Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified


0l3M

Anbefalte innlegg

Nå har jeg kjørt Gta 4 og andre spill med 1700mhz på minnet og 1110mhz core. (stock volt) Uten problemer, Men gta 4 har låst seg en gang pga mod(s) :) Tror dette er stabilt. Snakka med en som hadde elpidia som klarte 1700mhz minne (asus 780) Men har mine tvil, Ikke volt økning på minnet heller :)

Jeg klarer med med mitt 1stk 780, Sammen med 1stk 1080p skjerm, Sugler etter 1440p :D

bare 1100 mhz core? wtf? det var no langt mindre enn eg hadde forventa av et Classy kort :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nå har jeg kjørt Gta 4 og andre spill med 1700mhz på minnet og 1110mhz core. (stock volt) Uten problemer, Men gta 4 har låst seg en gang pga mod(s) :) Tror dette er stabilt. Snakka med en som hadde elpidia som klarte 1700mhz minne (asus 780) Men har mine tvil, Ikke volt økning på minnet heller :)

Jeg klarer med med mitt 1stk 780, Sammen med 1stk 1080p skjerm, Sugler etter 1440p :D

bare 1100 mhz core? wtf? det var no langt mindre enn eg hadde forventa av et Classy kort :/

 

Jeg klarer selvsagt mer. Men er som sagt hundre ganger tidligere på luft og orker ikke å høre på et tordenvær..

 

EDIT: Spiller enten på 1200mhz eller 1250mhz, Men får ikke noe merkbar ytelse. Så velger heller å vente med å gå helt på Oc til jeg får meg enten noe fra EK eller AIo kjøler på kortet. Regner med til konfen (noe som er en stund til :.( ) Så kjøper jeg inn Ek rad, pumpe, vannblokk. osv..

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

 

EDIT: Spiller enten på 1200mhz eller 1250mhz, Men får ikke noe merkbar ytelse. Så velger heller å vente med å gå helt på Oc til jeg får meg enten noe fra EK eller AIo kjøler på kortet. Regner med til konfen (noe som er en stund til :.( ) Så kjøper jeg inn Ek rad, pumpe, vannblokk. osv..

 

bråker classyn så mye`? ja ta deg god tid :)

Lenke til kommentar

 

 

 

EDIT: Spiller enten på 1200mhz eller 1250mhz, Men får ikke noe merkbar ytelse. Så velger heller å vente med å gå helt på Oc til jeg får meg enten noe fra EK eller AIo kjøler på kortet. Regner med til konfen (noe som er en stund til :.( ) Så kjøper jeg inn Ek rad, pumpe, vannblokk. osv..

 

bråker classyn så mye`? ja ta deg god tid :)

 

På 80% fan speed, Så ja. Ikke på 60% eller 50%, Men oppover er det ille, Har jo noe jævelig med coil whine, Men slår vare på v-s så går det vekk :)

Lenke til kommentar

På 80% fan speed, Så ja. Ikke på 60% eller 50%, Men oppover er det ille, Har jo noe jævelig med coil whine, Men slår vare på v-s så går det vekk :)

 

 

aha:) eg har skrudd tilbake til Automatisk vifte. kjører 1280mhz. men eg har en varmepumpe i huset, satt på kjøling nå, er 20 grader 24-7 i huset,:D kortet blir ikke mer enn 55-60 grader

Lenke til kommentar

Du får si fra når du har byttet PSU en gang i fremtiden, se om coil-whinen forsvinner. :)

Ingen av mine kort har antydning til det en gang. Selv når jeg kjører passiv kjøling på alle tre. XD
Ja, faktisk så har jeg aldri hatt et skjermkort (og har i hvert fall hatt en 30+ skjermkort) hvor jeg har opplevd Coil-Whine, så min store drøm er å få oppleve det. :dremel:

Lenke til kommentar

 

Du klarer 200% res.scale med 4xMSAA uten å få heftig lagg her og der? ;)

(Som et det samme som 150% res.scale hos meg)

 

Nå har jeg kjørt Gta 4 og andre spill med 1700mhz på minnet og 1110mhz core. (stock volt) Uten problemer, Men gta 4 har låst seg en gang pga mod(s) :) Tror dette er stabilt. Snakka med en som hadde elpidia som klarte 1700mhz minne (asus 780) Men har mine tvil, Ikke volt økning på minnet heller :)

Mente bare at 1 stk 780 funker knall på 1stk 1080p skjerm, Sa ikke noe om 200% res scale som tilsvarer 4k (tror jeg)

 

Ahh. Ja, 1080p 200% res.scale tilsvarer 4K ja.

 

Nei, innlegget var jo egentlig å finne hvor høyt du måtte øke grafikken i BF4 for at 3GB (f.eks GTX 780 eller 780Ti) skal ha for lite minne. Dette er felles enten du har et kort eller fire. Så når jeg fant ut at 4K uten MSAA akkurat går, så vil naturlig nok en renderoppløsning på 1080p gå helt fint. ^^ :)

 

Derfor trodde jeg du mente at du kunne klare det på høyere. :)

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

 

Du klarer 200% res.scale med 4xMSAA uten å få heftig lagg her og der? ;)

(Som et det samme som 150% res.scale hos meg)

 

Nå har jeg kjørt Gta 4 og andre spill med 1700mhz på minnet og 1110mhz core. (stock volt) Uten problemer, Men gta 4 har låst seg en gang pga mod(s) :) Tror dette er stabilt. Snakka med en som hadde elpidia som klarte 1700mhz minne (asus 780) Men har mine tvil, Ikke volt økning på minnet heller :)

Mente bare at 1 stk 780 funker knall på 1stk 1080p skjerm, Sa ikke noe om 200% res scale som tilsvarer 4k (tror jeg)

 

Ahh. Ja, 1080p 200% res.scale tilsvarer 4K ja.

 

Nei, innlegget var jo egentlig å finne hvor høyt du måtte øke grafikken i BF4 for at 3GB (f.eks GTX 780 eller 780Ti) skal ha for lite minne. Dette er felles enten du har et kort eller fire. Så når jeg fant ut at 4K uten MSAA akkurat går, så vil naturlig nok en renderoppløsning på 1080p gå helt fint. ^^ :)

 

Derfor trodde jeg du mente at du kunne klare det på høyere. :)

 

Haha, Får lyst å prøve en annen Psu, Men sålenge det går fint med V-S så funker det. når jeg overvolter så blir det litt værre. Derfor prøve jeg meg å holde på stock. :) Men vi kan gjerne bytte gpu ^^

 

Skal teste med et gt440. Se om at ingen strøm til kortet fungerer. Men regner med at nothing help against Cw...

 

Har det noen betydning om jeg flasher til stock? Kan jo teste selv. Og om jeg omplasserer kabler på psu. Har det en betyding? eks Vga kabel på slot 6 istedenfor 1?

 

EDIT: Kan jo høre med Evga om de gidder å bytte, Men da for det bli i ferien da jeg ikke trenger pc`en :)

 

EDIT2: Om jeg stress tester med v-s på, Blir kortet stresset like mye? For da kan jeg stresse på kvelden OG klare å sovne ^^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Hehe, de korta jeg har får du ikke. :p Selv om et av korta er noe dårligere OC enn de andre, så er jeg ganske fornøyd med dem ja. :p Kjøpte dem ganske tidlig / av noen som kjøpte de ganske tidlig, så ble ikke overraskende samsung minne på alle. :)

- Strømmen er helt fin til kortet, gitt at du får brukt skjermkortet normalt. Eneste du kan måle "dårlig strøm" er med et oscilloscop eller tilsvarende.

- CoilWhine skal i teorien være en faktor som kan komme av en kombinasjon av strømnettet, PSU og skjermkortet sin DC-DC strømkrets. Derfor jeg tenkte det hadde vært gøy å se om ting forandret seg med en annen PSU. En GT440 vil nok sannsynligvis ikke slå ut (få CW), da du endrer denne kombinasjonen. Men det kan selvsagt hende det kun hjelper å bytte skjermkort.

- Firmware vil nok ikke ha noe å si. Men du har jo fortsatt en knapp på kortet som du kan bytte til stock. Er jo en av de fine grunnene med å ha et skjermkort med to BIOSer. ;)

- Sannsynligvis vil det ikke hjelpe å bytte på kablene, selv om det teoretisk sett kan være en liten sjans for at det hjelper litt.

 

Edit: Hvis det er en ting som kan funke, så er det å endre switchefrekvensen på skjermkortet, da det er selve switchinga som skaper støyen, og resonans som det medfører. En endring av switchefrekvens vil absolutt ha mulighet til å endre dette. Gitt at GTX 780-korta FAKTISK endrer switchefrekvensen til den du setter.

Du bruker da GTX Classified Controller 2.0 som har justeringsmuligheten "PWM Freq." som vil stå på 260KHz som standard. Endre denne til f.eks 312KHz, og om det ikke funker, prøv enda høyere.

 

 

Lenke til kommentar

Hehe, de korta jeg har får du ikke. :p Selv om et av korta er noe dårligere OC enn de andre, så er jeg ganske fornøyd med dem ja. :p Kjøpte dem ganske tidlig / av noen som kjøpte de ganske tidlig, så ble ikke overraskende samsung minne på alle. :)

 

- Strømmen er helt fin til kortet, gitt at du får brukt skjermkortet normalt. Eneste du kan måle "dårlig strøm" er med et oscilloscop eller tilsvarende.

- CoilWhine skal i teorien være en faktor som kan komme av en kombinasjon av strømnettet, PSU og skjermkortet sin DC-DC strømkrets. Derfor jeg tenkte det hadde vært gøy å se om ting forandret seg med en annen PSU. En GT440 vil nok sannsynligvis ikke slå ut (få CW), da du endrer denne kombinasjonen. Men det kan selvsagt hende det kun hjelper å bytte skjermkort.

 

- Firmware vil nok ikke ha noe å si. Men du har jo fortsatt en knapp på kortet som du kan bytte til stock. Er jo en av de fine grunnene med å ha et skjermkort med to BIOSer. ;)

- Sannsynligvis vil det ikke hjelpe å bytte på kablene, selv om det teoretisk sett kan være en liten sjans for at det hjelper litt.

 

Edit: Hvis det er en ting som kan funke, så er det å endre switchefrekvensen på skjermkortet, da det er selve switchinga som skaper støyen, og resonans som det medfører. En endring av switchefrekvens vil absolutt ha mulighet til å endre dette. Gitt at GTX 780-korta FAKTISK endrer switchefrekvensen til den du setter.

 

Du bruker da GTX Classified Controller 2.0 som har justeringsmuligheten "PWM Freq." som vil stå på 260KHz som standard. Endre denne til f.eks 312KHz, og om det ikke funker, prøv enda høyere.

 

 

Ahh, Da prøver jeg swith frekvens greia først, Så bios + switch. Får jo nytt kabinett i hus. Da prøver jeg andre kabler. :) Takker for hjelp uansett

 

EDIT: Hvor burde jeg stoppe på PWM freq?

 

EDIT2: Prøvde selv 312, Så 400, Men ingen forskjell :p Hører det ikke så mye nå lenger siden pc`en er på gulvet og ikke pulten, Men uten lyd på fire strike, Så kan man godt høre det :p

 

EDIT3: Hvilken bios bruker du? prøvde først rev4 fra skyn3t, Men fikk noen fryse problemer, Så byttet jeg til rev2. Funker knall.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...