sveibuen Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Bruk det grunnleggende når du overklokker. Litt om gangen!! Helt til du får det stabilt. Går fort noen dager å finne 24/7 klokken. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Å komme til 150+ da må den ha 1.175, Men å komme på 250+ må den ha mer en 1.225 Minnet får jeg ikke opp mer en 250 på Stock, Skal skru den opp litt å se Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Her er siste Classy Voltage Tuner hva skjer hvis bruker dette på mitt vanlige 780? jeg vet det tåler 1.3v minst. må jeg flashe til classy bios først? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Her er siste Classy Voltage Tuner hva skjer hvis bruker dette på mitt vanlige 780? jeg vet det tåler 1.3v minst. må jeg flashe til classy bios først? Prøv å se Jeg tror ikkje du får det til å fungere, eller jeg vet Er en grunn for at folk kjøper classy 1 Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Vet ikke hvorfor og har sikkert ikke brukt for det men jeg er klar til å bestille 2xKingpin utgaven når den kommer til salgs i Norge.... Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Her er siste Classy Voltage Tuner hva skjer hvis bruker dette på mitt vanlige 780? jeg vet det tåler 1.3v minst. må jeg flashe til classy bios først? Prøv å se Jeg tror ikkje du får det til å fungere, eller jeg vet Er en grunn for at folk kjøper classy Jaja. Jeg prøver Og en bruker bare hva som helst afterburner sammen med classy voltage tuner? Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Vet ikke hvorfor og har sikkert ikke brukt for det men jeg er klar til å bestille 2xKingpin utgaven når den kommer til salgs i Norge.... du har"vanlige" 2 stk gtx 780 ti? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Her er siste Classy Voltage Tuner hva skjer hvis bruker dette på mitt vanlige 780? jeg vet det tåler 1.3v minst. må jeg flashe til classy bios først? Prøv å se Jeg tror ikkje du får det til å fungere, eller jeg vet Er en grunn for at folk kjøper classy Jaja. Jeg prøver Og en bruker bare hva som helst afterburner sammen med classy voltage tuner? Hva skjer visjeg øker PEXVDD Og PWM freg. i Classy tuner? Selv med spenningen på minnet på 1.65 så vil den ikke klare 500+? Satan`s Drittkort Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Ver fornøyd Du merker ikke noe forskjell i spill. Kun noen små tall i bechmarks programmer. 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Ja du har nok rett Men er jo litt gøy da Håper på 1200/6.75ghz Men boost er på 80mhz selv om det står 51mhz i gpu-z? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 ? Frekvens sjekker du aktivt i monitoren til PrecicionX, som sagt et par ganger. 6,75 GHz? Med 500+ memory så kjører du 7GHz. (1750MHz reelle). Det er jo ganske bra det. Er ingen skikkelig kjøleribbe på minnebrikkene på luftkjøleren, så om det er temperaturen på brikkene som hodler deg litt igjen, eller for lite spenning, så vil det gå bedre med vannblokk. Jeg og Nizzen kjører på rundt 1,72V ved benching, og det gikk en del bedre for min del. Hvorvidt man bør gjøre det med luft er jeg ikke sikker på. Ser ingen grunn til at du i det hele tatt skal være misfornøyd med minneoverklokken. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 ? Frekvens sjekker du aktivt i monitoren til PrecicionX, som sagt et par ganger. 6,75 GHz? Med 500+ memory så kjører du 7GHz. (1750MHz reelle). Det er jo ganske bra det. Er ingen skikkelig kjøleribbe på minnebrikkene på luftkjøleren, så om det er temperaturen på brikkene som hodler deg litt igjen, eller for lite spenning, så vil det gå bedre med vannblokk. Jeg og Nizzen kjører på rundt 1,72V ved benching, og det gikk en del bedre for min del. Hvorvidt man bør gjøre det med luft er jeg ikke sikker på. Ser ingen grunn til at du i det hele tatt skal være misfornøyd med minneoverklokken. Den klarer ikke 500+ Men vet ikke hvorfor den kræsjer så fort? Selv med Spenningen på 1.35 så vil den ikke oppnå 300+ på core? er det mye? Kjører 1150/1700 Hadde håpet på å kjøre på 1200mhz core, Men den booster seg opp til 8#mhz, Kan det være mulig at øav Asic påvirker minne? hvis jeg tar en bios med deaktivert Gpu boost 2.0 tror du da at den vil klare 1200 lettere? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Legg ut screens med GPUz og PercisionX + voltage controller så vi kan se innstillinger 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Legg ut screens med GPUz og PercisionX + voltage controller så vi kan se innstillinger Gjør det nå Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 (endret) Dette var sånn jeg hadde det før windows kræsjet. EDIT: tror jeg hadde det sånn, Clocksene var sånn men usikker om spenningen var litt høyere? Endret 30. januar 2014 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Du har antagelig Elpida minne på kortet og det klokker ikke så bra som Samsung så du er nok helt på grensen på minneklokk. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Dobbelklikk på de grafene. Da får du opp en skikkelig monitor. Ta musepeker over grafen og les av frekvensen. Med boost er alt håpløst. Bare å glemme å få til noe stabilt og logisk med en funksjon som skyter i øst og vest, og som egentlig styrer showet. Hos meg var +150 over 1300 MHz med boost. Det er også viktig å holde øye med grafen som viser TDP (effekt) Når den over maks TDP du har satt så vil kortet nedklokkes. Men først og fremst så må du flashe bios. Å kjøre på med 1,35V slik du har det nå er ingen vits. Vi/du må også se på temperaturen. Går den for høyt så vil kortet klokke seg ned. Senk spenningen litt, mål temp, TDP (Prosent), og frekvensen. Du er fortsatt noob i OC og kan ikke forvente at du klarer å nå toppen med en gang. Selv klarte jeg ikke mer enn +97 på core og +330 på minne de første gangene/timene før jeg skjønte hvordan skjermkortet var. Kreves mye analysering og gjefne en del forståelse, så kan være knotete i atarten. Å ta en bachelorgrad i elektronikk skadervikke det heller. ^^ 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Har Hynix Hvor handlet du? Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 30. januar 2014 Del Skrevet 30. januar 2014 Har Hynix Hvor handlet du? På komplett pga pick up point krsand, angrer på det Men Men, Orker ikke å sende det tilbake + vente 1 måned på å få pengene inn på konto :I Uansett, Jeg oppdaterte Gpu-z og da står det Hynix igjen Tempen er fin den, etter en bench i Valley (hvis den klarer en bench da) så er den på ca 65grader med custom fan profile Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå