Callipus Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Fremdeles uklart, men tror jeg skjønner hva du mener: Når FrP snakker om ekstremisme, så er det venstreekstremisme de mener, gjerne representert ved islamsk terrorisme. De unnlater å snakke om den ekstremismen som ligger nærmere deres egen politikk, høyreekstremismen, representert ved voldelige innvandringsmotstandere. Er islamismen og muslimske ekstremister generelt venstreorienterte politisk?? Hvordan og hvorfor, kan noen forklare meg? Fordi, det har jo lenge vært kjent at det har vært koblinger mellom europeiske venstreekstreme og islamister, litt i ideologi og litt gjennom kommunikasjon og samarbeid. Typ IRA /ETA og noen islamister. Rent konkret vet jeg ikke hvor og når, og jeg har ikke kildemateriale nå, men det har forekommet, ja. Endret 16. juli 2013 av Callipus Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Vær litt mer imøtekommende mot ronaldinho97, da! Han er faktisk født i 97, og er bare 15 år gammel. Prøv å ta hensyn til det, og ikke vals over som om det er en erfaren debattant. Dette krever av oss at vi forklarer og utbroderer argumentene våre litt mer, fordi han ikke har den bakgrunnskunnskapen som voksne har. Jeg synes det er fantastisk at en 15-åring søker politisk kunnskap og engasjerer seg i samfunnsdebatten slik ronaldinho97 gjør. 4 Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 16. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) høyreekstemme og ekstremister begge er radikale, FRp unnlater å snakke om høyreekstemme det er sannheten, desverre. Endret 16. juli 2013 av ronaldinho97 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Norge er et demokratisk land! Du kan ikke si at overklassen skal få beste det pågrunn av at de har mest peiling, det er direkte feil. Vi lever i et samfunn der majoriteten skal få gjennomslag på de ideene de mener er riktig via valg Foreksempel. Der de kan stemme på de ideene vi mener er riktig. Hva er forskjellen på at diktator eller overklassen skal bestemme ? Jo det er ikke demokratisk!!!!!! Så når, i sin tid, majoriteten ønsket å kvitte seg med de jødiske kapitalistene i overklassen, så var der rett at de fikk gjennomslag for det? Endret 16. juli 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Vær litt mer imøtekommende mot ronaldinho97, da! Han er faktisk født i 97, og er bare 15 år gammel. Prøv å ta hensyn til det, og ikke vals over som om det er en erfaren debattant. Dette krever av oss at vi forklarer og utbroderer argumentene våre litt mer, fordi han ikke har den bakgrunnskunnskapen som voksne har. Jeg synes det er fantastisk at en 15-åring søker politisk kunnskap og engasjerer seg i samfunnsdebatten slik ronaldinho97 gjør. Inndoktrineringen i grunnskolen ser ut til å fungere fortsatt. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Hehe, du kan så si ... Dette er faktisk noe jeg hadde tenkt å ta opp i tråden om ytringsfrihet, om jeg får tid. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Jesus Kristus. Når i helvete ble Sp et miljøparti? De er imot naturreservater, bare for å nevne noe. Jeg tror jeg med sikkerhet kan si at Sp er det mest miljøfiendtlige partiet Norge har. Når det gjelder miljøtiltak fra sittende regjering har tilnærmet ingenting skjedd. Og det kommer ikke til å skje noe mer fra en blå regjering, med mindre Venstre er med. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Hvis du vil ha en reality check her, så er det ingen som har ført en så streng og hjerterå innvandringspolitikk som den sittende regjering. Og jeg kan love deg en ting, innvandringspolitikken kommer til å bli helt Nazi hvis FrP og den gamle gretne gubben Carl I. Hagen kommer i regjering. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Hvordan gjøres det? Brenne Koranen? Latterliggjøre profeten? Hvis du observerer våkent så vil du se at det store flertall av islamkritiske går nettopp på religionen, ikke på personer. Det er deres motstandere på venstresiden som blander kortene. En kjent hersketeknikk, som du støtter opp om ved å godta fordreide fakta. Ja, men så har du disse som INNI seg tenker, "Faens muslimer, pell dere til helvete ut av landet", men de tør jo såklart ikke å si dette "offentlig" Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Vær litt mer imøtekommende mot ronaldinho97, da! Han er faktisk født i 97, og er bare 15 år gammel. Prøv å ta hensyn til det, og ikke vals over som om det er en erfaren debattant. Dette krever av oss at vi forklarer og utbroderer argumentene våre litt mer, fordi han ikke har den bakgrunnskunnskapen som voksne har. Jeg synes det er fantastisk at en 15-åring søker politisk kunnskap og engasjerer seg i samfunnsdebatten slik ronaldinho97 gjør. Hva var poenget i det innlegget? Å latterliggjøre Ronaldinho97? Endret 16. juli 2013 av FandensOldemor123 Lenke til kommentar
Fantasy check Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Og det kommer ikke til å skje noe mer fra en blå regjering, med mindre Venstre er med. Helt enig, jeg tror ikke det kommer til å skje noe mer om Venstre er med heller. Men kan du forsvare hvorfor du skrev at Sp er et miljøparti? Det er skremmende at du sprer slik feilinformasjon. Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 16. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Helt enig, jeg tror ikke det kommer til å skje noe mer om Venstre er med heller. Men kan du forsvare hvorfor du skrev at Sp er et miljøparti? Det er skremmende at du sprer slik feilinformasjon. Jeg liker personlig ikke sp , de driver en poitikk som er forvirrende, FOR at bondene skal få masse penger og MOT tigging. rett og slett et parti som er klin kokos. fantasy chicken du må nesten innse at FRP sender ut signaler og har en holdning som skaper finendlige holdninger i det norske samfunnet, som vi helst burde unngått. Du sier at du ikke er en FRPer, men til og med ventre som FRP skal danne regjering med kritiserer dem like mye som AP. FRP sanker stemmer mest pågrunn av sin innvandring , skattepoitikk og som jeg mener : ugjennomførbare tulle forslag! Om du er imot eller har fulgt med FRP , spesielt han gjedde fyren kommer det helt unødvendige ting ut av munnen. Eks: http://www.vg.no/nyh...?artid=10105205 Endret 16. juli 2013 av ronaldinho97 Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Å dra en direkte kobling mellom FrP og Breivik synes jeg folk burde holde seg for gode til. FrP er det partiet på tinget som ligger lengst til høyre av alle de reelle alternativene og derfor har det uheldigvis for partiet samlet seg noe grums her og der oppover tidene. Hvis det er noe man kan arrestere FrP på så er det muligens at man har vært for "myke" mot mennesker innad i partiet som har leflet med høyreekstremistiske ideer og utspill, men da er det disse man må ta tak i og ikke partiet som en helhet imo. Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 16. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2013 Å dra en direkte kobling mellom FrP og Breivik synes jeg folk burde holde seg for gode til. FrP er det partiet på tinget som ligger lengst til høyre av alle de reelle alternativene og derfor har det uheldigvis for partiet samlet seg noe grums her og der oppover tidene. Hvis det er noe man kan arrestere FrP på så er det muligens at man har vært for "myke" mot mennesker innad i partiet som har leflet med høyreekstremistiske ideer og utspill, men da er det disse man må ta tak i og ikke partiet som en helhet imo. Hør her ! carl i hagen og enkelte i partiet har kommet med mange utsagn som ikke henger på greipen. Jeg drar ikke en direkte kobling som du ser, men vil først og fremst se hva folk synes om dette temaet, og se hvordan folk mener FRPs retorikk og sitater har påvirket han, såklart er ikke partiet et problem de har masse som er bra! , men enkelte utsagn og holdning er de ikke heldige med,. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Ja, men så har du disse som INNI seg tenker, "Faens muslimer, pell dere til helvete ut av landet", men de tør jo såklart ikke å si dette "offentlig" Ja, så har vi de blant sosialistene som tenker: "Væpna revolusjon stalinistisk diktatur er det vi trenger." Men de tør så klart ikke si dette offentlig. Jeg tror det er greit at vi vurderer folk ut fra det de sier og gjør, ikke det vi TROR andre tenker, spesielt når det vi tror ikke stemmer overens med det som blir sagt og gjort. Hva var poenget i det innlegget? Å latterliggjøre Ronaldinho97? Nei. Lenke til kommentar
ronaldinho97 Skrevet 16. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2013 Ja, så har vi de blant sosialistene som tenker: "Væpna revolusjon stalinistisk diktatur er det vi trenger." Men de tør så klart ikke si dette offentlig. Jeg tror det er greit at vi vurderer folk ut fra det de sier og gjør, ikke det vi TROR andre tenker, spesielt når det vi tror ikke stemmer overens med det som blir sagt og gjort. Nei. hva folk sier? breivik var medlem av Fpu , og en motstander av AP. da er han mest enig med FRP så det er naturlig å tenke at han KAN til en liten grad ha blitt påvirket av noen retorikker og sitater FRP har ført veldig lenge.. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Ja, så har vi de blant sosialistene som tenker: "Væpna revolusjon stalinistisk diktatur er det vi trenger." Men de tør så klart ikke si dette offentlig. Ja, du har et poeng. Men så kommer spørsmålet om hvilken av disse gruppene som er størst, og jeg tror jeg vet svaret, uten å sitte på statistikk av noe slag... Er en grunn til at fok stemmer FrP og ikke Rødt. Hvis folk stemmer Rødt fordi de ønsker kommunisme og stalinisme, og folk stemmer FrP fordi de vil "ha de førbæinna muslimene ut av landet", så ser man jo hva som er mest populært å velge. Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Jeg liker personlig ikke sp , de driver en poitikk som er forvirrende, FOR at bondene skal få masse penger og MOT tigging. rett og slett et parti som er klin kokos. 1 Lenke til kommentar
SUSE and Pepsi Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Nei. Vel, det minner meg litt om hersketeknikk. Litt latterlig engetlig, Ronaldinho97 debatterer på en saklig og høflig måte, og han "veit kva han snakka om". Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 16. juli 2013 Del Skrevet 16. juli 2013 Vel, det minner meg litt om hersketeknikk. Litt latterlig engetlig, Ronaldinho97 debatterer på en saklig og høflig måte, og han "veit kva han snakka om". Dette er nettopp et eksempel på hvor galt det kan gå når du bedømmer folk ut fra det du tror de tenker. Jeg har jo sagt at det ikke var min intensjon, og det er heller ingen rimelig tolkning av det jeg skrev. hva folk sier? breivik var medlem av Fpu , og en motstander av AP. da er han mest enig med FRP så det er naturlig å tenke at han KAN til en liten grad ha blitt påvirket av noen retorikker og sitater FRP har ført veldig lenge.. Det er nok innvandringen som har påvirket Breivik mest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå