Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified

0l3M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De så jo bra ut :p

Passer perfekt til hovedkortet og skjermkortet mitt :D

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1616725

1600Mhz er for pingler..
Høyere minne hastighet gir ikke mye ekstra fps så hvorfor ikke kjøpe rimelig minne?
Hvis ikkje 15-20% ikkje er mye...

Benshmark har jeg lagt ut for å bevise det i haswelltråden mener jeg på.

Til bf3 vet vi, og antageligvis bf4, men til andre spill så har vi ikke sett noen bevis! Hint hint, slutt å slack :xmas:

Lenke til kommentar

Kult. :) Har du testet noen av de?

Virka rimelig nais de Blitz-brikkene. :dribble:

2800 brikkene testes mandag :)

Kult. :) Har du testet noen av de?

Virka rimelig nais de Blitz-brikkene. :dribble:

2800 brikkene testes mandag :)

quad eller dual??

Lenke til kommentar

Kan jeg få høyere minne frekvenser hvis jeg øker Core volt? gidder ikke å gå inn på Classy Tuner hver gang jeg skal spille :)

nå har jeg den på 1250/1625 stabil etter 5timer med Valley på 1.21 på Volt og stock på Minnet :) Var helt greit syntes jeg, men kortet blir fort varmt selv med cutom fan curve så noe må jeg få fikset etterhvert :) har så lyst å få den opp til 1750mhz på minnet, men det kommer nok ikke til å skje :p tror dere det er vits å kjøre 1250/1625 som 24/7 clocks? tenker mer på 1200/16## et eller annet. :D Dere da? hva hadde dere kjørt som 24/7 clocks (Untatt den dere fancy loopen deres da :D)

Lenke til kommentar

Kan feile av alt mulig rart, såklart.

En grunn til at man ikke overklokker flere ting samtidig om man ikke har stålkontroll på hvor mye hver komponent klarer stabilt.

Hvis folk er keene på noen finere/bedre 16GB 1600MHz-brikker så må de gjerne kjøpe mine. :) (CL9 - Kingston’s HyperX 10 Year Anniversary Edition)

Noe avexir Blitz på 2,66GHz frister. :dribble:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Vil jo hjelpe en del på CPU-Ytelsen generelt sett når man har høy OC.

Og i benchmarks, og i bf4 som er det jwg gjerne driver med.

Men kan selvsagt sjekke andre spill også. Typisk er at det bare er spill med CPU-flaskehals som drar nytte av slikt. Ja, det er jo rimelig logisk i grunn. :-)

Men med tre skjermkort så blir det jo fort en del spill, så vil være interessant å se. :-)

Får se om jeg ikke må ta meg råd. ;-)

Lenke til kommentar

Update!!!! Classy tuner kan ta opp Volt til 1.65!!!

Her er Link til den nyeste versjonen http://www7.zippyshare.com/v/64361314/file.html?utm_campaign=website&utm_source=sendgrid.com&utm_medium=email

OMG! :D

Hmm, den oppgraderinga der må være spikern i kista for PSUen min i hvert fall. :p

Boring... Evbot med kingpinfirmware tar steget til 2.0v ^^

Dæven.... Hmm tør jeg teste det uten LN2 mon tro... Spørs om ikke selv waterchiller kommer for kort med så ekstremt høy spenning.

Med tanke på at 1.15V -> 1.5V resulterte i at effektforbruket gikk fra: 250W -> 500W ca.

(om motstanden var lik så ville det gitt en økning fra 250W -> 425W i teorien)

Gitt at effektkurven fortsetter med samme grad så er vi oppe i 1000-1100W per kort....

(om motstanden var lik så ville det i teorien gitt: 250W -> 756W)

Så jeg ville sagt MINST 750W strømforbruk på et enkelt kort. :mellow:

Det er SYKT mye varme å fjerne fra en "liten" kjerne. Den er vel og merke dobbelt så stor som f.eks Ivy-Bridge-E sin kjerne, men med 3-4 ganger høyere strømforbruk, så skyter nok tempen i taket skulle jeg tro.

Eller rundt 2500W med tre kort, om ikke enda mer. :roll: Slenger jeg med CPU etc.. så har jeg i hvert fall 3000W som waterchilleren må fjerne. :whistle: (som er rimelig nært maks effekt den klarer å fjerne, så maks 4-5 grader under romtemp på vannet)

Edit:

Nå fikk GTX 780'en støtte for å øke switchefrekvensen også. (hadde ikke det på min gamle versjon) Jay. :)

Ps: Som jeg opprinnelig misstenkte. Du får MAX 1,5V ut av GTX 780. Uansett hva du setter programmet til. Ja, som jeg leste en gang for lenge siden så er dette hardwired max i VRM-kontrolleren. Så enten må man finne frem loddebolten og voltmodde den, eller så må man bytte den (kjøre ekstern VRM)... :hrm:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...