Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified


0l3M

Anbefalte innlegg

Nytt Noob Q: Er det farger som viser for høy minne OC? Og svarte bokser som viser core? Eller er jeg helt på villspor? Haha, Minnet kommer gjennom på 495+ altså 7ghz uten volt økning, Jeg tror det er core som er for hoy for 1.21 1250/1650 skal teste mer idag :)

 

EDIT: Er det valley som er sensetiv for Oc? Og er Evga oc scanner brukelig? kommer meg gjennom på den, bf4 sp, Ac4, osv men ikke bf4 MP, Er det Oc eller bf4. Får direct error :))

Det er oc som er problemet. Mp krever utrolig masse. Øk volten eller senk core/minne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg får åsså problemer med BF4 MP hvis jeg klokker for høyt, får sånn svarte streker som kommer å går. Så virker som multiplayer delen er ganske sensitiv for oc :) Mens samme klokk går igjennom Firestrike Extreme/Valley og mange andre spill :)

Endret av 0l3M
Lenke til kommentar

 

Nytt Noob Q: Er det farger som viser for høy minne OC? Og svarte bokser som viser core? Eller er jeg helt på villspor? Haha, Minnet kommer gjennom på 495+ altså 7ghz uten volt økning, Jeg tror det er core som er for hoy for 1.21 1250/1650 skal teste mer idag :)

 

EDIT: Er det valley som er sensetiv for Oc? Og er Evga oc scanner brukelig? kommer meg gjennom på den, bf4 sp, Ac4, osv men ikke bf4 MP, Er det Oc eller bf4. Får direct error :))

Det er oc som er problemet. Mp krever utrolig masse. Øk volten eller senk core/minne.

 

Faen... Da får jeg senke :p

Hva bruker dere til å Oc med? bruker P-X, Men afterburner lar meg ikke øke volt :p Finner ikke ut av hvorfor :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

P-X her men bruker GTX Classified Controller til å øke volt når jeg ikke har EVBOT koblet til :p

 

Kjører 1350/1950 MHz 24/7 på mine 2 stk 780 Ti Classified, 1,3250 vcore og 1,65 vmem + 312 på PWM freq.

Vet ikke om det var et sammentreff, Men hadde minne på 395+ og 1200mhz på 1.2V tempen var oppe i 78¤, Så jeg skrudde på fan speed, og bf4 klikka, var det ren tilfeldighet eller liker minnet å være varmt?

 

EDIT: Jeg skrudde fan speed til å være rund 90% på over 75¤ og 70% under :)

EDIT2: Skal prøve igjen med 1.21v kan en så øiten forskjell være det? :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

P-X her men bruker GTX Classified Controller til å øke volt når jeg ikke har EVBOT koblet til :p

 

Kjører 1350/1950 MHz 24/7 på mine 2 stk 780 Ti Classified, 1,3250 vcore og 1,65 vmem + 312 på PWM freq.

Vet ikke om det var et sammentreff, Men hadde minne på 395+ og 1200mhz på 1.2V tempen var oppe i 78¤, Så jeg skrudde på fan speed, og bf4 klikka, var det ren tilfeldighet eller liker minnet å være varmt?

 

EDIT: Jeg skrudde fan speed til å være rund 90% på over 75¤ og 70% under :)

EDIT2: Skal prøve igjen med 1.21v kan en så øiten forskjell være det? :p

 

christian classyfied saga continues :p

Lenke til kommentar

 

 

P-X her men bruker GTX Classified Controller til å øke volt når jeg ikke har EVBOT koblet til :p

 

Kjører 1350/1950 MHz 24/7 på mine 2 stk 780 Ti Classified, 1,3250 vcore og 1,65 vmem + 312 på PWM freq.

Vet ikke om det var et sammentreff, Men hadde minne på 395+ og 1200mhz på 1.2V tempen var oppe i 78¤, Så jeg skrudde på fan speed, og bf4 klikka, var det ren tilfeldighet eller liker minnet å være varmt?

 

EDIT: Jeg skrudde fan speed til å være rund 90% på over 75¤ og 70% under :)

EDIT2: Skal prøve igjen med 1.21v kan en så øiten forskjell være det? :p

 

christian classyfied saga continues :p

 

må jo få klokket det ^^ Men kortet kommer gjennom alt utenat bf4, Hva om jeg lar den kjøre Valley gjennom natta?

Lenke til kommentar

Kommer det ikke igjennom BF4 MP så er det en ustabil klokk. Og begynn å edit poster istedet for å lage en million med bare småting.

Jeg trenger ikke å edite...

 

Poenget med å stressteste GPUen er å finne noe den er ustabil i. Måtte dette være word, nettleser, BF4, Heaven etc.. Om du kjører den i heaven i et sekund eller to dager gjør det ikke noe mer stabilt når du vet den er ustabil i BF4...

 

Ja, noe annet gir egentlig ikke mening.

Joda, Jeg gir opp, gidder ikke mer, Lar den heller kjøre på stock...

Lenke til kommentar

Bedre lykke neste gang. ;)

Når jeg tester stabilitet så må jeg gjennom en rekke programmer, og fortsatt er det eneste jeg jeg vet den er stabil, er i nøyaktig de testene. Resten får bli med kvalifisert gjetting. BF4 er vel noe ala den ultimate testen, selv om det kanskje finnes noen få unntak som er mer krevende.

Og siden du har BF4 så antar jeg det også er viktig for deg, så da gjelder det vel å OC i nettopp dette spillet. :) Og for å stressteste BF4, så er det som du selv opplever, bare å spille BF4 for å se. :)

Finnes vel også en mellomting mellom stock og max-clock? :) Stock er gruelig kjipt. Men som sagt, du kan ikke overklokke masse på så liten tid, spesielt ikke når man er uerfaren. Da er det bedre å ta det rolig.
Øk litt, spill BF4, stabilt? øk noe til.

Lenke til kommentar

Bedre lykke neste gang. ;)

 

Når jeg tester stabilitet så må jeg gjennom en rekke programmer, og fortsatt er det eneste jeg jeg vet den er stabil, er i nøyaktig de testene. Resten får bli med kvalifisert gjetting. BF4 er vel noe ala den ultimate testen, selv om det kanskje finnes noen få unntak som er mer krevende.

 

Og siden du har BF4 så antar jeg det også er viktig for deg, så da gjelder det vel å OC i nettopp dette spillet. :) Og for å stressteste BF4, så er det som du selv opplever, bare å spille BF4 for å se. :)

 

Finnes vel også en mellomting mellom stock og max-clock? :) Stock er gruelig kjipt. Men som sagt, du kan ikke overklokke masse på så liten tid, spesielt ikke når man er uerfaren. Da er det bedre å ta det rolig.

Øk litt, spill BF4, stabilt? øk noe til.

 

Har allerede flashet den. Det rare var at bf4 var stabil i ca 2timer på 1250/1650 1.21, men så kom win8 pro ikke er gyldig opp så gadd den ikke mer. Nekter å tro at det er en sammenheng, Får jo ikke installert bf4 pga mcirosoft har jo påske ferie, Så da blir det Assassin Creed, Greit med ca 40pfs på ultra :p

 

EDIT: Det som er plagsomt er (ikke viktig da) Skill ranken min på bf4 fyker ned, fra 290. Til 240 pga ditcha mappen :mad:

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Vet ikke om bruker Classified Controller, men hvis ikke du gjør det så kan du nok ikke regne med å kjøre minnet på 495+ uten å øke volten på minnet. Tenker 1.65-1.68v. Akkurat nå har jeg 780Ti Classified som jeg kjører stabilt gjennom alle benchmarks og BF4 MP. Instillingene mine er 1358MHz Core @1.34375V NVVDD

1950MHz Minne (Hynix) @ 1.65V FBVDD

PWM Freq 312kHz.

 

Når jeg hadde 780 Classified (Ikke Ti) klarte kortet

1305MHz Core @ 128750V

1650MHz Minne (Elpida) 1.65V

 

Problemet var at jeg måtte ha viftene på 90-95% får å klare å holde kortet under Throttle temps.

Nå har jeg akkurat fått custom waterloop på 780Ti Classified og det angrer jeg ikke på :p

Lenke til kommentar

Vet ikke om bruker Classified Controller, men hvis ikke du gjør det så kan du nok ikke regne med å kjøre minnet på 495+ uten å øke volten på minnet. Tenker 1.65-1.68v. Akkurat nå har jeg 780Ti Classified som jeg kjører stabilt gjennom alle benchmarks og BF4 MP. Instillingene mine er 1358MHz Core @1.34375V NVVDD

1950MHz Minne (Hynix) @ 1.65V FBVDD

PWM Freq 312kHz.

 

Når jeg hadde 780 Classified (Ikke Ti) klarte kortet

1305MHz Core @ 128750V

1650MHz Minne (Elpida) 1.65V

 

Problemet var at jeg måtte ha viftene på 90-95% får å klare å holde kortet under Throttle temps.

Nå har jeg akkurat fått custom waterloop på 780Ti Classified og det angrer jeg ikke på :p

Vann på Classy burde vært obligatorisk ;)

Lenke til kommentar

 

Bedre lykke neste gang. ;)

 

Når jeg tester stabilitet så må jeg gjennom en rekke programmer, og fortsatt er det eneste jeg jeg vet den er stabil, er i nøyaktig de testene. Resten får bli med kvalifisert gjetting. BF4 er vel noe ala den ultimate testen, selv om det kanskje finnes noen få unntak som er mer krevende.

 

Og siden du har BF4 så antar jeg det også er viktig for deg, så da gjelder det vel å OC i nettopp dette spillet. :) Og for å stressteste BF4, så er det som du selv opplever, bare å spille BF4 for å se. :)

 

Finnes vel også en mellomting mellom stock og max-clock? :) Stock er gruelig kjipt. Men som sagt, du kan ikke overklokke masse på så liten tid, spesielt ikke når man er uerfaren. Da er det bedre å ta det rolig.

Øk litt, spill BF4, stabilt? øk noe til.

 

Har allerede flashet den. Det rare var at bf4 var stabil i ca 2timer på 1250/1650 1.21, men så kom win8 pro ikke er gyldig opp så gadd den ikke mer. Nekter å tro at det er en sammenheng, Får jo ikke installert bf4 pga mcirosoft har jo påske ferie, Så da blir det Assassin Creed, Greit med ca 40pfs på ultra :p

 

EDIT: Det som er plagsomt er (ikke viktig da) Skill ranken min på bf4 fyker ned, fra 290. Til 240 pga ditcha mappen :mad:

 

Akkurat DET er nok ikke OC sin feil. ;) Slike feil har ingenting med overklokking av skjermkort å gjøre.

Når du kjøper Win8 Pro (ikke retail utgave), så kan du kun bruke det på ET hovedkort/en harddiskinstallasjon. I og med at du har svidd et eller flere, så stemmer det kanskje at keyen nok ikke er lovlig lengre.

 

Uansett, så er det bare å forklare situasjonen til MS, så ordner det seg nok sikkert. ;)

 

Lenke til kommentar

 

 

Bedre lykke neste gang. ;)

 

Når jeg tester stabilitet så må jeg gjennom en rekke programmer, og fortsatt er det eneste jeg jeg vet den er stabil, er i nøyaktig de testene. Resten får bli med kvalifisert gjetting. BF4 er vel noe ala den ultimate testen, selv om det kanskje finnes noen få unntak som er mer krevende.

 

Og siden du har BF4 så antar jeg det også er viktig for deg, så da gjelder det vel å OC i nettopp dette spillet. :) Og for å stressteste BF4, så er det som du selv opplever, bare å spille BF4 for å se. :)

 

Finnes vel også en mellomting mellom stock og max-clock? :) Stock er gruelig kjipt. Men som sagt, du kan ikke overklokke masse på så liten tid, spesielt ikke når man er uerfaren. Da er det bedre å ta det rolig.

Øk litt, spill BF4, stabilt? øk noe til.

 

Har allerede flashet den. Det rare var at bf4 var stabil i ca 2timer på 1250/1650 1.21, men så kom win8 pro ikke er gyldig opp så gadd den ikke mer. Nekter å tro at det er en sammenheng, Får jo ikke installert bf4 pga mcirosoft har jo påske ferie, Så da blir det Assassin Creed, Greit med ca 40pfs på ultra :p

 

EDIT: Det som er plagsomt er (ikke viktig da) Skill ranken min på bf4 fyker ned, fra 290. Til 240 pga ditcha mappen :mad:

 

Akkurat DET er nok ikke OC sin feil. ;) Slike feil har ingenting med overklokking av skjermkort å gjøre.

Når du kjøper Win8 Pro (ikke retail utgave), så kan du kun bruke det på ET hovedkort/en harddiskinstallasjon. I og med at du har svidd et eller flere, så stemmer det kanskje at keyen nok ikke er lovlig lengre.

 

Uansett, så er det bare å forklare situasjonen til MS, så ordner det seg nok sikkert. ;)

 

 

Får det på min Win7 Ultimate når jeg bytter HK men da bruker jeg den tlf-aktiverings saken som tar 3 min.

Lenke til kommentar

Oja, Ja jeg bruker en litt ulovelig win7 ultimate, Men har ikke ringt MS enda, (har ikke giddet) Men synes det var rart at Oc var stabil og plustelig ikke (kan jo ikke ha vært stabil da...) Men 2 timer bf4, Og vet at koden er ugyldig, men at Oc var stabil når kode var gyldig (den er jo gyldig 1-2dager etter aktivering selv om den er brukt) så fant pc/win ut at den ikke vat gyldig så ville ikke Oc heller mer, bf4 blir ikke oppdatert pga uekte win og den sier at jeg har Xp, at spillet ikke støttes osv... Skal teste samme oc når jeg får aktivert den :)) Skal cracke Crysis 3. Den skal visst være aggressiv mot minne oc

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...