Gå til innhold

Anbefalte innlegg

FRPs siv jensen sier etter 22 juli: Jeg synes det er avskyelig det som har skjedd, men jeg synes det er like avskyelig at enkelte medier forsøker å trekke en kobling mellom denne mannens udåd, og Fremskrittspartiet, sa Siv Jensen til NRK (24.07.2011)

breivik sier: - Nei, det er ikke det jeg sier. Jeg sier at dersom media ikke hadde torpedert valget, og ikke demonisert Frp, hadde jeg ikke gjennomført det. Uansett resultat, sier Breivik.

kilde:

http://www.dagbladet...error/21216970/

Når carl i hagen og siv jensen snakker neste HELE TIDEN om ekstremistiske miljøer og later som høyrekstremme miljøer ikke finnes. Driver ikke de et politisk spill som setter fokus på kun ekstremister.

Endret av ronaldinho97
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det siste avsnittet ditt er vanskelig å forstå. Kan du formulere det på nytt?

Hvis vi forutsetter at Breivik snakker sant og med selvinnsikt: Hvis FrP sine meninger hadde blitt behandlet i media med samme respekt og verdighet som de andre stortingspartiene, så hadde Breivik unnlatt å gjennomføre terrorhandlingen. Det er grunn til å tro på det. Det er slik mennesker flest fungerer: Vi tåler å bli motsagt, men forutsetningen er at vi først er hørt og forstått. Hvis vi ikke blir hørt, så roper vi høyere, og finner virkemidler inntil vi blir hørt. Det var det Breivik gjorde, etter eget utsagn.

Det Breivik egentlig peker på da, er at vi har et problem med ytringsfrihet i Norge. Alle kan med et ærlig blikk se at det er sant, nå vi ser på hvordan FrP og avvikende meninger på høyresiden har blitt behandlet i media opp gjennom årene.

Dette betyr ikke at Breiviks handlinger kan forsvares. Han hadde mange andre, ikke-voldelige metoder for å skru opp volumet sitt og bli hørt.

Lenke til kommentar

FRPs siv jensen sier etter 22 juli: Jeg synes det er avskyelig det som har skjedd, men jeg synes det er like avskyelig at enkelte medier forsøker å trekke en kobling mellom denne mannens udåd, og Fremskrittspartiet, sa Siv Jensen til NRK (24.07.2011)

breivik sier: - Nei, det er ikke det jeg sier. Jeg sier at dersom media ikke hadde torpedert valget, og ikke demonisert Frp, hadde jeg ikke gjennomført det. Uansett resultat, sier Breivik.

kilde:

http://www.dagbladet...error/21216970/

Når carl i hagen og siv jensen snakker neste HELE TIDEN om ekstremistiske miljøer og later som høyrekstremme miljøer ikke finnes. Driver ikke de et politisk spill som setter fokus på kun ekstremister , mens høyreekstreme slipper unna oppmerksomheten.

mener dere breivik har blitt påvirket av FRP ? ja eller nei, begrunn hva dere mener om dette !

At Breivik stemte FrP og har fått i seg FrP-propaganda tviler jeg ikke på. Men, denne mannen er også såpass skada i sin lille hjerne at han har nok brukt masse tid selv på å komme fram til at han skulle knerte åtti mennesker på en øy i Tyrifjorden.

Jo, det er det de gjør. Visse mennesker (inkl. brukere her på forumet) er bare interessert i å svartmale muslimer og stemple alle som ekstremister.

Når jeg leser ekstreme inlegg med det som formål (å svartmale muslimer og andre kulturer), samt å stemple alle som ekstremister, da tenker jeg at "Hvem drepte åtti mennesker med formål å forhindre innvandring? Var det tilfeldigvis en høyreekstremist? Ja.".

Nytter ikke å snakke om ekstremister, når ens egen politiske "side" har like mange, hvis ikke flere, ekstremistiske grupperinger enn de man selv driver propaganda mot.

Lenke til kommentar

FRP og Carl i hagen har kommet med grusomme påstander fra 1970 om ulike emner til nå. jeg tror breivik har hente endel fra FRP i begynnelsen og formet sin hat mot ikke -vestlige og spesielt muslimer. Har ingenting imot FRP eller deres politikk , men desverre er det av de små bastante påstandene fra FRP og enkelte andre har sagt i media som har spilt en faktor hos breivik.

Dette er noe vi burde tenke på før valget. At siv jensen leder for FRP et partie med drøye 15% av stemmene

( 8 juli 2013). Har formenninger om at Norskestatborgere ikke har noe i Norge og gjøre, og at hun mener krekar kan sendes uten begrunnelse og sikkerhet. Om høyresiden vinner valget til høsten og si jensen "kanskje" blir finansminister vil jeg påstå at hun vil skade norsk økonomi på alle måter.

kilder: http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/siv-jensen-bhatti-har-ikke-noe-i-norge-aa-gjoere-3946546.html

http://www.nettavisen.no/nyheter/valg2011/article3210631.ece

tror du FRP har påvirket breivik til den han er idag ?

Er dere enige i at det er fra sånne utsagn man kan ha en viss inflytelse på utvikligen til høyreekstremme og ekstremister?

Lenke til kommentar

Fremdeles uklart, men tror jeg skjønner hva du mener: Når FrP snakker om ekstremisme, så er det venstreekstremisme de mener, gjerne representert ved islamsk terrorisme. De unnlater å snakke om den ekstremismen som ligger nærmere deres egen politikk, høyreekstremismen, representert ved voldelige innvandringsmotstandere.

Det er ingenting ekstremistisk i FrPs offisielle politikk. Men fordi FrP i mange år har vært det mest ytterliggående partiet på høyresiden, så har en del høyreekstremister funnet sin plass der. Ikke fordi de er enige med FrP i ett og alt, men fordi FrP oppfattes som det beste alternativet for dem. Det blir som på venstresiden, der noen militante kommunister stemmer på SV, fordi det er det mest ytterliggående partiet på venstresiden som har reell innflytelse. Men SV er ikke militant kommunistisk, altså.

Det er ingen forbindelser mellom Breivik og FrPs politikk. Det er vanskelig å se at Breivik skal ha blitt inspirert av FrP på noe vis, når hans holdninger hverken finnes i offisiell politikk eller i grasrotbevegelsen.

Det synet Breivik har på feminisme, islam og innvandring, det er mer religiøst enn politisk. Det er flere meningsfeller i det norske kristensionistiske miljøet enn det politiske miljøet. De går litt stillere i dørene etter terrorhandlingene, men hadde den samme retorikken som Breivik.

Det var Breivik som utførte udåden, men han hadde en del rundt seg som ropte "korsfest, korsfest!", uten at de mente det bokstavelig.

Lenke til kommentar

At Breivik stemte FrP og har fått i seg FrP-propaganda tviler jeg ikke på. Men, denne mannen er også såpass skada i sin lille hjerne at han har nok brukt masse tid selv på å komme fram til at han skulle knerte åtti mennesker på en øy i Tyrifjorden.

Jo, det er det de gjør. Visse mennesker (inkl. brukere her på forumet) er bare interessert i å svartmale muslimer og stemple alle som ekstremister.

Når jeg leser ekstreme inlegg med det som formål (å svartmale muslimer og andre kulturer), samt å stemple alle som ekstremister, da tenker jeg at "Hvem drepte åtti mennesker med formål å forhindre innvandring? Var det tilfeldigvis en høyreekstremist? Ja.".

Nytter ikke å snakke om ekstremister, når ens egen politiske "side" har like mange, hvis ikke flere, ekstremistiske grupperinger enn de man selv driver propaganda mot.

jeg Synes du skriver veldig mye som er riktig. mener at fokuset på ekstremister har fått litt mere fokus enn høyreekstremme. tiltross for at det er en liten gruppe , men langsomt voksende gruppe blant unge. høyreekstremme viser sitt hat mot et folkslag, et etinisitet som er farlig selvom det ekstremister er like vodsomme. Politikerne må sette seg ned å finne en langsikting løsning for å gradvis få dette vekk fra samfunnet. vi burde lære av det etter 22 juli.

Lenke til kommentar

FRP og Carl i hagen har kommet med grusomme påstander fra 1970 om ulike emner til nå. jeg tror breivik har hente endel fra FRP i begynnelsen og formet sin hat mot ikke -vestlige og spesielt muslimer. Har ingenting imot FRP eller deres politikk , men desverre er det av de små bastante påstandene fra FRP og enkelte andre har sagt i media som har spilt en faktor hos breivik.

Dette er noe vi burde tenke på før valget. At siv jensen leder for FRP et partie med drøye 15% av stemmene

( 8 juli 2013). Har formenninger om at Norskestatborgere ikke har noe i Norge og gjøre, og at hun mener krekar kan sendes uten begrunnelse og sikkerhet. Om høyresiden vinner valget til høsten og si jensen "kanskje" blir finansminister vil jeg påstå at hun vil skade norsk økonomi på alle måter.

kilder: http://www.tv2.no/ny...re-3946546.html

http://www.nettavise...icle3210631.ece

tror du FRP har påvirket breivik til den han er idag ?

Er dere enige i at det er fra sånne utsagn man kan ha en viss inflytelse på utvikligen til høyreekstremme og ekstremister?

Jeg synes nesten at det er skummelt at så mange som femten prosent stemmer FrP. Correct me if I'm wrong, men jeg har et inntrykk av at FrP-velgere er mennesker som ikke tenker over partiets politikk, men som tar det "første og beste" de finner, og som ikke tenker samfunn, men personlige fordeler.

Lenke til kommentar

jeg Synes du skriver veldig mye som er riktig. mener at fokuset på ekstremister har fått litt mere fokus enn høyreekstremme. tiltross for at det er en liten gruppe , men langsomt voksende gruppe blant unge. høyreekstremme viser sitt hat mot et folkslag, et etinisitet som er farlig selvom det ekstremister er like vodsomme. Politikerne må sette seg ned å finne en langsikting løsning for å gradvis få dette vekk fra samfunnet. vi burde lære av det etter 22 juli.

Jeg er enig. Det er et paradoks at hat mot ekstremister bidrar til enda mer ekstremisme.

Det er helt sant det du skriver, det dannes høyreekstreme tanker og holdninger i ungdomsalderen, og det sprer seg kjapt, da det er enkelt å argumentere for sin sak, hvis man er høyreekstremist, i tillegg til at man enkelt overbeviser "meningsløse" mennesker.

Endret av FandensOldemor123
Lenke til kommentar

Fremdeles uklart, men tror jeg skjønner hva du mener: Når FrP snakker om ekstremisme, så er det venstreekstremisme de mener, gjerne representert ved islamsk terrorisme. De unnlater å snakke om den ekstremismen som ligger nærmere deres egen politikk, høyreekstremismen, representert ved voldelige innvandringsmotstandere.

Det er ingenting ekstremistisk i FrPs offisielle politikk. Men fordi FrP i mange år har vært det mest ytterliggående partiet på høyresiden, så har en del høyreekstremister funnet sin plass der. Ikke fordi de er enige med FrP i ett og alt, men fordi FrP oppfattes som det beste alternativet for dem. Det blir som på venstresiden, der noen militante kommunister stemmer på SV, fordi det er det mest ytterliggående partiet på venstresiden som har reell innflytelse. Men SV er ikke militant kommunistisk, altså.

Det er ingen forbindelser mellom Breivik og FrPs politikk. Det er vanskelig å se at Breivik skal ha blitt inspirert av FrP på noe vis, når hans holdninger hverken finnes i offisiell politikk eller i grasrotbevegelsen.

Det synet Breivik har på feminisme, islam og innvandring, det er mer religiøst enn politisk. Det er flere meningsfeller i det norske kristensionistiske miljøet enn det politiske miljøet. De går litt stillere i dørene etter terrorhandlingene, men hadde den samme retorikken som Breivik.

Det var Breivik som utførte udåden, men han hadde en del rundt seg som ropte "korsfest, korsfest!", uten at de mente det bokstavelig.

Er nogenlunde enig i det du sier, men det er alltid noen få rare og ubegrippelige påstander folk undrer seg fra FRPs side, problemer som slettes ikke finnes. eks. Hagen som jeg mente oppførte seg "umennsklig" etter 22 juli. Når han mener saken ikke burde ha så stor omfanget, og at etterlatte ikke nødvendligvis bør hvordan deres kjære forlot dem i detaljer. Hagen er en politikker som sier masse ,men når det kom til hendelsen på utøya valgte han å holde munn på hva han mente om breivik , ideologi osv. jeg synes en hver enkelt borger i det norske samfunnet bør tenke seg om før de stemmer til høsten. uansett parti , men siden FRP er litt omstrid bør man se litt på partiprogrammet også videre så man får et riktig politisk bilde av FRP i helhet!

Lenke til kommentar

Jeg synes nesten at det er skummelt at så mange som femten prosent stemmer FrP. Correct me if I'm wrong, men jeg har et inntrykk av at FrP-velgere er mennesker som ikke tenker over partiets politikk, men som tar det "første og beste" de finner, og som ikke tenker samfunn, men personlige fordeler.

FRP velgere består endel av trygdmotakere og eldre mennesker. disse blir jo lett overbevist siden de får en feil virkelighetsbeskrivelse av dangens samfunn. Når FRP systematisk banker på trygdeytere og eldre folk så er de en stor del av frp velgerne. selvom alle partier banker på eldre og urføre trygde vill jeg si at FRP er mer avhenginge av dem.

Lenke til kommentar

Nåvel, jeg er ikke selv personen til å stemme FrP, men jeg anser FrP velgere som dem som stemmer på den mindre onde av to parter. - Alternativene består gjerne av partier som ønsker mer statlig intervensjon, og igjen tenker mer på vennetjenester enn samfunn.

FrP er også sosialister til en viss grad, men hvis valget står mellom "litt sosialist" og "mer sosialist" er det selvfølgelig slik at man stemmer på partiet som er nærmest det man selv ønsker.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nåvel, jeg er ikke selv personen til å stemme FrP, men jeg anser FrP velgere som dem som stemmer på den mindre onde av to parter. - Alternativene består gjerne av partier som ønsker mer statlig intervensjon, og igjen tenker mer på vennetjenester enn samfunn.

FrP er også sosialister til en viss grad, men hvis valget står mellom "litt sosialist" og "mer sosialist" er det selvfølgelig slik at man stemmer på partiet som er nærmest det man selv ønsker.

Den politikken FRP hennviser folk til å tro at de fører om de vinner valger. er sosialisme på sitt aller minste om ikke det er sosialisme i det heletatt. synes du skal gå inn på FRP sine hjemmesider og leser deres partiprogram og hva de står for.

Endret av ronaldinho97
Lenke til kommentar

Den poitikken FRP hennviser folk til å tro at de fører om de vinner valger. er sosialisme på sitt aller minste om ikke det er sosialisme i det heletatt. synes du skal gå inn på FRP sine hjemmesider og leser deres partiprogram og hva de står for.

FrP har også mye sosialisme, men det er mindre enn andre partier. For min del er sosialisme en uting. :)

Lenke til kommentar

kort sagt vill sosialismen ha likhet økonomisk mellom hver enkelt borger. hvis du mener sosialisme er en uting , vil jeg si det er kun overklassen som vill påstå det. majoriteten i norge er for sosialisme det er ikke alle i norge som tjener millionvis av kroner tvertimot.

Endret av ronaldinho97
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...