Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified

0l3M

Anbefalte innlegg

Jau, den gir seg ikke SÅ lett, bare du senker tempen på vannet bittelitt. :) Og det er jo ikke noe stress. Da den gamle aircondition uniten og bygg den om til en waterchiller, og vips har du kaldere vann på 1-2-3. ^^

Eller ta varmepumpa, for den trenger du ikke mer med en slik PC. :p

I det andre kabinettet med standard vannkjøling så var maks jeg klarte rundt 4,65 GHz. :)

Edit: Må også få på noe skikkelig termisk "pasta" mellom blokka og CPUen. (jeg har skikkelige saker, men før jeg får renset loopen, så tør jeg ikke, da det ikke er mulig å ta av igjen) Ser for meg en 4-5 grader ekstra som jeg kan tjene inn. + det å ha kaldere vann såklart.

edit2: Hvorfor får jeg så dårlig score i Unigine Valley? (136 FPS mener jeg det var)

Ser ut som om skjermkortene bare jobber 90/60/60 % Så elendig skalering i det minste.

Glemte å nevne at jeg fortsatt har en stor flaskehals i systemet, og det er minnet som bare kjører på 1620 MHz CasL9. :hm:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde meg på BF4 i en halvtimes tid, og gikk fint det med bittelitt lavere CPU-frekvens. Meeen, måtte avslutte når det begynnte å lukte litt svidd fra PSUen. :ph34r:

3GB VRAM holder ikke til 1440p med 200 % res.scaling. Merker den går full i ny og ne, som igjen resulterer i noen voldsomme FPS-fall. Ofte fra 100 FPS og ned i kanskje 20-30 FPS. Men kan til og med falle fra 120FPS og ned i 9FPS.

Med 175% Res.scaling så holder det med 3GB VRAM, men det er nok liten tvil om at 3GB ikke holder for en moderne maskin i øvre middelklasse, som min. (er jo et stykke opp til en ekte high-end maskin med Quad 780Ti etc..) :wallbash:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Noen som har testa HWBot Heaven Extreme DX11 med 780Ti Classified?

Har kortet mitt på 1293/1950, 1.28750V Core og 1.65V Memory.

Kommer fint igjennom Valley Benchmark og Firestrike/Firestrike Extreme uten artifacts men med HWBot Heaven Extreme DX11 får jeg vanvittig med artifacts, må helt oppi 1.35V før de tar slutt, er ikke dette litt rart?

Lenke til kommentar

Det er da ikke unormal oppførsel det. Finnes tester som er mange ganger mer krevende enn 3Dmark og valley. Og tester kortet tyngre. Men ofte så er det rett og slett FOR tungt, slik at det ikke blir sammenlignbart med ekte spill.

F.eks Furmark

Okay :) Er ikke så veldig flink med overklokking enda, holder på å lære :p

Men leste litt om andre å som hadde samme problem, hvis de slo av tessellation mode så forsvant artifacts, det samme gjør det her. Er det noe som krever veldig mye GPU?

Lenke til kommentar

Haha, fantastisk Nizzen. :D

Føler deg utelatt fra benchmark-fest i 1440p? :p

ja :D

Lader opp til den skikkelige 1440p skjermen med 120hz kommer ut mot sommeren. QNIX QX2710 Evolution II skal la seg overklokke, så kommer nok til å gjøre det, men noe spillskjerm blir det nok neppe. Hater treige skjermer til Battlefield spilling :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Heia, nå må jeg spørre om et par ting :p jeg bruker en 550 watt fat1ly eller hva merket heter til en kompis av min far skal se på 1200watten :/ anyway når jeg får mitt classy så er det mulig å kjøre 2psuer? En 550 til gpu og 500watt antec til ram, cpu og mobo? :) men har classy som blir solg idag Samsung minne? :) og er det trygt meg 1.2 på luft kanskje høyere?? :D

Noen som har 290 (x) som kan teste max oc? På luft og vann. Ser at det er vanskelig å komme seg over 1150 på luft med msi sin twin frozr kjøler og er 1250/3500 trygt for 24/7 på luft? Kanskje høyere :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Maks finner du ut. Det er tempen som stopper deg og vil variere en del.

Du blir nok begrenset til 1,35v som oss andre, men muligens før om det blir varmt.

550/500W er nok ja. Ps husk at den trenger å levere det på 12v railen. (Den du bruker på skjermkortet)

Lenke til kommentar

Heia, nå må jeg spørre om et par ting :p jeg bruker en 550 watt fat1ly eller hva merket heter til en kompis av min far skal se på 1200watten :/ anyway når jeg får mitt classy så er det mulig å kjøre 2psuer? En 550 til gpu og 500watt antec til ram, cpu og mobo? :) men har classy som blir solg idag Samsung minne? :) og er det trygt meg 1.2 på luft kanskje høyere?? :D

Noen som har 290 (x) som kan teste max oc? På luft og vann. Ser at det er vanskelig å komme seg over 1150 på luft med msi sin twin frozr kjøler og er 1250/3500 trygt for 24/7 på luft? Kanskje høyere :p

290 x testet på vann. Maks overklokk de klarte var 1155mhz

http://www.bit-tech.net/hardware/2013/12/10/water-cooling-amd-s-radeon-r9-290x/3

Lenke til kommentar

http://www.bit-tech.net/hardware/2013/12/10/water-cooling-amd-s-radeon-r9-290x/3

Det var det jeg trodde, ikke akkurat imponerende, takk for link ;) men kommer alle dere 780/ti/290 (x)eiere til å oppgradere når 8##/3## kommer eller beholde de :)

Gleder meg til å prøve oc :D får ha vinduet åpent og viftene 100%

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde meg på BF4 i en halvtimes tid, og gikk fint det med bittelitt lavere CPU-frekvens. Meeen, måtte avslutte når det begynnte å lukte litt svidd fra PSUen. :ph34r:

3GB VRAM holder ikke til 1440p med 200 % res.scaling. Merker den går full i ny og ne, som igjen resulterer i noen voldsomme FPS-fall. Ofte fra 100 FPS og ned i kanskje 20-30 FPS. Men kan til og med falle fra 120FPS og ned i 9FPS.

Med 175% Res.scaling så holder det med 3GB VRAM, men det er nok liten tvil om at 3GB ikke holder for en moderne maskin i øvre middelklasse, som min. (er jo et stykke opp til en ekte high-end maskin med Quad 780Ti etc..) :wallbash:

Merker du noen forbedring på 200% res scale? Samt at kan du prøve et kort på bf4 for meg? :) har litt lyst på en 1440p monitor meeeen det er ikke første prioritert akkurat da :D har du AA på eller uten? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var det jeg trodde, ikke akkurat imponerende, takk for link ;) men kommer alle dere 780/ti/290 (x)eiere til å oppgradere når 8##/3## kommer eller beholde de :)

Gleder meg til å prøve oc :D får ha vinduet åpent og viftene 100%

Vi vet verken ytelse, specs eller pris. Så det kan vi da ikke svare på.

Tåler kretskortet til 780'en varmen/økningen i spenningen,?? På vann så er det jo kjølt ned, men på luft derimot....

Kommer som sagt helt an på. Det er en funksjon som bestemmes av summen til en rekke variabler. Luftgjennomstrømning i kabinettet ditt, hvor effektivt varmen ledes bort fra skjermkortet, og hvor effektivt dette ledes ut av maskinen. Samt hvor raskt du ønsker å ha på vifte, og til syvende og sist også hvor effektivt skjermkortet er.

PCB-kortet tåler nok 1,35V helt fint, også på luft. Men da gitt at GPUen ikke blir latterlig varm.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...