Gå til innhold

[Løst] Hvilken Tomb Raider-pakke vil jeg ha?

Anbefalte innlegg

Hei! Tomb raider er på tilbud, men det er tre forskjellige versjoner:

Tomb raider: 12,49 €

Tom raider Survival edition: 14,49 €

Tomb raider collection: 17,49 €

Hva er forskjellen mellom disse, og hvilken burde jeg kjøpe? Svar så fort som mulig! :)

Steam summer sale

Steam summer sale

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikkesant! Har hørt at de andre skal være bra også :)

Det første Tomb Raider kom før 3D-kort ble vanlige, så grafikken der var ikke det helt store. Dette ble senere patchet inn i en 3DFX-patch, så grafikken ble betydelig bedre. Men bra? Hehe, ikke akkurat. Tomb Raider 2 brukte samme motor og er stort satt bare en expansion til det første. Det er ny historie, nye våpen og gadgets osv, og til og med kjøretøy. Men det er likevel veldig likt det første. Tomb Raider 3 var igjen bare mer av det samme, og selv om det også er bra, begynt det for alvor å merkes.

Tomb Raider: Last Revelation (aka Tomb Raider 4) oppdaterte grafikken betraktelig, men igjen var det ellers veldig likt de forrige. Chronicles (TR5) er det eneste jeg ikke har prøvd, men det var veldig likt TR4. Angel of Darkness tok serien i en helt ny retning, og nå har vi dialog og greier. Dessverre er dette regnet som et horribelt spill, og det desidert dårligste i serien. Resultatet ble at de skiftet utvikler med neste spill. Tomb Raider: Legends gav Lara en ny start med ny motor, nye utviklere og så videre. Jeg regner det som et av de beste i serien, men noe som trekker ned er at det er ganske kort og har alt for mye action. Slutten her er derimot svært bra, og har en cliffhanger jeg ikke gidder spoile. Historien her ble fullført i Tomb Raider: Underworld, et ganske undervurdert spill. Jeg vil påstå det er det beste i serien så langt.

Til sist har vi rebooten. Det er en knallspill på alle måter, og helt klart blandt det tredje beste i serien. Anbefales sterkt.

Endret av Lykketrolling
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor ikke? Legend, anniversary og underworld er nokså enkle å like, og helt greie spill som er verdt en tier hver.

Tomb raider 1-4, chronicles krever at du har lav terskel for gammeldags spilldesign, og er ikke for alle...

...Vel, personlig synes jeg 1-4 er soleklart best, selv i forhold til det nyeste spillet. Disse har en bedre stemning, og mye mer givende utforskning, hvor du faktisk føler deg som en ekte utforsker. Men er en vandt med "moderne spilldesign" blir nok fort de fem første spillene litt i tyngste laget mtp. på kontroll, og mangel på hjelpemidler.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...