Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified

0l3M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

780ti classy er rare greier... 1300mhz @ 1.25v er ikkje noe stress, men å komme over 1450mhz uansett spenning og pwm/etc virker for meg å være vanskelig. Takk evbot for å gjøre hverdagen litt enklere med tanke på justering/ loading av profiler :p

1370mhz @ 1.3v og pwm @ 312khz

Tester med 3dmark 11, fordi den får frem "artifarts" fort :wee:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Nå har jeg hojdt på i hele kveld og testet hvor lav volt jeg må ha for å kjøre 1400 MHz på core og 2000 MHz på minnet med den nye biose uten boost.

Resultatet er som følger:

Vcore 1,325V

Vmem 1,65V

PCIe 1,114V

PWM 314

Stabilt i 3DMark Firestrike (vanlig og Extreme), Vally Extreme HD og BF3+4

Allt er kjørt med 2 stk 780 TI Classified i SLI :)

Ser ut som det blir rimelig likt her ja

Lenke til kommentar

Hva anser dere som trygg spenning på minnet til 780 classy med samsung minne? (Antar det blir omtrent det samme som 780Ti) Temp er MER enn lav nok med minusgrader på brikkene.

Ja "trygt" innenfor rimelighetens grenser såklart.

Kjører 1.65v med ca 7,12GHz på minnet nå. Aldri overvolta minne på skjermkort før.

Lenke til kommentar

Hva anser dere som trygg spenning på minnet til 780 classy med samsung minne? (Antar det blir omtrent det samme som 780Ti) Temp er MER enn lav nok med minusgrader på brikkene.

Kjører 1.65v med ca 7,12GHz på minnet nå. Aldri overvolta minne på skjermkort før.

Sett opp spenningen til oc av minne skalerer veldig lite/ ingen ting :)

Hvis du er redd for at det er farlig, så ta på vernebriller :p

Bruker selv 1.72 på minnet under bench.

Lenke til kommentar

Tuller du?

1,7V på minnet var jo himmelsk!?

Nekter jo å stoppe (ikke fått noen artifacts enda). Er oppe i 7,5GHz, 650 MHz mer enn hva jeg fikk med 1,6V som er standard. :w00t: på Firestrike extreme vel og merke.

Ok, det er kanskje ikke akkurat verdens høyeste OC, men 25 % på minnet imponerer meg i hvert fall.

Edit: Prepare to be owned. :cool:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Tuller du?

Nekter jo å stoppe (ikke fått noen artifacts enda). Er oppe i 7,5GHz, 650 MHz mer enn hva jeg fikk med 1,6V som er standard. :w00t: på Firestrike extreme vel og merke.

Ok, det er kanskje ikke akkurat verdens høyeste OC, men 25 % på minnet imponerer meg i hvert fall.

Du kan jo forestille deg hvordan det var å overklokke 7970: 925 -> 1300MHz på core og 1375 til 1850 på minnet :p

Lenke til kommentar

Tuller du?

Du kan jo forestille deg hvordan det var å overklokke 7970: 925 -> 1300MHz på core og 1375 til 1850 på minnet :p

Er nok en digg følelse det ja. :p

Men jeg trodde egentlig ikke minnet til 780 classy skulle klare mer enn 7GHz, så nå skjønner jeg ingenting. Og dermed en desto større overraskelse. ^^

Lenke til kommentar

Godt over 14000 poeng i 3Dmark firesatrike extreme, må jeg vel se meg fornøyd for nå. :w00t:
4930K @4,98 GHz

3x GTX 780 Classy @ 1448 MHz / 7712 MHz (core/memory) 1,35V / 1.72V

post-79251-0-87714100-1390141832_thumb.png

Ikke bare bare å få alle skjermkortene til å kjøre på så høye frekvenser, men det går det går!

:tease:

PSUen hyler og skriker mens den sakte men sikkert blir fritert. Knitring til og med, og opp mot 1,2V-spikes.

Dette er da på Near-Zero cooling. Er for gjerrig til å kjøre Sub-Zero. :p
(kjører med rent vann og holder vannet på et par grader over frysepunktet)

Sliter rett og slett med å rense loopen godt nok, og ønsker ikke ta i svindyr frostvæske før jeg kjører skikkelig på.

Endret av Andrull
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nice Andrull! Bra overklokk på cpu :)

Hva slags spenning har du på cpu?

stemmer det i cpu-z med det du setter i bios. Vet du load "volt" ?

Hadde i BIOS 1,52V på bildet, mens CPU-Z sier 1,536V, som er et greit estimat for hva den er IDLE.

Har LLC på Ultra High, da med vilje for en del ekstra juice under Load.

Laveste jeg kan ha for å få den stabil på 4,98GHz er 1,505V i BIOS, som utgjør ca 1,565V under last i 3Dmark (målt med voltmeter).

Men over 5GHz... det klarer jeg nok ikke uten frostvæska og litt mer juice på kompressoren.

Lenke til kommentar

Nice Andrull! Bra overklokk på cpu :)

Hva slags spenning har du på cpu?

stemmer det i cpu-z med det du setter i bios. Vet du load "volt" ?

Hadde i BIOS 1,52V på bildet, mens CPU-Z sier 1,536V, som er et greit estimat for hva den er IDLE.

Har LLC på Ultra High, da med vilje for en del ekstra juice under Load.

Laveste jeg kan ha for å få den stabil på 4,98GHz er 1,505V i BIOS, som utgjør ca 1,565V under last i 3Dmark (målt med voltmeter).

Men over 5GHz... det klarer jeg nok ikke uten frostvæska og litt mer juice på kompressoren.

For en chip på den 4930Ken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...