Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rødgrønn eller borgerlig regjering, det er som Cola og Pepsi. Litt forskjell, men omtrent det samme. Skal det bli drastiske endringer i samfunnet må nok enten Rødt eller DLF vinne valget.

grunnleggende prinsippiele lovene og handligene vil ikke forandre seg. Heller vil penge, innvandring ,og velferden forandres. Dette vil forandre hvordan vi lever på over tid , men om vi skal få drastiske endringer må nok andre partier komme til makten. En som er sterkt bundet til en av sidene enten høyre eller venstre!

rorger roger du sier noe som er veldig fint å være klar over!

Disse lovgivingene fra ulike partier om "ditt og dat" som er for godt i å være sant. Er ikke veldig gjennomførbare vi må tenke kritisk til vært parti.

breivik har hentet grunnleggende elementer fra FRP!

Lenke til kommentar

Høyre. Uheldigvis. Nå går økonomien rett i dass. Den økonomien sosialismen har bygget opp.

I tillegg til at miljøet går i dass.

Spennende teori, hvordan har AP forhindret at miljøet gikk i dass, og hvordan tror du FrP vil kjøre det i dass? - Er dette en del av teorien om menneskeskapt global oppvarming?

breivik har hentet grunnleggende elementer fra FRP!

Hvilke? - Hvorfor FrP, hvorfor ikke et annet sted?

kort sagt vill sosialismen ha likhet økonomisk mellom hver enkelt borger. hvis du mener sosialisme er en uting , vil jeg si det er kun overklassen som vill påstå det. majoriteten i norge er for sosialisme det er ikke alle i norge som tjener millionvis av kroner tvertimot.

Dette er en stråmann. - Men gitt at bare overklassen mener sosialisme er en uting, kanskje man burde høre på overklassen, siden de utvilsomt har forstått hvordan økonomi fungerer?

Lenke til kommentar

Spennende teori, hvordan har AP forhindret at miljøet gikk i dass, og hvordan tror du FrP vil kjøre det i dass? - Er dette en del av teorien om menneskeskapt global oppvarming?

Hvilke? - Hvorfor FrP, hvorfor ikke et annet sted?

Dette er en stråmann. - Men gitt at bare overklassen mener sosialisme er en uting, kanskje man burde høre på overklassen, siden de utvilsomt har forstått hvordan økonomi fungerer?

Grunnleggende elementer er når man driver å kritiserer en religion. Jeg og kanskje veldig mange mener nok at FRP snakker mye negativt om innvandrere og nesten aldri positivt. Dette skaper et feil bilde for oss om dem, men spesielt FRPere som står FRP mest nært. Når man snakker om snikislamisering, at alle terrorister er muslimer og at innvandre ikke gjør nytte for seg. Tror jeg er grunnleggende for å skape hat for et folkeslag/ etnisitet. Hvorfor FrP? Jo de er Norges 3 største parti og har stor innflytelse hos mange mennesker. FRP har stått for bastante påstander i carl i hagene tid og kanskje nå og disse påvirker oss, dessverre :(

Lenke til kommentar

Norge er et demokratisk land! Du kan ikke si at overklassen skal få beste det pågrunn av at de har mest peiling, det er direkte feil. Vi lever i et samfunn der majoriteten skal få gjennomslag på de ideene de mener er riktig via valg Foreksempel. Der de kan stemme på de ideene vi mener er riktig. Hva er forskjellen på at diktator eller overklassen skal bestemme ? Jo det er ikke demokratisk!!!!!!

Endret av ronaldinho97
Lenke til kommentar

Det ligger i navnet - den rødgrønne regjeringen. Denne er det i hovedsak SP og SV som står for. Jeg sier ikke at AP er miljøfiendtlig eller at de driter i miljøet - det jeg sier er at miljøsaker ikke står like høyt opp på listen i AP's partiprogram. Da er det heller temaer som Arbeid, helse og omsorg som står høyest.

Jeg tror simpelthen at en rødgrønn regjering er bedre egnet med tanke på miljøet, sammenlignet med en blå regjering, hvis ikke Venstre kommer med i regjeringssamarbeidet.

Lenke til kommentar

Grunnleggende elementer er når man driver å kritiserer en religion. Jeg og kanskje veldig mange mener nok at FRP snakker mye negativt om innvandrere og nesten aldri positivt. Dette skaper et feil bilde for oss om dem, men spesielt FRPere som står FRP mest nært. Når man snakker om snikislamisering, at alle terrorister er muslimer og at innvandre ikke gjør nytte for seg. Tror jeg er grunnleggende for å skape hat for et folkeslag/ etnisitet. Hvorfor FrP? Jo de er Norges 3 største parti og har stor innflytelse hos mange mennesker. FRP har stått for bastante påstander i carl i hagene tid og kanskje nå og disse påvirker oss, dessverre :(

Skulle ønske at de muslimfiendtlige personene gikk løs på islam og ikke dens tilhengere. Noen må bare få inn i sin hjerne at ikke alle muslimer tar koranen så bokstavelig.

Problemet oppstår når de hater muslimer og ikke islam.

Endret av FandensOldemor123
Lenke til kommentar

Skulle ønske at de muslimfiendtlige personene gikk løs på islam og ikke dens tilhengere.

Hvordan gjøres det? Brenne Koranen? Latterliggjøre profeten?

Hvis du observerer våkent så vil du se at det store flertall av islamkritiske går nettopp på religionen, ikke på personer. Det er deres motstandere på venstresiden som blander kortene. En kjent hersketeknikk, som du støtter opp om ved å godta fordreide fakta.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar

Man kan gå til kritisere enkelte grupperinger som har radikale meninger , men å snakke om at religion under er et problem er feil. om man gjør det er man rasistist ovenfor mennesker som tror på det. Alle relgioner er fornuftlige så lenge man ikke følger regler og lover fra den. Istede bruker det som en religiøs praktisering.

Endret av ronaldinho97
Lenke til kommentar

mener dere breivik har blitt påvirket av FRP ? ja eller nei, begrunn hva dere mener om dette !

Jeg føler at tråd-navnet er utrolig misvisende, hvis det er dette du vil diskutere?

Breivik sine tanker kommer fra noe som er godt sementert i befolkning enten Frp eksisterer eller ikke. Du finner de samme Islam-fiendtlige holdningene hos arbeiderparti-velgere. De beror seg på fordommer(ofte i sammenheng med ignoranse) og er helt normalt for mennesker(vi gjør det alle, iallefall til en viss grad). Jeg sier ikke at dette gjør det greit eller at det er heldig for utviklingen av verden.

Breivik sine handlinger kommer mest sannsynlig som et utslag av systematisk mobbing av folk som besitter disse meningene. Litt av problemet ligger i at det er utrolig lett å mobbe mennesker med disse meningene(gitt vårt samfunn), derfor benytter også folk seg av det slik at de kan fremme sitt eget ego. Jeg har gjentatte ganger sett sensur av høyre-ekstreme mennesker, og dette leder selvsagt til demonisering og radikalisering. Dette presser et individ og følelsen av maktesløshet kan gripe inn.

Dette kommer fra en person som befinner seg ekstremt langt vekk fra høyre-ekstreme retninger. Jeg har også særdeles lite til felles med Frp. Så det er ikke noe vits i å tro at jeg forsvarer dem på grunn av at jeg identifiserer meg med dem.

Endret av Fantasy check
Lenke til kommentar

Jeg føler at tråd-navnet er utrolig misvisende, hvis det er dette du vil diskutere?

Breivik sine tanker kommer fra noe som er godt sementert i befolkning enten Frp eksisterer eller ikke. Du finner de samme Islam-fiendtlige holdningene hos arbeiderparti-velgere. De beror seg på fordommer(ofte i sammenheng med ignoranse) og er helt normalt for mennesker(vi gjør det alle, iallefall til en viss grad). Jeg sier ikke at dette gjør det greit eller at det er heldig for utviklingen av verden.

Breivik sine handlinger kommer mest sannsynlig som et utslag av systematisk mobbing av folk som besitter disse meningene. Litt av problemet ligger i at det er utrolig lett å mobbe mennesker med disse meningene(gitt vårt samfunn), derfor benytter også folk seg av det slik at de kan fremme sitt eget ego. Jeg har sett gjentatte ganger sett sensur av høyre-ekstreme mennesker, og dette leder selvsagt til demonisering og radikalisering. Dette presser et individ og følelsen av maktesløshet kan gripe inn.

Dette kommer fra en person som befinner seg ekstremt langt vekk fra høyre-ekstreme retninger. Jeg har også særdeles lite til felles med Frp. Så det er ikke noe vits i å tro at jeg forsvarer dem på grunn av at jeg identifiserer meg med dem.

okey... du sier mye her:

1. AP har aldri gått ut og snakket om snikislmisering og sagt at alle terroister er muslimer. vi må se det i en helhet. Det er en grunn til at han valgte FRP framfor sosialistiske partier, dessuten vil jeg understreke at jeg mener: Han har blir påvirket av grunnleggende elementer som FRP har har sitiert flere ganger siden 70/80 tallet. FRP har IKKE formet den han er det er helt oppenbart , men FRP skaper en glødd og etusiasme over flere som former seg etter det FRP sier og breivik kan ha vært en av dem. Vil også si at FRP setter lite fokus på høyreekstreme som også utggjør en trussel.

2. Det blir ren spekulasjon mener jeg, men dette har jeg fått med meg: Han bodde på "oslos beste vestkant" ifølge breivik selv ble han mobbet på slutten av barnskolen mobbet for å ha arabisk nese. Breivik som veldig mange andre barn kan ha skapt et hatt innerst inne, men det mener jeg ikke blir til handlig før man blir overbevist. Breivik har gjort umennesklige ting , hvor har han hentet det fra ? carl i hagen , har ingenting imot den mannen, men jeg tror han får enkelte til å tenke på det som et stor problem og får dem til å tro at dette er en av de største problemmene norge har!

3) jeg Er en gutt som ikke har noe imot FRP , men jeg ser at FRP er et parti som indirekte oppfordrer folk med sine utalelser om snikismalisering osv, med det mener jeg at når hagen sier: "Ikke alle muslimer er terrorister , men alle terrorister er muslimer" det skaper en fiendlig holding som kanskje breivik har til en liten grad hblitt påvirket av eller tatt seriøst!

Endret av ronaldinho97
Lenke til kommentar

okey... du sier mye her:

1. AP har aldri gått ut og snakket om snikislmisering og sagt at alle terroister er muslimer. vi må se det i en helhet. Det er en grunn til at han valgte FRP framfor sosialistiske partier, dessuten vil jeg understreke at jeg mener: Han har blir påvirket av grunnleggende elementer som FRP har har sitiert flere ganger siden 70/80 tallet. FRP har IKKE formet den han er det er helt oppenbart , men FRP skaper en glødd og etusiasme over flere som former seg etter det FRP sier og breivik kan ha vært en av dem. Vil også si at FRP setter lite fokus på høyreekstreme som også utggjør en trussel.

Jeg tror ikke du forstod det jeg skrev, prøv og les det en gang til. (Dette er ikke et personangrep, jeg tror faktisk at du ikke forstod det.)

2. Det blir ren spekulasjon mener jeg, men dette har jeg fått med meg: Han bodde på "oslos beste vestkant" ifølge breivik selv ble han mobbet på slutten av barnskolen mobbet for å ha arabisk nese. Breivik som veldig mange andre barn kan ha skapt et hatt innerst inne, men det mener jeg ikke blir til handlig før man blir overbevist. Breivik har gjort umennesklige ting , hvor har han hentet det fra ? carl i hagen , har ingenting imot den mannen, men jeg tror han får enkelte til å tenke på det som et stor problem og får dem til å tro at dette er en av de største problemmene norge har!

Selvfølgelig er det spekulasjoner. Men det å ha Islam-fiendtlige holdninger er ikke det samme som å drepe en haug av mennesker. Handlingene hans kommer fra et menneske som har blitt presset. Forklaring på hvordan han har blitt presset har blitt beskrevet over. Det å ha meninger er i seg selv ikke farlig, det er viktig at du forstår dette.

3) jeg Er en gutt som ikke har noe imot FRP , men jeg ser at FRP er et parti som indirekte oppfordrer folk med sine utalelser om snikismalisering osv, med det mener jeg at når hagen sier: "Ikke alle muslimer er terrorister , men alle terrorister er muslimer" det skaper en fiendlig holding som kanskje breivik har til en liten grad hblitt påvirket av eller tatt seriøst!

Det er jo åpenbart at du har noe imot Frp, ha litt selvinnsikt.

Endret av Fantasy check
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du forstod det jeg skrev, prøv og les det en gang til. (Dette er ikke et personangrep, jeg tror faktisk at du ikke forstod det.)

Selvfølgelig er det spekulasjoner. Men det å ha Islam-fiendtlige holdninger er ikke det samme som å drepe en haug av mennesker. Handlingene hans kommer fra et menneske som har blitt presset. Forklaring på hvordan han har blitt presset har blitt beskrevet over. Det å ha meninger er i seg selv ikke farlig, det er viktig at du forstår dette.

Det er jo åpenbart at du har noe imot Frp, ha litt selvinnsikt.

Det er en handlig brevik har gjort , han valgte å loven i sine egne hender. Mitt poeng er at FRP har i flere 10 år skapt fiendlig holding til innvandrere, spesielt muslimer. Brevik brukte muslimer som et argument for sine handliger, at de kommer til å ta over europa i 2050. FRP bruker også mye om det som eks, sannheten er at veldig mange personer blir påvirket av det, men om breivik ble det er ren spekulasjon, jeg prøver bare å være litt kritisk til holdningene FRP har skapt og skaper. :(

Endret av ronaldinho97
Lenke til kommentar

Det er en handlig brevik har gjort , han valgte å loven i sine egne hender. Mitt poeng er at FRP har i flere 10 år skapt fiendlig holding til innvandrere, spesielt muslimer. Brevik brukte muslimer som et argument for sine handliger, at de kommer til å ta over europa i 2050. FRP også mye om det, sannheten er at veldig mange personer blir påvirket av det, men om breivik ble det er ren spekulasjon, men prøver bare å være litt kritisk til holdningene FRP har skapt og skaper. :(

Det er ikke Frp som har ansvaret for dette. Du har også disse holdningene i hele Europa. Det er slik folk takler problemer, det er derfor det som skjedde under andre verdenskrig er mulig. Har man en misnøye så er det å skylde det på noen andre alltid enkleste utvei. Å gå i seg er derimot vanskeligere. Så vi har med en menneskelig egenskap å gjøre her, eller "feil" om du vil. Ikke Frp.

Men jeg skal selvsagt ikke benekte at Frp kan ha en innvirkning på individer som ikke fordyper seg videre, men når du har med personer som f.eks. Breivik som har satt seg grundig inn i dette og brukt masse tid, så er innflytelsen fra Frp nærmest uvesentlig.

Endret av Fantasy check
Lenke til kommentar

Det ligger i navnet - den rødgrønne regjeringen. Denne er det i hovedsak SP og SV som står for. Jeg sier ikke at AP er miljøfiendtlig eller at de driter i miljøet - det jeg sier er at miljøsaker ikke står like høyt opp på listen i AP's partiprogram. Da er det heller temaer som Arbeid, helse og omsorg som står høyest.

Jesus Kristus. Når i helvete ble Sp et miljøparti? De er imot naturreservater, bare for å nevne noe. Jeg tror jeg med sikkerhet kan si at Sp er det mest miljøfiendtlige partiet Norge har.

Når det gjelder miljøtiltak fra sittende regjering har tilnærmet ingenting skjedd.

Endret av Fantasy check
Lenke til kommentar

herregud, prøver ikke å legge skylden på FRP, prøver bare å få frem holdningene deres ! om breivik ble til en viss grad har blitt påvirket noe fra FRP vil jeg ikke si noe om, ville bare se hva folk mener om et tema som nærmest er "tabu". såklart finnes partier som FRP i utlendet om ikke verre! FRP er et parti som skaper skremmende holdninger. om breivik ble påvirket eller ikke kan vi ikke si noe om! jeg har IKKE sagt at FRP har ansvaret!!! Vill bare se til hvilken grad han har blitt påvirket eller om han IKKE var det idet heletatt ved at folk kom med sine meninger!!

Du ramser opp en haug med ting som ikke er rellevant :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...