likferd Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Hei! Jeg kjøpte noen måneder VPN fra "Anonine" gjennom openVPN for å teste det ut, men har snublet over et lite problem. Det fungerer som regel bra, med ca 90% av normal hastighet, og en ping som ligger ca 5ms over normalen. Så plutselig blir det hele strupet inn til noe jeg mest av alt vil beskrive som en levning fra 56k modem tiden. Speedtest.net gir meg under disse episodene ca 0.5-1.5 mbit ned, og en latency på alt fra 150 til 300 ms. Så over til det rare, det løser seg som regel med å koble av og på igjen openVPN. Så til mitt spørsmål: Er denne oppførselen på grunn av noe med min hardware, eller er det anonine som har skylda, slik jeg bør bytte leverandør ved neste anledning? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 14. juli 2013 Del Skrevet 14. juli 2013 Er jo litt vanskelig å si, men når du bruker en VPN server så deler jo du den serveren med hundrevis, kanskje tusenvis andre. Så kommer det jo helt an på hva alle de andre driver med. Om plutselig alle skal laste ned den siste serien av ett eller annet, så går jo serveren i stå. Derfor har jeg også i de månedene jeg har brukt VPN nå, opplevd at de foretrukne serverene går mye tregere enn normalt (dog ikke så tregt som deg). Og siden jeg bruker Astrill er det veldig enkelt å bare bytte server til andre i f.eks Europa, til du finner en server som gir god hastighet. Om du ikke har slike muligheter, bør du jo vurdere en annen VPN tilbydere, men gode muligheter for å bytte server ved behov. For tror nok du vil oppleve hos de fleste at en server kan variere mye i fart fra tid til annen. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 14. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) Ja, jeg tror det henger slik sammen at jeg kobler til en tilfeldig server når jeg kobler på, og at det antagelig er derfor det fungerer å koble av og på igjen. Jeg får often en helt ny ip-range når jeg gjør det. Virker nesten som de har noe server problemer, så får det det litt ann. Takk for svar! Endret 14. juli 2013 av likferd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå