Andrull Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 hmm. Teoretisk sett, jo. Men det er den mest praktiske og funksjonelle måten å oppgi ytelse på. FPS er jo bare en gjennomsnitt, og ikke noe faktisk mål på ytelsen til et gitt punkt. Du kan ha 10 FPS og ha den jevneste bevegelse/flyt du kan tenke deg, men du kan også ha 100 FPS, men fortsatt har svært ujevn og hakkete opplevelse. Jeg snakker da om ytterpunkter som jeg har overdrevet (ikke at det gjør det noe mindre feil), for FPS er fortsatt bare et gjennomsnitt. På samme måte som at det fortsatt kan være en del fattige i et samfunn med høy gjennomsnittlig inntekt. Du vet ut fra dette tallet ikke hvor mange eller hvor fattig befolkningen er. Gjennomsnitts-FPS er gjennomsnitts-FPS med andre ord? Captain Obvious Poenget er vel at ytelsen i spill bør være hovedindikator på hvor bra ytelsen til et skjermkort er? Og da snakker jeg selvsagt kun om ytelse, alt annet er utelukket. Sover ikke dårlig om natta fordi 290X gjør det bra i SiSoft Sandra 2014 for å si det sånn... Hehe. Ahh, det var det du tenkte på. Tenkte du refererte til microstuttering og slikt. Ja, det er klart at faktisk spill må være mye viktigere enn syntetiske tester. 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Om man liker et varmt kort (eller en , og et AMD produkt samt en dårlig overklokker (gjennomsnittlig) men litt mer minne velg 290 (x) skal du ha et kjølig kort, et nvidia kort, og et kort du kan kose med overklokking samt litt mindre minne velg 780 classy (eller refrence) 1 Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor dere skal stresse med temperaturen på 290. Så lenge temperaturen ikke går utover ytelsen så spiller det jo ingen rolle!480 var grusomt varm og enda mere støyette enn 290, men da var det ingen som klagde langtnær like mye som nå. Slutt med det! 1 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor dere skal stresse med temperaturen på 290. Så lenge temperaturen ikke går utover ytelsen så spiller det jo ingen rolle! 480 var grusomt varm og enda mere støyette enn 290, men da var det ingen som klagde langtnær like mye som nå. Slutt med det! Jeg tror nok du husker feil. Har ikke sett noen speilegg oppå R9 290X enda... Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 hvem er det som jobber på Digital Impuls i Oslo? andrull nevnt ei en annen tråd at dere har "delidd kit" til ivy bridge? har ikke funnet det på websiden Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 hvem er det som jobber på Digital Impuls i Oslo? andrull nevnt ei en annen tråd at dere har "delidd kit" til ivy bridge? har ikke funnet det på websiden http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Tilbeh%C3%B8r/EK/EK-Supremacy-PreciseMount-Naked-Ivy-monteringskit-for-delidded-Ivy-Bridge-121941-p0000064728.aspx Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 hvem er det som jobber på Digital Impuls i Oslo? andrull nevnt ei en annen tråd at dere har "delidd kit" til ivy bridge? har ikke funnet det på websiden http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Tilbeh%C3%B8r/EK/EK-Supremacy-PreciseMount-Naked-Ivy-monteringskit-for-delidded-Ivy-Bridge-121941-p0000064728.aspx tusen takk for svar Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Forskjellen var vel det faktum at GTX 480 eide alt som var. GTX 780 Classyen eller 780Ti classified trekker uendelig mengde strøm, men siden det også eier alt, så er det ingen som bryr seg. (ikke det at jeg noensinne har klaget på FOR høyt strømforbruk da) 2 Lenke til kommentar
oivindwold Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 hvem er det som jobber på Digital Impuls i Oslo? andrull nevnt ei en annen tråd at dere har "delidd kit" til ivy bridge? har ikke funnet det på websiden http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Tilbeh%C3%B8r/EK/EK-Supremacy-PreciseMount-Naked-Ivy-monteringskit-for-delidded-Ivy-Bridge-121941-p0000064728.aspx Det funker på haswell også eller? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 hvem er det som jobber på Digital Impuls i Oslo? andrull nevnt ei en annen tråd at dere har "delidd kit" til ivy bridge? har ikke funnet det på websiden http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkj%C3%B8ling/Tilbeh%C3%B8r/EK/EK-Supremacy-PreciseMount-Naked-Ivy-monteringskit-for-delidded-Ivy-Bridge-121941-p0000064728.aspx Det funker på haswell også eller? Ja, og det brukes flittig her i huset Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Ja, og det brukes flittig her i huset hehe - eg liker "nizzen metoden" til å delidde:P men eg har ikke den stramme greia- "vice" ( hva heter det på norsk?) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Skruestikke ... og ikkje kjøp skruestikke fra Biltema, fordi den er det store riller på slik at det blir dårlig tak Endret 21. januar 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 (endret) Skruestikke ... og ikkje kjøp skruestikke fra Biltema, fordi den er det store riller på slik at det blir dårlig tak hadde eg ikke klart å gjette om eg så hadde fått 1 mill for det xD thx alot sir! 50 kr hos jula hahaha fann denne hos biltema: http://biltema.no/no/Verktoy/Skrustikke/Benkskrustikke/Skrustikke-19315/ må vær grei nok ;D Endret 21. januar 2014 av TheGaame Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Ville ikke ha brukt den til delidding. Må man ikke slå ganske bestemt? Lenke til kommentar
otl Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Ville ikke ha brukt den til delidding. Må man ikke slå ganske bestemt? Da passer vel en slik ypperlig? http://www.xn--verkty-fya.no/slegge-stein-4kg-1640-m-treskaft-fiskars Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Tenkte mere på skrustikka og at den var leddet i hue og ræva. Kjekt hvis den bare skal holde ting, ikke så kjekt når du skal bruke makt på det den holder. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 (endret) Tenkte mere på skrustikka og at den var leddet i hue og ræva. Kjekt hvis den bare skal holde ting, ikke så kjekt når du skal bruke makt på det den holder. Setter du den i sin "nøytral-posisjon", eller hva man kan kalle det, så vil den låses fast. Men ja, det er nok ikke det optimale verktøyet for jobben. Da ønsker du en skikkelig tung sak i støpejern. Jeg tror dog ikke man skal ha så voldsomt mye jobb med selv den saken. Man kan vel sikkert også kutte opp litt på forhånd for å gjøre det lettere. Altså en slik: http://biltema.no/no/Verktoy/Skrustikke/Benkskrustikke/Skrustikke-12042/ Eller en større og bedre: http://biltema.no/no/Verktoy/Skrustikke/Benkskrustikke/Skrustikke-12040/ Endret 22. januar 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Jeg husker hva jeg skulle spørre om, (et par dager siden ) Hvis jeg har kortet på 1.2 eller 1.25 på spennigen kan jeg da oppnå 1200+/3500+? Og hvor mye av leve tiden blir minsket med spenningen på nr1 og nr2? -Christian Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Jeg husker hva jeg skulle spørre om, (et par dager siden ) Hvis jeg har kortet på 1.2 eller 1.25 på spennigen kan jeg da oppnå 1200+/3500+? Og hvor mye av leve tiden blir minsket med spenningen på nr1 og nr2? -Christian det er individuelt, aaltså avhengig av chippen du har fått/(eventuelt får en vakker dag, så vi slipper å diskutere dette mer hehehe ) du må prøve deg fram Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Jeg husker hva jeg skulle spørre om, (et par dager siden ) Hvis jeg har kortet på 1.2 eller 1.25 på spennigen kan jeg da oppnå 1200+/3500+? Og hvor mye av leve tiden blir minsket med spenningen på nr1 og nr2? -Christian det er individuelt, aaltså avhengig av chippen du har fått/(eventuelt får en vakker dag, så vi slipper å diskutere dette mer hehehe ) du må prøve deg fram Jaja, Får bestilt til uka som kommer Gleder Meg Får håpe på høy Asic Verdi.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå