TheGaame Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Sendte mail til Haakon, Fikk kortet for 4600kr + frakt, Hvor lang tid tar frakten? rundt 3 måner. 2 uker, 3 dager. 21 timer. 53 minutter, og 13 sekunder! xD tar noen dager unge mann :=) 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) ASIC har ikke blitt sjekket enda, siden det ikke har interessert meg når min problemstilling forsatt ikke har blitt løst. Ikke noe forskjell på luft eller med min Classy vannblokk. Nå kan du falle i bakken Nizzen. K0lmKQV.png Falle? Prøv med cl 10 og 1T du Hvilken modell har du på minnet ditt? Du glemte å svare på det... How to view GPU ASIC Quality with GPU-Z http://www.youtube.com/watch?v=q7ign1g-N6k Endret 23. januar 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Kombustor og furmark vil vel tvinge kortet ned i IDLE frekvenser (pga nvidia driveren). Valley har også jeg hatt noen problemer med at frekvensen ikke hopper opp. 3dmark og spill funker derimot knall. :-) Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Sendte mail til Haakon, Fikk kortet for 4600kr + frakt, Hvor lang tid tar frakten? rundt 3 måner. 2 uker, 3 dager. 21 timer. 53 minutter, og 13 sekunder! xD tar noen dager unge mann :=) nå er det bar eå få bestilt Håpte på 4500kr inkl frakt men det blir vel litt mye avslag? Lenke til kommentar
zir Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) Noen som kan hjelpe med å overklokke mitt 780TI classy? Dette er på vann og holder rundt 45 grader med 1212 volt (som er max på denne biosen). Har flashed biosen til skyn3t. Problemet er nemlig hver gang jeg prøver å overklokke så kommer jeg bare til et punkt der det ser ut som hele kortet synker 50%... Bruker evga precision. Jeg setter power target på sånn 110-115% og begynner å stille litt forsiktig opp med core clocken (satt volten på 1212 mv) Så når jeg kommer rundt 100+ med coren og begynner å gå over, så blir fpsen i den testen som er i Evga precision halvert. Og samme gjelder valley bench, mister fps der også. I evga testen så ligger den på rundt 240, så når jeg clocker høyere går den helt ned til 140 ish.. Hvorfor skjer dette galskapet? :S Edit: Hvis jeg setter instillingene tilbake til defualt, hjelper ikke. Får dobbel så lav score i valley etc. Må altså restarte pcen før kortet kjører som det skal. Edit igjen: Nå satt jeg alt på fult. Altås volten opp til 1212 mv, og power target helt til 150%. Så satt jeg opp coren clocken 150+ og kjørte den testen. Ble 1306 mhz på coren. Det ble itt over 240 fps i starten så datt den ned til 140. Men core clocken var den samme... Endret 23. januar 2014 av zir Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 hvem er det som jobber på Digital Impuls i Oslo? andrull nevnt ei en annen tråd at dere har "delidd kit" til ivy bridge? har ikke funnet det på websiden http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Tilbeh%C3%B8r/EK/EK-Supremacy-PreciseMount-Naked-Ivy-monteringskit-for-delidded-Ivy-Bridge-121941-p0000064728.aspx Tror dere det er mye ekstra å hente på å kjøre naken cpu vs de-lidda cpu? Er jo litt safere å bruke varmesprederen virker det som. Cpuen ligger jo helt fast under kjøleren, så den stikker ikkje av noen plass. Jeg kjører naken, og det er ikkje noe problem. Whops. Settet fra digital impuls passer til supremacy vannblokk og ikke supreme ltx vannblokk som jeg fant ut at jeg hadde etter at jeg hadde delidda cpu, demontert halve pc'en og har div komponenter hengende ut av kabinettet etter vannkjølingsslangene. Så det ser ut som det iallefall blir delidda. Men tror ikke jeg orker å tømme loopen og bytte vannblokk Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Jau, da gjelder det å være ekstra forsiktig! Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 hvem er det som jobber på Digital Impuls i Oslo? andrull nevnt ei en annen tråd at dere har "delidd kit" til ivy bridge? har ikke funnet det på websiden http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Tilbeh%C3%B8r/EK/EK-Supremacy-PreciseMount-Naked-Ivy-monteringskit-for-delidded-Ivy-Bridge-121941-p0000064728.aspx Tror dere det er mye ekstra å hente på å kjøre naken cpu vs de-lidda cpu? Er jo litt safere å bruke varmesprederen virker det som. Cpuen ligger jo helt fast under kjøleren, så den stikker ikkje av noen plass. Jeg kjører naken, og det er ikkje noe problem. Whops. Settet fra digital impuls passer til supremacy vannblokk og ikke supreme ltx vannblokk som jeg fant ut at jeg hadde etter at jeg hadde delidda cpu, demontert halve pc'en og har div komponenter hengende ut av kabinettet etter vannkjølingsslangene. Så det ser ut som det iallefall blir delidda. Men tror ikke jeg orker å tømme loopen og bytte vannblokk Ser ut i fra denne testen at det er en del å hente på å bytte fra billige supreme ltx blokka til supremacy. Hva tror dere ? http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?285753-CPU-water-blocks-roundup Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Jeg har bare supremacy, så vet ikkje Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Supremacy har vel vesentlig lavere motstand OG en del bedre ytelse. Jeg var i hvert fall ikke tvil om at de få kronene ekstra definitivt var verdt det. Sjekket i hvert fall en del tester før jeg bestemte meg for vannblokk, og hvis det er en komponent jeg ikke sparer på, så er det vannblokka til CPUen, som i de fleste custom oppsett er flaskehals. Og når Supremacy ligger i topp i de fleste tester, og Spreme LTX ligger på bunn/mid-plassering så spanderer jeg de små kronestykkene på det. Nå synes jeg det også var verdt å gi enda et par hundre kroner for noe høyere byggekvalitet/holdbarhet og utseende (smaksak), og kjøpte meg den med kopper /nickel-topp. Ikke noe billig Acetan/plexi skjit, som gjerne er det som tar livet av mine blokker etter noen år. Ikke er det noe særlig å rense heller. Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Supremacy har vel vesentlig lavere motstand OG en del bedre ytelse. Jeg var i hvert fall ikke tvil om at de få kronene ekstra definitivt var verdt det. Sjekket i hvert fall en del tester før jeg bestemte meg for vannblokk, og hvis det er en komponent jeg ikke sparer på, så er det vannblokka til CPUen, som i de fleste custom oppsett er flaskehals. Og når Supremacy ligger i topp i de fleste tester, og Spreme LTX ligger på bunn/mid-plassering så spanderer jeg de små kronestykkene på det. Nå synes jeg det også var verdt å gi enda et par hundre kroner for noe høyere byggekvalitet/holdbarhet og utseende (smaksak), og kjøpte meg den med kopper /nickel-topp. Ikke noe billig Acetan/plexi skjit, som gjerne er det som tar livet av mine blokker etter noen år. Ikke er det noe særlig å rense heller. Hadde aldri kjøpt supreme ltx hvis jeg trodde det utgjorde noe særlig forskjell. Men den kostet under det halve av supremacy blokka du prater om. Den jeg har tenkt å kjøpe når de åpner dørene på digital impuls i dag. takker. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Og her sitter jeg med en Supreme HF - EN (plexi) og har ingen problemer Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Og her sitter jeg med en Supreme HF - EN (plexi) og har ingen problemer jeg har sikkert low flow versjonen Hva kostet din? Min kosta 340. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 (endret) Selv med supremacy som har ganske god flow (lav motstand), så ble det litt for mye med jet-plate, slik at pumpa ikke klarte mer. Den døde ikke, men flowen stopper nærmest helt opp. Bare ved å senke motstanden litt (kuttet ut litt større hull i jet-plate) så klarte pumpen å pumpe gjennom effektivt, og flowen økte med over 10-20 ganger. (Så lenge man holder seg under maks motstand så vil alt gå fint, men går du over det, så dropper alt fullstendig) Endret 24. januar 2014 av Andrull Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Og her sitter jeg med en Supreme HF - EN (plexi) og har ingen problemer jeg har sikkert low flow versjonen Hva kostet din? Min kosta 340. Er jo over to år siden jeg kjøpte den rett fra EK, tror det var snakk om 65€ eller noe slikt http://martinsliquidlab.org/2011/06/27/i7-2600k-cpu-ek-supreme-hf-acryliccopper/ Valgte den fordi den hadde ekstremt lav motstand og veldig gode temperaturer, Supremacy tror jeg har høyere motstand, mot litt bedre temps. Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Selv med supremacy som har gof flow, så ble det litt for mye med jet-plate, slik at pumpa ikke klarte mer. Den døde ikke, men flowen stopper nærmest helt opp. Bare ved å senke motstanden litt (kuttet ut litt større hull i jet-plate) så klarte punpen å punpe igjennom effektivt, og flowen økte med over 10-20 ganger. (Så lenge man holder seg under maks motstand så vil alt gå fint, men går du inder så dropper alt fullstendig) ble en supremacy full copper for 600 på di. Så nå blir det naked haswell Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Kan jo fortelle at ytelsen på 2x ti classy @ 1400mhz i Battlefield 4 er helt syk! Cpuen er så latterlig flaskehals i forhold! Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Kan jo fortelle at ytelsen på 2x ti classy @ 1400mhz i Battlefield 4 er helt syk! Cpuen er så latterlig flaskehals i forhold! blir vel snart mulig med 4960"sli" hva slags instillinger du har da mister? fps-scaling og sånt Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Kan jo fortelle at ytelsen på 2x ti classy @ 1400mhz i Battlefield 4 er helt syk! Cpuen er så latterlig flaskehals i forhold! blir vel snart mulig med 4960"sli" hva slags instillinger du har da mister? fps-scaling og sånt Vanlig 1080p ultrasettings. Kan også fortelle at Bf4 er vanskeligere å få stabilt enn 3dmark firestrike extreme! Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 24. januar 2014 Del Skrevet 24. januar 2014 Vanlig 1080p ultrasettings. Kan også fortelle at Bf4 er vanskeligere å få stabilt enn 3dmark firestrike extreme! dayem! visste ikke at bf4 var då"hard" mot maskinvare Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå