Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified


0l3M

Anbefalte innlegg

 

Noen andre som har hatt problemer med de siste NVIDIA driverene? Skjermen blir svart, så låser PCen seg under installering. Fikk installert til slutt her etter å ha prøvd flere ganger :confused: Har sett på noen andre forumer at folk har hatt problemer.

Du må bruke stock biosen når du installerer, med Skyn3t biosen så får du sort skjerm og bare krøll :p

 

 

Iallefall om man enabler SLI :D

 

Trikset er å enable SLI, deretter vente ett minutt. Deretter trykker man på restartknappen. Når man er kommet inn i windows igjen, så funker SLI og man kan sette i gang. Litt teit, men men.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Er det noen som kan forklare hvorfor jeg får identisk OC resultat med 1,3v og 1,35v? er det effekten som stopper meg da? (Nizzen, du vet kanskje hvor mye den er satt til på mitt kort med den biosen du har installert?)

:p Tror du kandkje har misforstått hvordan man OCer?

 

For å få høyere hastighet så må du også øke hastigheten til skjermkortet. Så spenning er på ytelsestall uinteressant.

 

Men at man får likt resultat med høyere frekvens kan komme av fladkehals i en benchmark, eller av en OC som ikke er stabil.

hehe, ja var kanskje litt dårlig forklart, men jeg greide ikke noe høyere frekvens på 1,35v enn 1,3v, så lurte rett og slett på om jeg traff "effektveggen", men etter jeg spilte i noen timer så kom det artifacter i bildet, som ikke skjedde med 1,35v, måtte bare vente litt på det :p

hvor høyt fikk du klokket kortet da ?

Lenke til kommentar

 

 

Er det noen som kan forklare hvorfor jeg får identisk OC resultat med 1,3v og 1,35v? er det effekten som stopper meg da? (Nizzen, du vet kanskje hvor mye den er satt til på mitt kort med den biosen du har installert?)

:p Tror du kandkje har misforstått hvordan man OCer?

 

For å få høyere hastighet så må du også øke hastigheten til skjermkortet. Så spenning er på ytelsestall uinteressant.

 

Men at man får likt resultat med høyere frekvens kan komme av fladkehals i en benchmark, eller av en OC som ikke er stabil.

 

 

hehe, ja var kanskje litt dårlig forklart, men jeg greide ikke noe høyere frekvens på 1,35v enn 1,3v, så lurte rett og slett på om jeg traff "effektveggen", men etter jeg spilte i noen timer så kom det artifacter i bildet, som ikke skjedde med 1,35v, måtte bare vente litt på det :p

 

Skjønner. Vel det blir jo en annen sak. :)

Du traff nok en effektvegg/kjølevegg ja. Altså at kjøleren ikke er tilstrekkelig til at en videre økning i spenning vil øke stabiliteten.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det noen som kan forklare hvorfor jeg får identisk OC resultat med 1,3v og 1,35v? er det effekten som stopper meg da? (Nizzen, du vet kanskje hvor mye den er satt til på mitt kort med den biosen du har installert?)

:p Tror du kandkje har misforstått hvordan man OCer?

 

For å få høyere hastighet så må du også øke hastigheten til skjermkortet. Så spenning er på ytelsestall uinteressant.

 

Men at man får likt resultat med høyere frekvens kan komme av fladkehals i en benchmark, eller av en OC som ikke er stabil.

 

 

hehe, ja var kanskje litt dårlig forklart, men jeg greide ikke noe høyere frekvens på 1,35v enn 1,3v, så lurte rett og slett på om jeg traff "effektveggen", men etter jeg spilte i noen timer så kom det artifacter i bildet, som ikke skjedde med 1,35v, måtte bare vente litt på det :p

 

Skjønner. Vel det blir jo en annen sak. :)

Du traff nok en effektvegg/kjølevegg ja. Altså at kjøleren ikke er tilstrekkelig til at en videre økning i spenning vil øke stabiliteten.

 

 

Max temp under vanlig spilling ligger som regel rett over 50, høyeste jeg har sett under stress test er 62c, så er vel effektveggen tipper jeg

 

jeg har klokka 1411mhz core @ 1,35v og +500 på minne uten voltøkning

Lenke til kommentar

Bor i Kristiansand's området jeg, men er på kurs akkurat nå :p Hva er det egentlig du skal teste, med vannkjøling eller?

Neida :) skal teste selve kortet før jeg setter på backplate, og før jeg bytter kjøle pasta, Vil bare vite at kortet fungerer :)

 

Har ikke mulighet til å teste selv :/ Har også lyst til å finne ut asiq of minne :p

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

 

Haha :p

 

 

bare ta med pølser og brød Christian xD her blir det Grillings :D

 

Du er Tætt :p Haha Neida :) Men nå kan jeg jo få tested kortet mitt om ikke så mange dager :D Komplett har godtatt RMA forspørsel av HK, Så skal sende det inn iløpet av uken :)

 

hehe ;) det er bra :) vurderer å bestille g10 og corsair h90

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...