Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg ble slått ned på fest, også skadet jeg en bil ved et uhell i sinne etterpå

Ænonym

Anbefalte innlegg

Jeg ble slått ned på en fest natt til lørdag, var såpass alkoholisert at jeg ikke var mye til motstand. Han har til og med lagt seg langflat i ettertid og tatt på seg skylda. Men grunnen til at jeg ble slått ned var at det var en fyr som satt og diskuterte med dama si. Jeg kom og satte meg i en stol som sto 1-2 meter unna. Han fyren sa at jeg skulle gå vekk, noe som jeg også gjorde. Men sånn ca 5 min senere kom jeg tilbake og satte meg i stolen igjen. Dette var noe han fyren ikke likte, så han reiste seg opp og begynte å slå. Så jeg ble sittende i legeteltet nesten resten av kvelden. Men da jeg begynte å komme meg til hektene igjen og fikk begynt å tenke litt, så ble jeg jævlig forbanna. Jeg begynte å løpe fra legeteltet for å finne han fyren. Men heldigvis var det folk som stoppet meg. Og etter det hadde skjedd ble jeg kjørt hjem av en venn. Men det som var dumt var at jeg var så full av sinne og måtte få det ut på noe, så da jeg gikk ut gjennom utgangen slo jeg med venstre hånda på et ca 2m høyt stålgjerde så det veltet. Men det jeg ikke tenkte over da var at det sto en bil på baksiden av det gjerdet, og ifølge eieren så ble det riper på bilen. Jeg har ikke sett hvor store ripene er sjøl.

Men hva mener dere om denne situasjonen? Hvordan burde det at jeg ble slått håndteres? Det med at jeg skada bilen? Hvor mye kan skadene på bilen bli kostende? Han som eide bilen sa at jeg måtte regne med en 10-15 tusen.

Har sittet og tenkt i hele dag og har null peiling på hva jeg skal gjøre, skal til politiet i morgen å snakke med de. Så da hadde det vært fint å få noen andre sitt syn på saken!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er ansvarlig for skadene på bilen, og i dette tilfelle er det umulig å legge skylden og eventuelle kostnader på andre. Nå er det for sent å stikke av, så du bør bare legge deg flat. Tror ikke det blir så dyrt som 10-15 tusen, men du må nok ut med en del penger ja. Anbefaler å gå og legge seg, få seg en god natts søvn og være klar, uthvilt og edru på politistasjonen. Vær ærlig, for i dette tilfellet ser jeg ikke hvordan du kan tjene på å gjøre noe annet.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Tror ikke det blir så dyrt som 10-15 tusen, men du må nok ut med en del penger ja.

Det kan fort bli vesentlig mer enn 10-15000 også det der, avhengig av ripene og lakken på bilen..

Eksempelvis vil enkelte farger være såpass vanskelige å fikse riper på at en lakkering av hele platen er nødvendig.. Og da gjerne også over på tilstøtende karosseriplate for å fjerne fargeforskjeller.

Er man riktig uheldig kan man regne 40k+ for dette inkludert oppretting av småbulkene som sannsynligvis også ble påført bilen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jeg fikk en mindre skade på en bil jeg hadde tidligere. Et dådyr som løpte ut i veien. Det tverrsnudde og jeg fikk lagt bilen noe ut. Sammenstøtet resulterte i 10 cm lakkskade (dyp stripe i lakken) under speilet, 2 stk tommelstore bulker i fremdør & bakdøren måtte byttes (pga karosseriet går utover ved bakskjermen). Det var billigere å bytte bakdøra enn å forsøke å rette den opp.. :)

Totalt kom dette seg på 43000 kr. Heldigvis for mitt vedkommende, så dekker forsikringen skader ved vilt påkjørsler uten tap av bonus og egenandel. :)

Så hvis dette gjerdet har lagt masse små bulker og riper i bilen, kan dette fort bli en dyr affære. Bil lakkering og biloppretting er svinedyrt!!

Lenke til kommentar

Det kan bli dyrt ja. Fikk en liten bulk og en skrape i førerdøra mi da naboen parkerte ved siden av meg og "mistet" døra si borti min bil.

Han tok hele regninga som kom på 4200kr. Og det var på en 90 modell VW Golf, så om denne bilen er nyere og hvilken lakk det er så kan det fort gå noen tusenlapper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...