Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified


0l3M

Anbefalte innlegg

Da kjører vi på med vannblokk tenker jeg :) Et Classified kort fortjener jo tross alt det beste:) Snart ett år med guffent vann uansett.. Skifte kjølepasta, blåse støv og skru er Terapi for min del, så da er det vel ikke noe å lure på :) To små ting jeg lurer på: Powerlimit-er det like greit å bare kjøre full pupp? Når man vet man har nok med strømreserve? Og det andre: Har lekt meg litt meg volten ingame på BF4.. "stabilt" når jeg kjører 1.30 V+. Under det ,så kommer de artige svarte strekene:)? Så Er det greit å leke med volten så lenge tempen er fin Ingame, er det jeg lurer på? Føler det er litt noob formuleringer her, menmen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svarte svingende! Jeg får ikke til å flashe :(

 

Jeg skriver inn disse kommandoene når jeg står i dos-vinduet og classified-katalogen som det står jeg skal lage:

 

nvflash --protectoff

nvflash -4 -5 -6 skyn3t-ClassyTi-vBios-P0-BD-official.rom

 

Fikk noe "error to open", men går så kjapt at jeg får ikke lest alt. Er litt noob på dette her, så tips tas imot med stor takk!

Lenke til kommentar

Svarte svingende! Jeg får ikke til å flashe :(

 

Jeg skriver inn disse kommandoene når jeg står i dos-vinduet og classified-katalogen som det står jeg skal lage:

 

nvflash --protectoff

nvflash -4 -5 -6 skyn3t-ClassyTi-vBios-P0-BD-official.rom

 

Fikk noe "error to open", men går så kjapt at jeg får ikke lest alt. Er litt noob på dette her, så tips tas imot med stor takk!

først og fremst rename biosfila. Det gjør det litt enklere :p

 

Åpne cmd som admin?

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Uff, jeg sa jeg var noob :blush:

 

Det funket selvfølgelig Nizzen :)

 

Nå har jeg mulighet å dra "sleide" til 150%

 

Er det trygt?

Powerlimit er bare herk, og helt uproblematisk å dra opp til 150 %. Skulle gått ann å deaktivere hele driten, så det får bli et godt alternativ. :)

 

Du må naturligvis sjekke temp, men da kortet uansett vil klokke seg ned ved for høy temp, eller skru av PCen, så er det ikke bare en ekstra sikkerhet, men dobbel-ekstra-sikkerhet.

 

Den siste trippelsikkerheten power-limit står får er i bunn og grunn meningsløs og er mest for å beskytte mot at du brenner opp VRMene, og for å gjøre det uten at GPUen blir svinvarm og skrur seg av, så må du nok opp på Tørris eller Flytende nitrogen. :=)

Lenke til kommentar

Takker igjen for svar folkens. Jeg har lest litt mer og har forstått følgende tror jeg (skyt hvis jeg tar feil på noe her):

 

Med å bruke "skyn3t-ClassyTi-vBios-P0-BD-official.rom" har jeg nå altså disablet boost. Det betyr at den MHz'en jeg setter offset i Precision kommer i tillegg til den Base core clock som er på 1084.5 Mhz.

Denne er da fast og kortet vil ligge der hele tiden. Denne verdien viser 1084,5 i Precision uansett, og den reelle verdien ser jeg i gpu-z.

 

Voltage er nå Unlocked til 1.212v, men hva skjer hvis den står på dette i Precision og jeg justerer den i Classified controller 2.0?

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Takker igjen for svar folkens. Jeg har lest litt mer og har forstått følgende tror jeg (skyt hvis jeg tar feil på noe her):

 

Med å bruke "skyn3t-ClassyTi-vBios-P0-BD-official.rom" har jeg nå altså disablet boost. Det betyr at den MHz'en jeg setter offset i Precision kommer i tillegg til den Base core clock som er på 1084.5 Mhz.

Denne er da fast og kortet vil ligge der hele tiden. Denne verdien viser 1084,5 i Precision uansett, og den reelle verdien ser jeg i gpu-z.

 

Voltage er nå Unlocked til 1.212v, men hva skjer hvis den står på dette i Precision og jeg justerer den i Classified controller 2.0?

Stemmmer. Du skal ha boost deaktivert. Men det betyr ikke at den ikke kjører på frekvensen konstant. Den vil fortsatt justere seg litt etter last, men da bare nedover (ikke oppover som boost). Og når du faktisk er inne i spillet så skal frekvensen være konstant. I windows og i spillmenyen så vil det kunne variere litt.

 

Bare å glemme precision som spenningsregulering. Classified Controller 2 overstyrer den uansett. :)

Lenke til kommentar

Supert :) takk nok en gang! :thumbup:

 

Ser den varierer litt ja.

 

Har satt offset til 225MHz og Classified Controller til 1,25V og "haket" vekk AUTO . De andre voltene har jeg ikke peiling på hva er så dem har jeg latt stå.

 

Kortet kjører nå på 1306MHz og ser ut til å være stabilt etter litt spilling i BF4 :)

 

BTW: Trenger Classified Controller å kjøre aktivt, eller kan jeg bare sette spenningen og lukke programmet?

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Haha, satan som de skjermkorta sliter. :p

 

Men med 12 ganger så høy oppløsning som 1080p, så er det vel å forvente. ^^

Blir jo omtrent som å kjøre et enkelt Titan BE på 1600p. Det funker, men noe begrenset topp-ytelse. En passelig overklokk samt vannblokker hadde nok gjort seg.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare følgende , ser bort i fra OC-modeller

 

 

780ti

Titan

Titan black

 

Er det så enkelt som at de to nederste har mer minne og egner seg bedre på 4k-skjerm?

Hverken prislappen eller slippdato forklarer egentlig noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...