simenn Skrevet 25. september 2003 Del Skrevet 25. september 2003 min gamle dell inspiron 7500 nekter å starte opp, den sier "The amount of system memory has changed or the suspend-to-disk file is absent. See "Suspend-To-Disk File" in the Online, User's Guide for instructions." Den påstår at ramen er feil innstilt, men det er umulig å endre på det i bios'en. hva gjør jeg? har prøvd å laste inn ny bios, diskettstasjonen bråker litt, og så er det akkurat samme problemet som før... Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Har du sjekket om minnebrikke® sitter ordentlig i? Har fått den samme meldingen en gang når jeg tok ut minne.. Hvis ikke må du på en eller annen måte få BIOS til å lokalisere minnet på nytt, men dette er nødvendigvis ikke så lett med en laptop... Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 BIOS lokaloserer minnet vanligvis automatisk. Tipper at problemet kan være en brikke som sitter løst eller en brikke som er ødelagt (det skjer jo av og til). Forslag: Prøv med brikkene en av gangen og se hva BIOSen sier da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå