Gå til innhold

760 watt nok for 770 eller 7970 SLI/Crossfire

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg har bra nok PSU til å kjøre SLI/Crossfire.

Dette er mitt PSU: Corsair 760i

På min egen maskin har jeg Sapphire Radeon 7970 Ghz Edition

X'en har en Gainward 770.

For henne spiller det ingen rolle om jeg tar hennes og kjøper et 770 til og hun får minn 7970.

Jeg bryr meg ikke om hva som gir best ytelse eller hva som er mest for pengene.

Jeg lurer på hva som fungerer og om jeg har nok watt! Jeg overclocker en 3770k med 1.45 volt. Jeg har har lukket vannkjøling. Også har jeg 4 x 200m vifter og 2 x 140 vifter.

Takk for hjelp!

PS: Jeg har forsøkt å finne ut av dette selv, men har så langt bare funnet ut at begge deler tilsammen bruker 430 eller noe watt, utenom alt det andre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, skeptisk!

I utgangspunktet har du nok, men kvaliteten på Corsair sine Psu'er har vært varierende (3x har daua her) og sitter du på en jalla utgave tviler jeg sterkt på at det vil vare lenge før noe går galt.

Med tanke på at du overklokker en del og at stock volt er rundt 1.3 hadde jeg personlig sannsynligvis ønsket en kraftigere psu i dette tilfellet.

Har du også mange Hd'er, optiske drev og annet snadder så øker jo kravene en del.

Uansett så kan du jo prøve ut 2x mens du kjører noen tester og logger stabilitet over tid, får du tegn på at ting ikke virker er det jo tydelig at du må gjøre noe.

Lenke til kommentar

Om det er noen med dårlig erfaring eller ikke, så er komponentene i enheten mer enn kraftige nok til å klare å levere alle sine oppgitte 760W på en god nok måte. Det har ikke nødvendigvis så mye med at man har dårlig erfaring med Corsair. Tydeligvis har ikke trådstarter et mandagsprodukt, og kan ikke se noen grunn til å advare mot å bruke topplinja til Corsair, spesielt ikke når du har skaffet en fra før til og med. :)

Har i grunn ikke den beste erfaringen selv, men i dette tilfellet så har du mer enn nok å gå på.

Ditt strømforbruk vil nok ligge på noe rundt 450W ja, men kan nok komme nær 550W-600W om du virkelig overklokker systemet. Du vil nok ikke klare å alvorlig stresse PSUen.

Så det er bare å kjøre på. :)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bortsett fra skepsisen min til Corsair er vi begge to enige om at det er bare å kjøre på , forskjellen ligger i at jeg anbefaller at brukeren sørger for å sjekke stabilitet over tid i tilfelle det kan være noen problemer med Psu'en (som det i utgangspunktet ikke burde være).

Når det gjelder hvor mye Watt en psu bør ha når man overklokker er dette litt opp til enhver bruker og forsåvidt hvor komfortabel de er med at psu'en belastes 50 / 75 / 100% over tid. Jeg tar personlig litt mye i når det gjelder PSU men dette har mer å si med den dårlige erfaringen jeg har hatt med flere såkalte kvalitets psu'er som alle har kostet mer enn 1000kr og ikke bare i min pc men også andre brukeres pcer.

Lenke til kommentar

Bortsett fra skepsisen min til Corsair er vi begge to enige om at det er bare å kjøre på , forskjellen ligger i at jeg anbefaller at brukeren sørger for å sjekke stabilitet over tid i tilfelle det kan være noen problemer med Psu'en (som det i utgangspunktet ikke burde være).

Når det gjelder hvor mye Watt en psu bør ha når man overklokker er dette litt opp til enhver bruker og forsåvidt hvor komfortabel de er med at psu'en belastes 50 / 75 / 100% over tid. Jeg tar personlig litt mye i når det gjelder PSU men dette har mer å si med den dårlige erfaringen jeg har hatt med flere såkalte kvalitets psu'er som alle har kostet mer enn 1000kr og ikke bare i min pc men også andre brukeres pcer.

Ok! Vel PSU er ganske nytt, ca. 1 måned gammelt. Kanskje ikke det en gang. Og planen er jo bare å kjøpe 1200 etterhvert på sikt. Så regner med at jeg overlever på 760 som en midlertidig løsning.

Var mest interessert i om at det var hele tatt mulig å boote med det og uten at noe dramatisk skjer.

Takk for svar så langt.

Lenke til kommentar

@Malvado: Husk at Corsair PSU-er ikke er Corsair. De er enten CWT, Seasonic eller Flextronics. Så når du ikke forteller hvilke modeller som har røket, så er faktisk ikke svaret ditt verdt særlig mye.

Trådstarter sin PSU er en Flextronics.

@Tesshin: PSU-en din holder. GTX 770 bruker en 40 - 50 Watt mer enn GTX 680 - så du skulle dra en 500 - 550 watt fra stikkontakten (dvs PSU belastes med maks ca 500 Watt). Du har heller ikke behov for å kjøpe noen 1200 Watt PSU i framtida, om du da ikke skal kjøre 3 eller 4x GPU eller multiCPU oppsett. Noe mer enn 850 - 1000 Watt trenger man uansett ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...