Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified


0l3M

Anbefalte innlegg

Ja, slå av alt slikt tull. :)

Optimalt sett så hadde jeg prøvd en fin formatering før man går til et så drastisk steg å sende inn et kort og så bli sittende uten PC.

 

Har hatt Geforce Experience en gang, i 10 min på PCen. Det kommer ikke tilbake for å si det sånn. ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, slå av alt slikt tull. :)

 

Optimalt sett så hadde jeg prøvd en fin formatering før man går til et så drastisk steg å sende inn et kort og så bli sittende uten PC.

 

Har hatt Geforce Experience en gang, i 10 min på PCen. Det kommer ikke tilbake for å si det sånn. ^^

Re-installerte på lørdag (altså igår) Men har kun installert bf4. Så kan evt reinstallere imorgen :)

 

Skal heller få av installert den dritten :)Har tentamen imorgen og på tirsadag (tror jeg) Så håper på gode karakterer (trenger ikke^å håper ^^ :tease: )

 

Uansett så fungerer bf4 bra etter siste flashing av bios. Nå er det kun den svarte skjermen. Skal reinstallere bf4 imorgen og se om det hjelper :=)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Ahh, du reinstallerte i går. Nei, men da er det begrenset hvor mye dritt som befinner seg der.

 

Bare avinstallert Geforce Experience, 3D-greiene fra Nvidia og alt annet bort sett fra kanskje lyd-greiene via HDMI og selve Nvidia driveren. (antar du bare installerte alt i det du installerte nye drivere)

 

Svart skjerm synes jeg dog er noe merkverdig, men kanskje det er normalt, ikke vet jeg. Overser slikt litt for godt etter årevis med OC. :p

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ahh, du reinstallerte i går. Nei, men da er det begrenset hvor mye dritt som befinner seg der.

 

Bare avinstallert Geforce Experience, 3D-greiene fra Nvidia og alt annet bort sett fra kanskje lyd-greiene via HDMI og selve Nvidia driveren. (antar du bare installerte alt i det du installerte nye drivere)

 

Svart skjerm synes jeg dog er noe merkverdig, men kanskje det er normalt, ikke vet jeg. Overser slikt litt for godt etter årevis med OC. :p

Da avinstellerer jeg hele dritten ^^ Bruker du beta driver? Bruker den nå. Skal rulle tilbake OM det ikke hjelper med å avinstallere shiiten :p

 

EDIT: Tror Coilwhine har blitt borte da jeg byttet vga kablene på VGA slot 3 og Vga slot 4 istedenfor 1 og 2, Regner med dette ikke har en betydning? Skal teste Valley og høre om jeg hører coil whinen :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Jeg må spørre igjen, da jeg ikke blir klok på dette. Trenger Classified Controller å kjøre aktivt for å opprettholde spenningen jeg setter?

 

Grunnen til at jeg spør er at hvis jeg setter den til 1,3V så viser den 1,293 i gpu-z, men lukker jeg programmet faller den ned til 1,269. Dette er jo fortsatt et stykke fra 1,2 som er max jeg får med kun Precision X, så det virker som jeg fortsatt har en ekstra spenning, men hvorfor faller den i det hele tatt? :hmm:

Kanskje litt dårlig formulert, men dere skjønner sikkert.

Lenke til kommentar

Jeg må spørre igjen, da jeg ikke blir klok på dette. Trenger Classified Controller å kjøre aktivt for å opprettholde spenningen jeg setter?

 

Grunnen til at jeg spør er at hvis jeg setter den til 1,3V så viser den 1,293 i gpu-z, men lukker jeg programmet faller den ned til 1,269. Dette er jo fortsatt et stykke fra 1,2 som er max jeg får med kun Precision X, så det virker som jeg fortsatt har en ekstra spenning, men hvorfor faller den i det hele tatt? :hmm:

Kanskje litt dårlig formulert, men dere skjønner sikkert.

Hmm. har ikke tenkt over saken, da jeg bare har kjørt det i bakgrunnen, men kan se hva som skjer hos meg.

 

Synes dog det var noe rart at spenningen skal falle bare ved å avslutte programmet. Mulig det bare var tilfeldig? Hva skjer om du så kjører et spill/belaster skjermkortet etter å ha lukket programmet? VS om du har programmet åpent.

Lenke til kommentar

 

Jeg må spørre igjen, da jeg ikke blir klok på dette. Trenger Classified Controller å kjøre aktivt for å opprettholde spenningen jeg setter?

 

Grunnen til at jeg spør er at hvis jeg setter den til 1,3V så viser den 1,293 i gpu-z, men lukker jeg programmet faller den ned til 1,269. Dette er jo fortsatt et stykke fra 1,2 som er max jeg får med kun Precision X, så det virker som jeg fortsatt har en ekstra spenning, men hvorfor faller den i det hele tatt? :hmm:

Kanskje litt dårlig formulert, men dere skjønner sikkert.

Hmm. har ikke tenkt over saken, da jeg bare har kjørt det i bakgrunnen, men kan se hva som skjer hos meg.

 

Synes dog det var noe rart at spenningen skal falle bare ved å avslutte programmet. Mulig det bare var tilfeldig? Hva skjer om du så kjører et spill/belaster skjermkortet etter å ha lukket programmet? VS om du har programmet åpent.

 

Kan virke som det har vært tilfeldig med det spenningsfallet :hmm: Jeg har nå prøvd å kjøre noen runder 3DMark11 med 1.3V. Spenningen ligger på 1,291-1,293 uansett om Classified Controller kjører aktivt eller ikke.

 

Skal teste litt mer utover kvelden, men for øyeblikket ser det ikke ut til å ha noe å si om man setter ønsket spenning og lukker programmet helt :)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Jeg stopper på 235MHz offset (1320MHz) og 1,325V i 3DMark13. Mer enn det så fullfører ikke Firestrike.

P12186 og Graphics score 13826.

 

Må innrømme jeg ikke nådde helt dit jeg hadde håpt, da jeg ser mange klarer 1350MHz, og jeg synes 1,325V er lovlig høyt på et såpass middels resultat.

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Jeg stopper på 235MHz offset (1320MHz) og 1,325V i 3DMark13. Mer enn det så fullfører ikke Firestrike.

P12186 og Graphics score 13826.

 

Må innrømme jeg ikke nådde helt dit jeg hadde håpt, da jeg ser mange klarer 1350MHz, og jeg synes 1,325V er lovlig høyt på et såpass middels resultat.

 

Bruker du vannkjøling?

Lenke til kommentar

Nope :)

 

Da bør du være fornøyd :)

 

Om man setter det f.eks til 1.32 i classy controller kan det fort være at egentlig volt er nærmere 1.35-36 volt. Altså mere hjelper lite når man har dårlig kjøling. Jeg klarer 1400mhz med satt med evbot til 1.31 volt i benchmarks. Dette er vel egentlig nærmere 1.35 volt ville jeg tro uten å ha sjekket med et "voltmeter"

 

Classified liker å ha det rimelig kjølig for å komme ganske høyt. Har man f.eks 20 grader load, så vil man muligens klare 1500mhz med bare 1.4 volt. Minhund bruker "vannchiller" til vannkjølinga si avogtil når han bencher. Dette hjelper ganske mye. Han har ikkje sjans til noe særlig over 1420mhz uten chilleren, og da er det ellers en veldig bra vannkjøling som holder skjermkorta på 40-45 grader under load.

 

Kan være at ikkje alt stemmer 100% med minhund sine resultater, men det er nok ikkje langt ifra. Han får heller arrestere meg :D

 

Så vil du ha noe særlig over 1350 mhz, så få deg vannkjøling! Jeg klarte akkurat å komme igjennom firestrike på 1400mhz på 780 (nonTI) på luft i sli, og det var med 100% viftehastighet og andre vifter som blåste på kortet :p

Lenke til kommentar

Ok :) Da er vel kanskje ikke resultatet mitt så verst likevel da. Hadde bare en oppfatning etter å ha skummet diverse forum at mange klarte 1350MHz uten problemer, men når jeg tenker meg om var det lite info om de brukte vannkjøling eller ikke.

1350 MHz klarer du ikke på luft ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...