Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified

0l3M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags spenning måler du på GPUen? (eller hva måler GPU-Z under last?)

Er det noen vits å klokke PEX (pci-e) -frekvensen?

Ellers må jeg jo si meg imponert over hvor greit den klokker. :)

Samsung-minne antar jeg?

Har ikke målt på kortet eller i GPUz men jeg regner med at jeg sikkert er nærme 1,5 vcore med den PWM freq.

Er vel egentlig ingen vits å øke PEX med bare ett kort men jeg gjør det av gammel vane siden jeg normalt kjører med 2 kort.

Er vel Hynix minne på 780 TI Classified, er bare KPE som har fått Samsung men de sliter med klokken der.

Samsung har tightere timings så det hjelper jo litt men ikke nok til å ta igjen Hynix som klokker ca 100-150 MHz høyere( må ta x4 da).

Kjører neste 8200 MHz med Hynix mens Samsung klarer vel knapt 8000 MHz

Lenke til kommentar

Hva slags spenning måler du på GPUen? (eller hva måler GPU-Z under last?)

Er det noen vits å klokke PEX (pci-e) -frekvensen?

Ellers må jeg jo si meg imponert over hvor greit den klokker. :)

Samsung-minne antar jeg?

Har ikke målt på kortet eller i GPUz men jeg regner med at jeg sikkert er nærme 1,5 vcore med den PWM freq.

Er vel egentlig ingen vits å øke PEX med bare ett kort men jeg gjør det av gammel vane siden jeg normalt kjører med 2 kort.

Er vel Hynix minne på 780 TI Classified, er bare KPE som har fått Samsung men de sliter med klokken der.

Samsung har tightere timings så det hjelper jo litt men ikke nok til å ta igjen Hynix som klokker ca 100-150 MHz høyere( må ta x4 da).

Kjører neste 8200 MHz med Hynix mens Samsung klarer vel knapt 8000 MHz

Ja, måtte jo bare spørre for sikkerhets skyld, siden det visstnok (i startfasen) var noen KPE med Hynix-minne. :)

Så med tre skjermkrot så kunne det vært en vurdering å jekke opp spenningen litt her. ? ^^

Er det med eller uten LLC?

Hmm, hvorfor skal spenningen gå opp med økt PWM-frekvens?, ja bort sett fra raskere respons/regulering og bedre filtrering, så kan jeg ikke se hvorfor spenningen skulle gå opp. :hmm: Med mindre man hadde så mye ripple at spenningen ble svakt AC-formet og fikk en lavere RMS-spenning ved lavere PWM-frekvens.

Du kunne ikke tatt å sjekket hva GPU-Z sier? :)

PWM-frekvens er bare noe du får fikset på 780Ti? (aldri vært borti det på 780 vanilla classy)

Lenke til kommentar

Kan ta en sjekk i kveld med både GPUz(litt usikker på om den vises) og måle rett på kortet.

Er søren ikke sikker på hvorfor spenningen skal øke men jeg ser andre måler høyere load spenning når de øker PWM freq på OCN forumet.

Har ikke tuklet noe med LLC.

Er ikke sikker på om det funker på vanlig 780 Classy men du kan jo prøve, er jo bare å laste ned voltage controlleren fra OCN forumet.

Lenke til kommentar

Jada, Fikk 73.5% på asiq :) Bedre en 60.4% men den har forsatt Hynix minne :p anyway så kjøpt ejeg også H60 så skal spille litt senere :)

er ikke 73.5% greit da? :)

Selv så har jeg 69 og kan klokke flere enn de fleste med vanilla kort, så tror ikke asics har så mye å si...

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...