Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified

0l3M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pleier dere å jorde dere før dere skal bygge en Pc? Pleier dere unngå å ta direkte på komponentene? :)

Pleier aldri å gjøre Slikt :p

Jeg tror selv det temaet er litt oppskrytt. Jeg har selv bygget om og bygget nytt mange ganger uten å jorde på noen spesiell måte. Bare ikke sett sammen pcen på ett teppe eller lignende. Bruk gjerne et rent bord. Du får tafse litt på kjøkkenvasken :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bygget min 312 pc idag , regnet fra år 2000 bare og kun en gang har det gnistret da jeg tok i noe og da hadde jeg på ullsokker og satt på et teppe som jeg surret rundt på.

Skjermkortet gikk ikke i stykker heller.

Unngå å ha på ullgenser eller sos rundt på tepper så er det nesten umulig å få til noen feil.

Selv om jeg hadde gått inn for det og rullet meg selv i isopor i tør luft og gnidd på balonger er det så si garantert at jeg ikke hadde ødelagt noe hardware.

Lenke til kommentar

Bygget min 312 pc idag , regnet fra år 2000 bare og kun en gang har det gnistret da jeg tok i noe og da hadde jeg på ullsokker og satt på et teppe som jeg surret rundt på.

Skjermkortet gikk ikke i stykker heller.

Unngå å ha på ullgenser eller sos rundt på tepper så er det nesten umulig å få til noen feil.

Selv om jeg hadde gått inn for det og rullet meg selv i isopor i tør luft og gnidd på balonger er det så si garantert at jeg ikke hadde ødelagt noe hardware.

Spørs hva du tar i da. Og du merker vel sjeldent problemer relatert til statisk elektrisitet før en god stund etterpå, så det er litt vanskelig å vite hva som egentlig drepte komponenten.

Lenke til kommentar

Hadde nå hardwaren i årevis etterpå før det ble solgt. 100% ok.

Styre med armlenke osv ser bare kult ut, sjansen for at man glemmer den og river ned noe er nok ca 8 milliarder ganger større :B

Endret av War
Lenke til kommentar

Hadde nå hardwaren i årevis etterpå før det ble solgt. 100% ok.

Styre med armlenke osv ser bare kult ut, sjansen for at man glemmer den og river ned noe er nok ca 8 milliarder ganger større :B

Jeg bruker aldri armlenke. Tenker mere på å vise litt forsiktighet med tanke på statisk elektrisitet. Jeg feks unngår så langt det er mulig å ta borti elektronikken på statisk sensitive pcdeler. Holder alltid i kantene bare for å være på den sikre siden.

Lenke til kommentar

Er det noen som kan forklare hvorfor jeg får identisk OC resultat med 1,3v og 1,35v? er det effekten som stopper meg da? (Nizzen, du vet kanskje hvor mye den er satt til på mitt kort med den biosen du har installert?)

:p Tror du kandkje har misforstått hvordan man OCer?

For å få høyere hastighet så må du også øke hastigheten til skjermkortet. Så spenning er på ytelsestall uinteressant.

Men at man får likt resultat med høyere frekvens kan komme av fladkehals i en benchmark, eller av en OC som ikke er stabil.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Er Proshop en grei butikk? Kan få både Asrock Extreme 6 og Seasonic X 750 til 2.418kr inkl frakt :) eller skal jeg benytte meg av en annen butikk :)

Jeg har bare gode erfaringer. Kjappe og vennlige. Har bestilt en 5-6 deler derfra.

Da blir det nok Proshop :) Sendte inn RMA for HK :) Venter bare på svar, Og forhåpentlig så godkjenner de og gir meg pengene tilbake :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...