Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified

0l3M

Anbefalte innlegg

Wam bam 1440p 120hz på Qnix qx2710 evolution II til 2 344kr inkludert frakt + 150 kr i toll :wee:[/size] [/size]

Ganske grei benche skjerm dette til den prisen :w00t:[/size] Siden denne skjermen fungerte så bra så lurer jeg nesten på om jeg skal bestille et par til bare for gøy :p [/size]

Overklokkinga gikk VELDIG lett :)[/size]

Hvordan blir det i forhold til TN 120HZ synes du. Den modellen har vesentlig lengre oppgitt responstid enn de koreaskjermene jeg har sett. Men de koster også ofte en del mer om du skal ha en særlig OC-bar.

8ms GTG er jo best case, og i teorien vil den bruke lengre tid på å endre en piksel helt, enn det tar før neste oppdatering. Ergo ser jeg for meg et konstant slør, hvor pikslene aldri vil bli helt skarpe/klare ved bevegelse. :s

Yamakasi hadde vel 5-6ms etter hva jeg husker.

Spør fordi jeg er interessert å ha en til. Slik at jeg har tre stykk, men da med den i midten med 120HZ, slik at jeg kan velge mellom surroundgaming eller 120Hz. Alt etter hvilket spill.

Merker godt at den er treigere enn asus 144hz TN ja, men grei nok. Er jo evig mye bedre med 120hz på denne enn 60 hz. 60hz på denne var j#¤%# :D

Faktisk superfornøyd til den prisen. Siden denne bare er en ekstraskjerm til Benching og dill, så er det et kongekjøp! Virker som det er lite inputlag også. KAnskje ikkje så rart siden det bare er èn dvi inngang :p

Bildet er rimelig bra. Kommer liksom ikkje over at den var så billig hehe :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, Så denne på Komplett sin Facebook side :p

hvis du har en grafikkort som kan yte 100%... så lønner aldri seg å kjøre grafikkortet mer enn 75-80% da du dreper og sliter ut grafikkortet... dermed vil ikke "300"-fps vare så veldig lenge ... [/size]Kjører du dermed på 75% ytelse så vil GPU'en vare i 2-4 år og ha god nok FPS jevnt over årene.[/size]Så når det gjelder overclocking generelt... aldri press noe mer enn 75-80% ytelse [/size]

Begynte å le litt!.... :D[/size]

Hehe, what a load of pure bullshit. ^^

Folk spiller aldri 24/7 heller.

Men igjen. Folk som kommenterer på komplett er som regel ikke særlig vettuge eller har peiling overhode.

Jeg folder 24/7 med mitt , og ja de brenner opp om komponentene er dårlige som i 590 ol.

Null stress, får jo nytt på garantien.

Lenke til kommentar

prøvde ikke protectoff siden den funka på de andre med den aktivert.

skal se om jeg får den igjennom nå :)

Andrull gjorde samme feilen :p Han brukte ikkje protect off ..

Det funka nå, takk skal du ha :D Blir nok overclocking først når Vannblokkene er i hus :)

Lenke til kommentar

Hva skjer visjeg øker PEXVDD Og PWM freg. i Classy tuner? Selv med spenningen på minnet på 1.65 så vil den ikke klare 500+?

Satan`s Drittkort :(

ser ut som en Kraken g10 + en corsair h55 vil kjøle classy 780 veldig fint ;)

en som har laget sin egen "versjon" 60 grader ved load :p

http://www.overclock.net/t/612436/official-corsair-hydro-series-club/24700

Er det ikke viktig å vannkjøle vrm også? Holder det med bare en vifte?

Lenke til kommentar

Hva skjer visjeg øker PEXVDD Og PWM freg. i Classy tuner? Selv med spenningen på minnet på 1.65 så vil den ikke klare 500+?

Satan`s Drittkort :(

ser ut som en Kraken g10 + en corsair h55 vil kjøle classy 780 veldig fint ;)

en som har laget sin egen "versjon" 60 grader ved load :p

http://www.overclock.net/t/612436/official-corsair-hydro-series-club/24700

Er det ikke viktig å vannkjøle vrm også? Holder det med bare en vifte?

Ikke fullt så viktig. Classified kommer med en heldekkende kjøleribbe/alu-plate som vil holde VRMen greit kjølig. Men for all del, det kommer jo helt an på hvor høy spenning du kjører på.

For skikkelig OC så ville jeg nok benyttet en heldekkende vannblokk ja.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Ikke fullt så viktig. Classified kommer med en heldekkende kjøleribbe/alu-plate som vil holde VRMen greit kjølig. Men for all del, det kommer jo helt an på hvor høy spenning du kjører på.

å? så en classy kommer med en kjøleribbe på vram- viste ikke det

da passer nzxt g10 og en corsair h55 perfekt til det kortet xD hehe

Lenke til kommentar

å? så en classy kommer med en kjøleribbe på vram- viste ikke det

da passer nzxt g10 og en corsair h55 perfekt til det kortet xD hehe

VRAM og VRMene har en heldekkende aluminiumsplate/kjøleribbe, som du finner under selve kjøleribba til GPUen. Du kan derfor ha på denne selv om du tar av hovedkjøleren.

Lenke til kommentar

VRAM og VRMene har en heldekkende aluminiumsplate/kjøleribbe, som du finner under selve kjøleribba til GPUen. Du kan derfor ha på denne selv om du tar av hovedkjøleren.

det er jo egentlig flott- passer fint for oss som ikke har custom vannkjøling,

synd eg ikke fikk tak i den Evga 780ti Classy...... eg fikk kortet for 4500 kr + frakt, men han ville ikke bruke finnsbetalingsgaranti xD

Lenke til kommentar

Wam bam 1440p 120hz på Qnix qx2710 evolution II til 2 344kr inkludert frakt + 150 kr i toll :wee:[/size] [/size]

Ganske grei benche skjerm dette til den prisen :w00t:[/size] Siden denne skjermen fungerte så bra så lurer jeg nesten på om jeg skal bestille et par til bare for gøy :p [/size]

Overklokkinga gikk VELDIG lett :)[/size]

Hvordan blir det i forhold til TN 120HZ synes du. Den modellen har vesentlig lengre oppgitt responstid enn de koreaskjermene jeg har sett. Men de koster også ofte en del mer om du skal ha en særlig OC-bar.

8ms GTG er jo best case, og i teorien vil den bruke lengre tid på å endre en piksel helt, enn det tar før neste oppdatering. Ergo ser jeg for meg et konstant slør, hvor pikslene aldri vil bli helt skarpe/klare ved bevegelse. :s

Yamakasi hadde vel 5-6ms etter hva jeg husker.

Spør fordi jeg er interessert å ha en til. Slik at jeg har tre stykk, men da med den i midten med 120HZ, slik at jeg kan velge mellom surroundgaming eller 120Hz. Alt etter hvilket spill.

Merker godt at den er treigere enn asus 144hz TN ja, men grei nok. Er jo evig mye bedre med 120hz på denne enn 60 hz. 60hz på denne var j#¤%# :D

Faktisk superfornøyd til den prisen. Siden denne bare er en ekstraskjerm til Benching og dill, så er det et kongekjøp! Virker som det er lite inputlag også. KAnskje ikkje så rart siden det bare er èn dvi inngang :p

Bildet er rimelig bra. Kommer liksom ikkje over at den var så billig hehe :p

Et fantastisk kompromiss til prisen:) Jeg har satt min til 96hz for å få litt bedre farger.. Sjelden jeg kommer over med fps uansett:P Fikk en skjerm med litt backlightbleeding, men ikke noe jeg bryr meg om.

Veldig lyst på 1-2 til merker jeg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...