sveibuen Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Good kjøp så fort du kan før du ombestemmer deg igjen 1 Lenke til kommentar
Sermoni Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 GTX 780 Classified bruker vell Samsung-minne nå, usikker på om nyeste batch anvender Elpida. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 GTX 780 Classified bruker vell Samsung-minne nå, usikker på om nyeste batch anvender Elpida. Er det vet du altså samsung minne 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Tenkte mere på skrustikka og at den var leddet i hue og ræva. Kjekt hvis den bare skal holde ting, ikke så kjekt når du skal bruke makt på det den holder. Setter du den i sin "nøytral-posisjon", eller hva man kan kalle det, så vil den låses fast. Men ja, det er nok ikke det optimale verktøyet for jobben. Da ønsker du en skikkelig tung sak i støpejern. Jeg tror dog ikke man skal ha så voldsomt mye jobb med selv den saken. Man kan vel sikkert også kutte opp litt på forhånd for å gjøre det lettere. Altså en slik: http://biltema.no/no/Verktoy/Skrustikke/Benkskrustikke/Skrustikke-12042/ Eller en større og bedre: http://biltema.no/no/Verktoy/Skrustikke/Benkskrustikke/Skrustikke-12040/ Jeg har delidda med biltema sin: https://www.dropbox.com/s/ot0mrf5mp6hkkdi/20130730_223328.mp4 Dog liker bedre å bruke en skikkelig en. Måtte slipe litt på selve kanten på skruestikka som holder fast topplokket, fordi den var så ruglete. Dette gjør at den ikkje sitter så godt fast. Lenke til kommentar
Sermoni Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Ser ut som du var heldig, tror det kan gå 2 veier med den metoden og. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) Ser ut som du var heldig, tror det kan gå 2 veier med den metoden og. Jeg var ikkje heldig. Har delidda 4 stk 4770k slik og en 3770k Har du fått noe fart på Kingpinkortet, eller kjører du stock hastighet? Endret 23. januar 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
Sermoni Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Ser ut som du var heldig, tror det kan gå 2 veier med den metoden og. Jeg var ikkje heldig. Har delidda 4 stk 4770k slik og en 3770k Har du fått noe fart på Kingpinkortet, eller kjører du stock hastighet? Jeg har et problem, og vet ikke hvordan det skal fikses... Kortet nekter meg ytelse, det idler uansett hva. Valley, MSI Kombustor, Sandra 2014 etc. Prøvd med reinstallerte drivere, annet hovedkort, annen CPU. Har sendt PM til EVGA Jacob, så venter på svar... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) Ser ut som du var heldig, tror det kan gå 2 veier med den metoden og. Jeg var ikkje heldig. Har delidda 4 stk 4770k slik og en 3770k Har du fått noe fart på Kingpinkortet, eller kjører du stock hastighet? Jeg har et problem, og vet ikke hvordan det skal fikses... Kortet nekter meg ytelse, det idler uansett hva. Valley, MSI Kombustor, Sandra 2014 etc. Prøvd med reinstallerte drivere, annet hovedkort, annen CPU. Har sendt PM til EVGA Jacob, så venter på svar... Hva slags ASIC har du på skjermkorta? Og hva slags 2666 minne har du i datamaskinen din? Hilsen Nyskjerrigper Du kan jo sende korta til meg, så skal jeg få fart på dem Endret 23. januar 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 hvem er det som jobber på Digital Impuls i Oslo? andrull nevnt ei en annen tråd at dere har "delidd kit" til ivy bridge? har ikke funnet det på websiden http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Tilbeh%C3%B8r/EK/EK-Supremacy-PreciseMount-Naked-Ivy-monteringskit-for-delidded-Ivy-Bridge-121941-p0000064728.aspx Tror dere det er mye ekstra å hente på å kjøre naken cpu vs de-lidda cpu? Er jo litt safere å bruke varmesprederen virker det som. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 hvem er det som jobber på Digital Impuls i Oslo? andrull nevnt ei en annen tråd at dere har "delidd kit" til ivy bridge? har ikke funnet det på websiden http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Tilbeh%C3%B8r/EK/EK-Supremacy-PreciseMount-Naked-Ivy-monteringskit-for-delidded-Ivy-Bridge-121941-p0000064728.aspx Tror dere det er mye ekstra å hente på å kjøre naken cpu vs de-lidda cpu? Er jo litt safere å bruke varmesprederen virker det som. Cpuen ligger jo helt fast under kjøleren, så den stikker ikkje av noen plass. Jeg kjører naken, og det er ikkje noe problem. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 hvem er det som jobber på Digital Impuls i Oslo? andrull nevnt ei en annen tråd at dere har "delidd kit" til ivy bridge? har ikke funnet det på websiden http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Tilbeh%C3%B8r/EK/EK-Supremacy-PreciseMount-Naked-Ivy-monteringskit-for-delidded-Ivy-Bridge-121941-p0000064728.aspx Tror dere det er mye ekstra å hente på å kjøre naken cpu vs de-lidda cpu? Er jo litt safere å bruke varmesprederen virker det som. Cpuen ligger jo helt fast under kjøleren, så den stikker ikkje av noen plass. Jeg kjører naken, og det er ikkje noe problem. Men så er du en erfaren traver også da Nizzen. Har vært på tech-support besøk hos folk uten varmespreder, hvor chipen har fått sprekker fordi presset fra CPUen ikke var helt jevnt, og/eller at de hadde flyttet på maskinen, hvor CPUen igjen hadde påført et ujevnt trykk. Da tar du CPUen ganske så kjapt. Spesielt kritisk for de med kjølere som har høyt tyngdepunkt. Verste kjølerene du kan ha må nok være de største modellene fra Noctua. Høy vekt, og kjempehøyt tyngdepunkt. Uansett, no pain, no gain. Det er sikrere og ikke røre PCen, og det er enda litt mer usikkert å ha vannkjøling, og det er enda litt mer usikkert å delidde og lista er lang. Hvor grensen går for hva man tør å gjøre må man sette selv. For selvfølgelig er det safere å bruke varmesprederen, det er vel for det meste hovedoppgaven til den, tross hva navnet måtte tilsi. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Man bruker kun "naken ivy/haswell" med ek nakenkitt Da blir det perfekt jevnt trykk pga skruene som følger med. Det blir heller ikkje noen tyngde å snakke om med en vannblokk. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) De veier nå en del, i hvert fall min. Men tyngdepunktet er for lav til å gjøre skade. Med mindre du er veldig klønete. Uansett, poenget mitt var nå at det selvsagt vil være en liten ekstra risiko når du tar bort beskyttelseskappa til CPUen. Men så lenge du ikke driter på leggen så er det ikke noen stor risiko. Synes det virker som rimelig stor forskjell. Og ville egentlig aldri vurdert å kjøre en haswell eller Ivy prosessor UTEN delidding. Fullstendig verdt risikoen. For min del i hvert fall. Endret 23. januar 2014 av Andrull Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Man bruker kun "naken ivy/haswell" med ek nakenkitt Da blir det perfekt jevnt trykk pga skruene som følger med. Det blir heller ikkje noen tyngde å snakke om med en vannblokk. Ok så det er veldig lett å få jevnt trykk og liten fare for å få sprekker hvis jeg skrur for hardt? Tenker bare skru med fingrene. Men er det mange ekstra grader å hente ved naken cpu kontra "vanlig" de-lidda ? Tenker også bare bruke tapetkniv da jeg synes det virker ganske enkelt og greit. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Man bruker kun "naken ivy/haswell" med ek nakenkitt Da blir det perfekt jevnt trykk pga skruene som følger med. Det blir heller ikkje noen tyngde å snakke om med en vannblokk. Ok så det er veldig lett å få jevnt trykk og liten fare for å få sprekker hvis jeg skrur for hardt? Tenker bare skru med fingrene. Men er det mange ekstra grader å hente ved naken cpu kontra "vanlig" de-lidda ? Tenker også bare bruke tapetkniv da jeg synes det virker ganske enkelt og greit. Du kan ikkje skru for hardt, fordi du bunner skruen. Man skrur som oftest med fingrene ja. Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Man bruker kun "naken ivy/haswell" med ek nakenkitt Da blir det perfekt jevnt trykk pga skruene som følger med. Det blir heller ikkje noen tyngde å snakke om med en vannblokk. Ok så det er veldig lett å få jevnt trykk og liten fare for å få sprekker hvis jeg skrur for hardt? Tenker bare skru med fingrene. Men er det mange ekstra grader å hente ved naken cpu kontra "vanlig" de-lidda ? Tenker også bare bruke tapetkniv da jeg synes det virker ganske enkelt og greit. Du kan ikkje skru for hardt, fordi du bunner skruen. Man skrur som oftest med fingrene ja. Høres jo veldig safe ut da. Får vel ta meg en svipp til digital impuls om et par timer. Takk for svar Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Man bruker kun "naken ivy/haswell" med ek nakenkitt Da blir det perfekt jevnt trykk pga skruene som følger med. Det blir heller ikkje noen tyngde å snakke om med en vannblokk. Ok så det er veldig lett å få jevnt trykk og liten fare for å få sprekker hvis jeg skrur for hardt? Tenker bare skru med fingrene. Men er det mange ekstra grader å hente ved naken cpu kontra "vanlig" de-lidda ? Tenker også bare bruke tapetkniv da jeg synes det virker ganske enkelt og greit. Du kan ikkje skru for hardt, fordi du bunner skruen. Man skrur som oftest med fingrene ja. Høres jo veldig safe ut da. Får vel ta meg en svipp til digital impuls om et par timer. Takk for svar Definitivt verdt det :-) Kjør på. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) Man bruker kun "naken ivy/haswell" med ek nakenkitt Da blir det perfekt jevnt trykk pga skruene som følger med. Det blir heller ikkje noen tyngde å snakke om med en vannblokk. Ok så det er veldig lett å få jevnt trykk og liten fare for å få sprekker hvis jeg skrur for hardt? Tenker bare skru med fingrene. Men er det mange ekstra grader å hente ved naken cpu kontra "vanlig" de-lidda ? Tenker også bare bruke tapetkniv da jeg synes det virker ganske enkelt og greit. Du kan ikkje skru for hardt, fordi du bunner skruen. Man skrur som oftest med fingrene ja. Høres jo veldig safe ut da. Får vel ta meg en svipp til digital impuls om et par timer. Takk for svar Anbefales på det sterkeste :-) Go for it!!! Edit: ble to poster det her.. Dumme dumme ipad! Endret 23. januar 2014 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
Sermoni Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 (endret) Ser ut som du var heldig, tror det kan gå 2 veier med den metoden og. Jeg var ikkje heldig. Har delidda 4 stk 4770k slik og en 3770k Har du fått noe fart på Kingpinkortet, eller kjører du stock hastighet? Jeg har et problem, og vet ikke hvordan det skal fikses... Kortet nekter meg ytelse, det idler uansett hva. Valley, MSI Kombustor, Sandra 2014 etc. Prøvd med reinstallerte drivere, annet hovedkort, annen CPU. Har sendt PM til EVGA Jacob, så venter på svar... Hva slags ASIC har du på skjermkorta? Og hva slags 2666 minne har du i datamaskinen din? Hilsen Nyskjerrigper Du kan jo sende korta til meg, så skal jeg få fart på dem ASIC har ikke blitt sjekket enda, siden det ikke har interessert meg når min problemstilling forsatt ikke har blitt løst. Ikke noe forskjell på luft eller med min Classy vannblokk. Nå kan du falle i bakken Nizzen. Endret 23. januar 2014 av Sermoni Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 23. januar 2014 Del Skrevet 23. januar 2014 Sendte mail til Haakon, Fikk kortet for 4600kr + frakt, Hvor lang tid tar frakten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå