Gå til innhold

Spesialbygget ambulanse for feite personer


Gjest Slettet+45613274

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://touch.vg.no/a...?artid=10105124

 

Er det bare jeg som reagerer på denne idiotiske ressursbruken? Vi burde heller gjøre som Japan. Bøtelegge de som er overvektig (sykdomsrelaterte utelatt selvfølgelig)

 

Mister mer og mer troen på menneskeheten når jeg leser slike saker.

 

Å bøtelegge mennesker som allereie er i ein ugunstig livssituasjon vil nok ikkje hjelpe. Japan hadde før denne bøtelegginga kom, blant dei lavaste ratane i verda jamføre overvektige - dette har vell ikkje endra seg noko særleg (Verken positivt eller negativt) sidan dette starta?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

 

 

Prakteksempel på sosialismens fall, alle skal behandles likt, unntatt de som ikke er lik meg, de skal bøtelegges!

 

Haha! Godt sagt :)

 

Jeg skrev første innlegget litt kjapt uten å tenke så mye igjennom det. Men poenget mitt står, selvom jeg er enig i at bøtelegging er en dårlig idé. Dette er å løse problemet i feil ende.

Lenke til kommentar

flere ambulanser er jo bra, men hvor mange pasienter er over 250kg og hva er sjansen for at en tilfeldig ambulanse faktisk tar i bruk slikt utstyr i regionen? Det hadde vært greit med noe slik statistikk. Slik at det ikke bare er noe som står å ruster.

 

 

Man skal få akutt legehjelp og man skal kunne føle den samme tryggheten, uansett om man veier 70 eller 170 kilo.
Litt dårlig sagt når det faktisk er snakk om over 250KG at det blir et problem.

 

Uansett, det hele er jo helt sykt. Står det virkelig så dårlig til med resten av Norge. Blir faktisk sjokkert. Vet ikke om jeg noensinne har sett noen som kan komme seg inn under den klassifiseringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt dårlig sagt når det faktisk er snakk om over 250KG at det blir et problem.

 

Uansett, det hele er jo helt sykt. Står det virkelig så dårlig til med resten av Norge. Blir faktisk sjokkert. Vet ikke om jeg noensinne har sett noen som kan komme seg inn under den klassifiseringen.

 

Skulle akkurat til å påpeke det selv. Jeg syns helt alvorlig ikke det å bygge ambulanser for folk over 250 kg er veien og gå. Helsevesenet burde heller gripe inn lenge før folk blir så tunge. Bikker du 200 kg så burde du uansett kunne klassifiseres som en fare for deg selv og tvangsinnlegges. Etter et halvt års oppføgling på lukket klinikk med ernæringsfysiologer vil helsesituasjonen deres være drastisk forbedret og det koster samfunnet neppe mer enn en eneste utrykkning hvor disse folka må heises ut med kran gjennom veggen, - og det kommer til å skje før eller siden når folk runder 250 kilo.

 

Folk blir tvangsinnlagt etter andre selvmordsforsøk, hvorfor skal det å spise seg ihjel være annerledes?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er det ikke ens eget valg om man vil bli feit? Hvorfor skal ikke folk få ta dette valget? - Hvem er vi til å fortelle noen at de ikke får spise mer?

 

Etter et halvt års oppføgling på lukket klinikk med ernæringsfysiologer vil helsesituasjonen deres være drastisk forbedret og det koster samfunnet neppe mer enn en eneste utrykkning hvor disse folka må heises ut med kran gjennom veggen, - og det kommer til å skje før eller siden når folk runder 250 kilo.

Dersom vi setter pris på behandling av personer, og skal spare, hvorfor ikke bare gi alle syke et nakkeskudd?

Endret av Notelitten
Lenke til kommentar

Er det ikke ens eget valg om man vil bli feit? Hvorfor skal ikke folk få ta dette valget? - Hvem er vi til å fortelle noen at de ikke får spise mer?

Jeg antar ingen kunne brydd seg mindre så lenge det ikke ble et problem for andre også.

 

Om man må ha egen ambulanse, egne flyseter, fyller opp helsekøene unødvendig, har ikke mulighet for jobb osv.. så er det sikkert noe som plager visse. Når du over 250kg så har du nok uansett mistet kontrollen.

 

Bryr ikke meg spesielt personlig, men jeg kan nå se hvorfor noen ønsker å stoppe tullet.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Er det ikke ens eget valg om man vil bli feit? Hvorfor skal ikke folk få ta dette valget? - Hvem er vi til å fortelle noen at de ikke får spise mer?

 

Jeg sa 200 kg. 200 kg! Jeg er liberal og er ikke for totalforbud mot hverken narkotika eller røyk, men ærlig talt. 100 kg da er du feit. 150 kg da har du antagelig store problemer med å bevege deg. Runder du 200 kg er det ikke annet enn alvorlig sykdom som burde behandles raskt og effektivt og da er det beste å bruke tvang.

Endret av aagmed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...