sveibuen Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Kan jo fortelle at ytelsen på 2x ti classy @ 1400mhz i Battlefield 4 er helt syk! Cpuen er så latterlig flaskehals i forhold! Du får presse enda mer juice ut av cpuen da Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Du får OC den lenger da vetu. Eller bare se hvor langt du kommer med supersampling må maks. (Ved 1440p blir vrm kjempeflaskehals, men 1080p bør gå greit) Lenke til kommentar
zir Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Ingen som har peiling på hvorfor mitt 780 ti classy (på vann) plutselig mister 50 ish % performance når jeg overclocker? Jeg tar opp core clocken til 100+ feks, så er den stabil. Så tar jeg den litt opp igjen til 120 feks, og da plutselig mister jeg masse performance. Eneste måten å fikse det er å restarte pcen. Er utrolig irreterende å holde på å restarte pcen hver gang jeg prøve å få noe som helst overclock -.- Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 At man mister ytelse på en ustabil overklokk er ike noe nytt. Men hva bruker du til spenning. For å komme stort mer enn 100 MHz med 780 classy så trengte jeg høyere enn 1.2v. Ny bios som øker power limit etc.. betraktelig gjør at det hele ble langt mer stabilt. Går du over denne grensen bil den klokke seg ned, og det er jo ikke bra det heller. Lenke til kommentar
zir Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 (endret) Bruker " http://www.overclock.net/t/1460165/evga-780-ti-classified-bios-mod-bios-voltage " atm. Har prøvd mange forsjellig bioser og alt er likt. Men den der Power target er jeg ikke helt sikker på hva jeg skal sette til. Når jeg har sitt guides å sånt, så viser det at når han bencher så er TDPen 100 og av og til over. Og når han da setter opp power target så går den TDPen litt ned. Jeg forklarer sikkert veldig dårlig , men uanett når jeg bencher så blir TDPen bare rundt 50-70 % Har lyst å få hvertfall 1300mhz på core. Noe jeg trodde var ganske enkelt med disse korta :S Endret 25. januar 2014 av zir Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Du kan ikke se på TDP når du klokker med Skyn3t biosen, den nye. Selv når jeg kjører Vally her på 1500 MHz core og 2000 MHz minne med 1,4250 Vcore, 1,7 Vmem, 1,114 PCIeV og 400 på PWM frekvens så passerer kortene knapt 100%. Men jeg er oppe i 1560W fra veggen på hele riggen. På Skyn3t biosen så er vel 100% TDP=6-700W så dine 50% = 3-350W på kortet. Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Du kan ikke se på TDP når du klokker med Skyn3t biosen, den nye. Selv når jeg kjører Vally her på 1500 MHz core og 2000 MHz minne med 1,4250 Vcore, 1,7 Vmem, 1,114 PCIeV og 400 på PWM frekvens så passerer kortene knapt 100%. Men jeg er oppe i 1560W fra veggen på hele riggen. På Skyn3t biosen så er vel 100% TDP=6-700W så dine 50% = 3-350W på kortet. Det må jo være en veldig heldig chip. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Du kan ikke se på TDP når du klokker med Skyn3t biosen, den nye. Selv når jeg kjører Vally her på 1500 MHz core og 2000 MHz minne med 1,4250 Vcore, 1,7 Vmem, 1,114 PCIeV og 400 på PWM frekvens så passerer kortene knapt 100%. Men jeg er oppe i 1560W fra veggen på hele riggen. På Skyn3t biosen så er vel 100% TDP=6-700W så dine 50% = 3-350W på kortet. Det må jo være en veldig heldig chip. Det er vel midt på treet gpu'er etter det jeg har sett. Lenke til kommentar
zir Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Hva bruker dere får å få høyere volt? Har max 1212mv. Har prøvd den classy voltage controll eller hva den heter som gjør jeg kan stille helt til 1.5. Tror den virker, men er ingen programmer som viser noe høyerer volt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Hva bruker dere får å få høyere volt? Har max 1212mv. Har prøvd den classy voltage controll eller hva den heter som gjør jeg kan stille helt til 1.5. Tror den virker, men er ingen programmer som viser noe høyerer volt. Man ser ikkje høyere enn 1.21 v i software. Man må bruke multimeter for å sjekke nøyaktig. Man setter bare opp spenningen litt og litt til OC er stabil. Man ser ofte på varmen at spenningen er høyere. Ps: 1,3 volt kan fort være over 1.4 v load, så ta små steg om man ikkje har vannkjøling Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 (endret) Sliter som en gud med disse BIOSene. Har fått låne EVbot av snille DuraN, og nå som jeg gledet meg til å se hvor langt jeg kunne komme på 780 Classified-korta, så ser det ut som BIOSen holder meg igjen. i 3Dmark så klan jeg gå opp til 1,425V og 1490 MHz. Går jeg høyere på spenningen så ser jeg at frekvensen hopper opp og ned. Og jo høyere spenning jeg setter, jo mer hopper den. GPU-Z rapporterer også at power-limit slår inn. Så jeg trenger en BIOS som gjør at jeg kan nå høyere! Akkurat nå tror jeg at jeg kjører Skyn3t rev2 Classy-vBios-rev2.rom vBios rev2 80.10.3A.00.80 EVGA Classified Boost disabled 3d voltage adjustable 1.212v unlocked undervolting Default power target 100% 450W by slide 130% 587w Kjører selvsagt 130 % i EVGA precisionX, men litt usikker på om den kicker inn. Målte ca forbruk til 38A med tangamperemeteret (11,8V * 38 = 450W men mulig det er noe den får via PCI-e slotten også) Foreløpig tester jeg kun med et kort for å se hvordan det går. Men når jeg nå prøver å oppdatere BIOS så klarer jeg det ikke. Holder inne shift, høyretrykker på nvflash mappa, åpner kommandovinduet, og skriver inn det du ser p åbildet. Får opp at det ikke er noen match, eller at det ikke er valid extension.Her ser dere jeg har prøvd med begge metodene (enten å flashe alle, eller kun et enkelt skjermkort); Noen som ser hjva jeg gjør feil? Edit: Ser at det er noen som bruker kommandoen "nvflash --protectoff" Er det trygt? Og er jeg garantert sikker på at dette er korrekt BIOS?http://www.overclock.net/t/1411500/official-evga-classified-owners-clubTenker da på: EVGA 780 Classified skyn3t rev.3 biosvBios-v380.80.21.01.80-LN2.zip 131k .zip file Endret 25. januar 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Jeg bruker alltid denne metoden men kjører CMD som admin, bruker kun protectoff første gangen Instructions for flashing bios -Unpack the zip file above and the bios you want into a folder on you c drive called classified. Then while in that folder right click in an empty space and select "open command window here" then procedd with the unlock command below and the rest of the commands as needed.nvflash --protectoffnvflash -4 -5 -6 biosname.romYou might have to hit "y" twice. Once it says completed reboot. You might also have to reinstall drivers depending on bios.Flashing with 2 cards installed -nvflash -i0 -4 -5 -6 biosname.rom - (This is for card #1)nvflash -i1 -4 -5 -6 biosname.rom - (This is for card #2) Lenke til kommentar
zir Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Hva bruker dere får å få høyere volt? Har max 1212mv. Har prøvd den classy voltage controll eller hva den heter som gjør jeg kan stille helt til 1.5. Tror den virker, men er ingen programmer som viser noe høyerer volt. Man ser ikkje høyere enn 1.21 v i software. Man må bruke multimeter for å sjekke nøyaktig. Man setter bare opp spenningen litt og litt til OC er stabil. Man ser ofte på varmen at spenningen er høyere. Ps: 1,3 volt kan fort være over 1.4 v load, så ta små steg om man ikkje har vannkjøling Ok, men må dere også restarte pcen hver gang clocken ikke er stabil? Det er vel det eneste som er så sykt irreterende når skjermkorte bare mister 50% også må jeg restarte pcen å begynne helt på ny :/ Eller er dette bare meg? Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 (endret) Jeg bruker ihvertfall nvflash --protectoff på Classy ti. Rebooter også ved ustabilitet. Avinstallerer også PX før jeg flasher, og reinstallerer etterpå. Endret 25. januar 2014 av SilverShaded Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Protectoff gjorde susen vett. Thanks guys. :-) Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Protectoff gjorde susen vett. Thanks guys. :-) Ikke gals, altså ? Opplevde det der selv...fikk ikke skrevet til bios-fila uten protectoff. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 (endret) Var litt skummelt når det sto at jeg høyst sannsynlig hadde feil. Selv om jeg har backup-BIOS. Nå står det at jeg opp mot 200% powrer limit. Men virker som om den kommer ganske nærme grensa selv da. Uansett throttlet ikke på 1.475v Endret 25. januar 2014 av Andrull Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 @ Andrull keen på en EvBot? har 2 stk liggende så send en PM så kan vi sikkert finne ut av noe ;-) Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 (endret) Supremacy har vel vesentlig lavere motstand OG en del bedre ytelse. Jeg var i hvert fall ikke tvil om at de få kronene ekstra definitivt var verdt det. Sjekket i hvert fall en del tester før jeg bestemte meg for vannblokk, og hvis det er en komponent jeg ikke sparer på, så er det vannblokka til CPUen, som i de fleste custom oppsett er flaskehals. Og når Supremacy ligger i topp i de fleste tester, og Spreme LTX ligger på bunn/mid-plassering så spanderer jeg de små kronestykkene på det. Nå synes jeg det også var verdt å gi enda et par hundre kroner for noe høyere byggekvalitet/holdbarhet og utseende (smaksak), og kjøpte meg den med kopper /nickel-topp. Ikke noe billig Acetan/plexi skjit, som gjerne er det som tar livet av mine blokker etter noen år. Ikke er det noe særlig å rense heller. kjører naken cpu nå og supremacy full copper. Har fått bedre temps meeen: hadde håpet på bedre. maks 82 i prime 95 maks med en halvtime på 4.5ghz 1.32 vcore. mistenker at jeg kanskje ikke har nok press på cpu fra blokka og at presset ikke er helt jevnt. alle skruene er ikke helt nede. er redd for å knekke cpu. og så hadde jeg kanskje fått bedre temps med coolabaratory liquid pro istedet for gelid extreme? Endret 25. januar 2014 av oivindwold Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. januar 2014 Del Skrevet 25. januar 2014 Jeg bruker gelid x og naked haswell. Husker ikkje temp i farta men den er ikkje mye varmere enn 65 grader iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå