arbeid, svindel og en del andre.

I vår del av verden bygger samfunnet på en etikk som tilsier en klar adskillelse mellom handling og mennesket som begår handlingen. Det er det som skiller vår måte å straffe på fra primitive samfunn. Man hater aldri et menneske. Det er likevel noen som har slike tanker i samfunnet vårt, spesielt blant innvandrere fra primitive kulturer. Noen innfødte nordmenn har også samme usiviliserte tankegang. Ikke alle har vært priviligert og vokst opp i et miljø hvor de kunne bli kultivert på en positiv måte.

Lenke til kommentar

FrP har gjort det klart og tydelig at innvandringen reduseres hvis de kommer i regjering.

Det tror jeg på. Nå kommer ikke FrP til å få min stemme, men jeg har likevel sansen for noen av forslagene i asyl- og flyktningepolitikken. Raskere behandling og oppretting av mottak i flyktningenes nærområder er tiltak som vil få innvandringen ned. Samtidig vil langt flere flyktninger få hjelp. I dag koster en flyktning over 4 millioner kroner det første året i Norge. Det samme beløpet brukt i flyktningenes naboland vil kunne hjelpe kanskje 100 mennesker. Det er humanisme, det!

Lenke til kommentar

Jeg liker personlig ikke sp , de driver en poitikk som er forvirrende, FOR at bondene skal få masse penger og MOT tigging. rett og slett et parti som er klin kokos. fantasy chicken du må nesten innse at FRP sender ut signaler og har en holdning som skaper finendlige holdninger i det norske samfunnet, som vi helst burde unngått. Du sier at du ikke er en FRPer, men til og med ventre som FRP skal danne regjering med kritiserer dem like mye som AP. FRP sanker stemmer mest pågrunn av sin innvandring , skattepoitikk og som jeg mener : ugjennomførbare tulle forslag! Om du er imot eller har fulgt med FRP , spesielt han gjedde fyren kommer det helt unødvendige ting ut av munnen. Eks:

http://www.vg.no/nyh...?artid=10105205

Jeg har problemer med å skjønne hvorfor du drar inn Sp i debatten vi to hadde mellom oss.

Som sagt jeg sier ikke noe på at folk som ikke setter seg videre inn i ting kan bli påvirket av hatbudskapet til Frp, men dette er neppe tilfelle for Breivik ettersom fyren faktisk var belest og faller ikke inn under "tanketomme roboter".

Jeg sier at jeg ikke er Frp'er, ja. Men det betyr ikke at jeg må kritisere dem på alle punkter og det betyr heller ikke at jeg er enig i at Frp er skyld i det Breivik tenkte eller gjorde. Jeg hater samtlige stortingspartier. Jeg har en tankegang som du mest sannsynlig ikke har stått ovenfor før. (Og nei dette er ikke et forsøk på å si at jeg er unik, det er bare utrolig få som er enig med meg.)

Endret av Fantasy check
Lenke til kommentar

Det tror jeg på. Nå kommer ikke FrP til å få min stemme, men jeg har likevel sansen for noen av forslagene i asyl- og flyktningepolitikken. Raskere behandling og oppretting av mottak i flyktningenes nærområder er tiltak som vil få innvandringen ned. Samtidig vil langt flere flyktninger få hjelp. I dag koster en flyktning over 4 millioner kroner det første året i Norge. Det samme beløpet brukt i flyktningenes naboland vil kunne hjelpe kanskje 100 mennesker. Det er humanisme, det!

Det varierer på hvor mange vi skal ta inn, 1000? Virkelig ? Vi fikk 38 tusen ifjor, tror du sosialistene er idioter som tar så mange, tvertimot det er flere ting som spiller inn som tvinger dem til å fra så mange inn,

Jeg har problemer med å skjønne hvorfor du drar inn Sp i debatten vi to hadde mellom oss.

Som sagt jeg sier ikke noe på at folk som ikke setter seg videre inn i ting kan bli påvirket av hatbudskapet til Frp, men dette er neppe tilfelle for Breivik ettersom fyren faktisk var belest og faller ikke inn under "tanketomme roboter".

Jeg sier at jeg ikke er Frp'er, ja. Men det betyr ikke at jeg må kritisere dem på alle punkter og det betyr heller ikke at jeg er enig i at Frp er skyld i det Breivik tenkte eller gjorde. Jeg hater samtlige stortingspartier. Jeg har en tankegang som du mest sannsynlig ikke har stått ovenfor før. (Og nei dette er ikke et forsøk på å si at jeg er unik, det er bare utrolig få som er enig med meg.)

Uten å dra det lengre , vi har nesten et ansvar og inkludere om vi skulle tro det FRP sier og følge det. Vil holdningen og oppførselen forandre seg og dette er veldig skremmende :(

Lenke til kommentar

I vår del av verden bygger samfunnet på en etikk som tilsier en klar adskillelse mellom handling og mennesket som begår handlingen. Det er det som skiller vår måte å straffe på fra primitive samfunn. Man hater aldri et menneske. Det er likevel noen som har slike tanker i samfunnet vårt, spesielt blant innvandrere fra primitive kulturer. Noen innfødte nordmenn har også samme usiviliserte tankegang. Ikke alle har vært priviligert og vokst opp i et miljø hvor de kunne bli kultivert på en positiv måte.

Menneske hat finner du hvor som helst , om en innvandrer flytter til vestkanten vil han bli sett rart på mener jeg. Pågrunn av holding hos enkelte partier som fremhever som et problem..

Lenke til kommentar

Å se rart på noen er ikke hat.

Å se rart på noen på grunn av hudfarge , etnisitet eller religion er rasisme. og rasisme er hat pågrunn av dette, vil mene at innvandrere kan oppleve dette som rasisme eller ubehagelig. Til og med jeg som såvidt er ferdig med grunnskolen skjønner det!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm? Jeg leste på denne artikkelen her om dagen, og da sto det at de var sterkt anti-sosialistiske. De er ihvertfall erkefiender av kommunsimen, som er "ekstrem" sosialisme.

Ja, de er erkefiender, på samme måte som Høyre og AP er erkefiender selv om den ideologiske forskjellen mellom disse er nesten usynlig, eller rettere sagt nettopp derfor.

Lenke til kommentar

Det varierer på hvor mange vi skal ta inn, 1000? Virkelig ? Vi fikk 38 tusen ifjor, tror du sosialistene er idioter som tar så mange, tvertimot det er flere ting som spiller inn som tvinger dem til å fra så mange inn,

Tar inn så mange? Hva i all verden snakker du om? Stort sett så NEKTER de folk å slippe inn, og mange av de som er her bruker dagens regjering vold eller voldstrusler for å KASTE UT!

Forskjellen mellom de regjeringen og de borgerligere er kun at de borgerlige vil forsterke den politikken som dagens regjering allerede driver.

Lenke til kommentar

Tar inn så mange? Hva i all verden snakker du om? Stort sett så NEKTER de folk å slippe inn, og mange av de som er her bruker dagens regjering vold eller voldstrusler for å KASTE UT!

Forskjellen mellom de regjeringen og de borgerligere er kun at de borgerlige vil forsterke den politikken som dagens regjering allerede driver.

Ifølge UDi fikk nærmere 10 tusen norskstatborgerskap og 38 tusen oppholdstillatelse

Kilde: http://www.udi.no/Oversiktsider/Statistikk-og-analyse/Statistikk-/Asyl/Asylsoknader-fordelt-pa-statsborgerskap/Asylsoknader-fordelt-pa-statsborgerskap-2012/

Skatteflykting forskjellen er mye mere , mener jeg

Endret av ronaldinho97
Lenke til kommentar

Å se rart på noen på grunn av hudfarge , etnisitet eller religion er rasisme. og rasisme er hat pågrunn av dette, vil mene at innvandrere kan oppleve dette som rasisme eller ubehagelig. Til og med jeg som såvidt er ferdig med grunnskolen skjønner det!!

Du er ikke dummere fordi du er ung. Du har hatt mindre tid på å tilegne deg kunnskap, men aldri la noen fortelle deg at din alder har noe å si for verdien av det du mener. Jeg vet om nok av "voksne" mennesker som ikke har snøring på det de snakker om, og jeg vet også om unge mennesker som vet hva de snakker om. Vi er forskjellige individer og bør dømmes utifra det.

Uten å dra det lengre , vi har nesten et ansvar og inkludere om vi skulle tro det FRP sier og følge det. Vil holdningen og oppførselen forandre seg og dette er veldig skremmende :(

Jeg tror du gir Frp for mye creds. Jeg tror heller du må fokusere på at mennesker har problemer med seg selv, og istedenfor å behandle sine egne problemer søker man for å finne andre man kan legge skylden på. Dette manifesterer seg ofte i f.eks. fordommer.

Lenke til kommentar

Ifølge UDi fikk nærmere 10 tusen norskstatborgerskap og 38 tusen oppholdstillatelse

Kilde: http://www.udi.no/Ov...orgerskap-2012/

Kilden din viser asylssøknader, ikke de tallene du kommer med. Uansett er det relevante ikke hvor mange som får komme til landet, men hvor mange som IKKE får komme til landet. ;)

Skatteflykting forskjellen er mye mere , mener jeg

Da må du gjerne forklare hva forskjellen består i, for meg ser FrP og AP nesten identisk ut.

30 prosent flere utvisningsvedtak3 426 personer fikk et utvisningsvedtak. Det er en økning på 30 prosent fra året før og mer enn en dobling fra 2008. 2 198 av disse ble utvist for brudd på utlendingsloven, 731 for brudd på straffeloven og 497 for brudd på EØS-regelverket. Det var borgere fra Irak, Afghanistan og Somalia som utgjorde de største gruppene av utviste.
http://www.udi.no/Ny...nvandring-2010/
Lenke til kommentar

Du er ikke dummere fordi du er ung. Du har hatt mindre tid på å tilegne deg kunnskap, men aldri la noen fortelle deg at din alder har noe å si for verdien av det du mener. Jeg vet om nok av "voksne" mennesker som ikke har snøring på det de snakker om, og jeg vet også om unge mennesker som vet hva de snakker om. Vi er forskjellige individer og bør dømmes utifra det.

Jeg tror du gir Frp for mye creds. Jeg tror heller du må fokusere på at mennesker har problemer med seg selv, og istedenfor å behandle sine egne problemer søker man for å finne andre man kan legge skylden på. Dette manifesterer seg ofte i f.eks. fordommer.

1) haha, du skjønner at enkelte ting sjønner bare ikke folk i min alder. Det er en grunn til at aldersgrenser finnes er i verden. ja man kan mene at enkelte har like god fornuft og meninger som en godt erfaren myndig voksen, men poenget mitt er at det jeg mente med at " til og med jeg forstår det som såvidt har fulført grunnskolen" var at jeg hadde fornuften til å forstå det selvom jeg ikke er myndig.

Lenke til kommentar

Kilden din viser asylssøknader, ikke de tallene du kommer med. Uansett er det relevante ikke hvor mange som får komme til landet, men hvor mange som IKKE får komme til landet. ;)

Da må du gjerne forklare hva forskjellen består i, for meg ser FrP og AP nesten identisk ut.http://www.udi.no/Ny...nvandring-2010/

om du ser litt mer nøye ser du at det er statborgerskap fordelt på ulike land!

FRP sier altfor mye uten at det gir mening!

1) bompenger skal vi ikke ha!

2) bruke mer oljepenger noe AP ville holde seg unna og kun bruke avkastningen av.

3) mer brutal innvandringspolitikk og har en kritisk oppførsel til muslimer ( kilde om du ønsker)

4) FRP står for markedsøkonomi , mens AP fører blandingsøkonomi

5) En rekke andre forskjeller

du virker veldig ubevist og stiller spørsmål på spørsmål når du ikke klarer og svare på :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...