Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified


0l3M

Anbefalte innlegg

 

Noob Q: Pleier VRM temp å være lavere en core temp? Nå sitter jeg på 80% fan speed og 63¤ med Oc, Føler at kortet blir veldig varmt! Enda et noob Q: Er det dumt å la kabinett døren stå åpen? Står oppå pulten for øyrblikket :) Tenker da på støv..

67 grader er veldig varmt?

Nei, det er toppers.

 

290x/290 kjører på 95 grader, de fleste kort før i tiden lå ofte på rundt 80-100 grader.

 

Ja, Men fanspeed var nå veldig høy. 80% Føler jeg ser articfacts, På valley, Men er ikke sikker ^^

 

Uansett så funker bf4 med Oc når den føler for det... Funker noen ganger med oc, og av og til må jeg skru av :p Tror ikke helt på at den er stabil. Få la dem kjøre Valley i natt, Eller har dere noen andre anbefalinger? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

295 x2 på 104C i mange år.

Oppe i 112C en stund. 24/7

 

Temptarget klokker uansett ned kortet etter den temp man har satt.

Pleier å sette de til 95C.

Kjører man på auto vil kortet prioritere støy og øke temp masse.

90+ på nvidia og 96+ på amd så kan man tenke litt på innstillingene.

Selve komponentene i seg selv skal tåle 125C i ett år som spekk løse.

Lenke til kommentar

Temptarget er på 80¤. Liker å ha den på 70-ish :) Det er en liten lys bit på siden av Pbc`en til kortet, Det plager meg noe inni helledussen :p Haha!

 

EDIT: Har et problem med Skyn3t sine siste bios til Classy (rev4) Den klokker seg ikke helt ned og tempen forblir da rundt 45-55¤ Skal prøve rev3, Som jeg hadde før. Har også 75.5% i ASIQ om jeg ikke husker feil. Beste til nå (untatt gainward kortet som hadde 83% og gjorde 500+ på minnet uten volt endring, men kunne ikke øke volt på....)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

Har cw selv på msn big bang 2.

Justerer jeg mhz på gpu så går tonen opp og ned.

Bruker det litt til 24/7 før rma så jeg får utnyttet kortet litt^^

 

Er det vits med RMA`?

Drit i det :-) Lær deg heller å leve med det. Coil whining vil aldri forsvinne. Sliter med det selv. Skru opp lyden på hodetelefonene = problem solved :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noob Q: Pleier VRM temp å være lavere en core temp? Nå sitter jeg på 80% fan speed og 63¤ med Oc, Føler at kortet blir veldig varmt! Enda et noob Q: Er det dumt å la kabinett døren stå åpen? Står oppå pulten for øyrblikket :) Tenker da på støv..

67 grader er veldig varmt?

Nei, det er toppers.

 

290x/290 kjører på 95 grader, de fleste kort før i tiden lå ofte på rundt 80-100 grader.

 

Husker GTX 470 og 480 :)

Lenke til kommentar

Det er ikke bare litt summing, det er så det gjør vondt i ørene.

Som en dremmel på 90.000 rpm.

 

Hører det om jeg lukker døra og går til stua.

Hvert min fullføres en foldejobb og mhz justeres så lyden går opp og ned i tone hele tiden.

Prøvd en annen PSU?

 

Mulig det ikke hjelper, men det kan tenkes at det vil hjelpe på problematikken. Ettersom det gjerne er kombinasjon av støy, filtrering og litt dårlig design.

Lenke til kommentar

Nytt Noob Q: Er det farger som viser for høy minne OC? Og svarte bokser som viser core? Eller er jeg helt på villspor? Haha, Minnet kommer gjennom på 495+ altså 7ghz uten volt økning, Jeg tror det er core som er for hoy for 1.21 1250/1650 skal teste mer idag :)

 

EDIT: Er det valley som er sensetiv for Oc? Og er Evga oc scanner brukelig? kommer meg gjennom på den, bf4 sp, Ac4, osv men ikke bf4 MP, Er det Oc eller bf4. Får direct error :))

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Nytt Noob Q: Er det farger som viser for høy minne OC? Og svarte bokser som viser core? Eller er jeg helt på villspor? Haha, Minnet kommer gjennom på 495+ altså 7ghz uten volt økning, Jeg tror det er core som er for hoy for 1.21 1250/1650 skal teste mer idag :)

 

EDIT: Er det valley som er sensetiv for Oc? Og er Evga oc scanner brukelig? kommer meg gjennom på den, bf4 sp, Ac4, osv men ikke bf4 MP, Er det Oc eller bf4. Får direct error :))

Well etter ca 30min, Så er 495+ på minnet forsatt kjørende, men kun 1200mhx core på 1.21V og max temp 65¤ (vifter på 70% og kaldt rom + kabinett døren av

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...