Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified

0l3M

Anbefalte innlegg

Ser ut som CPU'en begynner å bli sliten nå :p

Kommer ikke igjennom den siste testen i 3d11, vet ikke om det er cpu eller gpu'ene eller til og med HK som tuller. Kjører igjennom alle GPU-testene og CPU-testen men stopper på Combined-testen :(

LOL sanme her! Hvis jeg tar cpu og combined testen alene, så går det rett igjennom.. Evig irriterende :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, så lenge GPUen er lik så kan du kombinere alle former av GTX 780 i SLI.

Ikke at jeg ser hvorfor noen ville funnet på å gjøre det, men det er nå så. Det kommer vel ikke som noen bombe om jeg sier at det svakeste kortet holder deg igjen i ytelse. (for best resultat så bør frekvensen settes til den samme på begge kortene, og da begrenser du deg åpenbart til den som klarer lavest)

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar! Har et sc/acx-kort og fikk tilbud om et classified-kort, derfor måtte jeg spørre :) Men da dropper jeg å kjøre de 2 sammen. Får heller satse på å enten skaffe samme kort eller oppgradere til et annet skjermkort.

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar! Har et sc/acx-kort og fikk tilbud om et classified-kort, derfor måtte jeg spørre :) Men da dropper jeg å kjøre de 2 sammen. Får heller satse på å enten skaffe samme kort eller oppgradere til et annet skjermkort.

Samme kort er ikke så viktig. Ja, faktisk så overklokker nesten alle GTX 780 omtrent likt, så du kan velge ganske fritt. Unntaket fra regelen er GTX 780 Classified og MSI 780 Lightning, som har kraftig forsterket strømkrets og stiller i en annen ytelse og prisklasse.

Lenke til kommentar

Har lightning ekstra phases eller hva de heter ?? :)

Det stemmer. Og det er i hovedsak dette jeg tenker på når det kommer til forsterket strømkrets.

Men jeg bruker aldri å skrive "ekstra faser", fordi det danner et falskt bilde om at flere faser automatisk er bedre enn færre, noe som ikke nødvendigvis er tilfelle. Det er dog den vanligste tendensen i markedet at felre faser faktisk betyr bedre.

For det er fullt mulig å lage en dårligere strømkrets med flere faser, for det er ikke nødvendigvis sagt at fasene vil være av lik eller bedre kvalitet. Ja, det er mulig for dem å bruke svakere og mindre faser (altså svakere mosfet, kondensator og spole).

Lenke til kommentar

det er en som selger et Evga SC ACX 780 på bruktmarkedet- virker desperat til å selge den- 3590 skal han ha for den- kutta ned fra 3790, så fra 3690. hadde nok pruta på den ;) 1 måned gammel ifølge selger

Lenke til kommentar

Det stemmer. Og det er i hovedsak dette jeg tenker på når det kommer til forsterket strømkrets.

Men jeg bruker aldri å skrive "ekstra faser", fordi det danner et falskt bilde om at flere faser automatisk er bedre enn færre, noe som ikke nødvendigvis er tilfelle. Det er dog den vanligste tendensen i markedet at felre faser faktisk betyr bedre.

For det er fullt mulig å lage en dårligere strømkrets med flere faser, for det er ikke nødvendigvis sagt at fasene vil være av lik eller bedre kvalitet. Ja, det er mulig for dem å bruke svakere og mindre faser (altså svakere mosfet, kondensator og spole).

Har classy flere en lightning eller ha de like mye?? :)

Lenke til kommentar

Nå er begge mine 780 classified solgt. 3900 kr per stk. Så vanlig 780 brukt er nok ikkje verdt mere en max 3500kr eller.no

prøvde meg på 3000 :p men han var ikke interesert:P

edit: ser Minhund selger sin 780 classy fir 3500 på bruktmarkedet ;)

Endret av TheGaame
Lenke til kommentar

Nooo!!!! Er det dumt å betale 4800kr for et nytt et?? :)

Om du ønsker deg brukt eller nytt må du jo nesten ta et valg på selv. :p

Hehe, men du skal ta det med ro, jeg tror ikke jeg har muligheten til å ta meg råd til ENDA et større PC-kjøp i disse dager. (i tillegg så er det vanskelig nok å finne små nok fjærer/hydralikk som klarer å bære vekten av disse sykt tunge kobberblokkene som sitter på GPUene)

Ps: Du kan jo enkelt finne kortet selv på bruktmarkedet. (du finner link til bruktmarkedet øverst til høyre på HW.no sin side -> og så velger du bare å se på skjermkort til salgs i menyen øverst -> Bla deg et skjermkort eller to ned så finner du det.

Ikke at jeg har strøm til å fore fire slike monsterkort anyways.

Lenke til kommentar

Om du ønsker deg brukt eller nytt må du jo nesten ta et valg på selv. :p

Hehe, men du skal ta det med ro, jeg tror ikke jeg har muligheten til å ta meg råd til ENDA et større PC-kjøp i disse dager. (i tillegg så er det vanskelig nok å finne små nok fjærer/hydralikk som klarer å bære vekten av disse sykt tunge kobberblokkene som sitter på GPUene)

Ps: Du kan jo enkelt finne kortet selv på bruktmarkedet. (du finner link til bruktmarkedet øverst til høyre på HW.no sin side -> og så velger du bare å se på skjermkort til salgs i menyen øverst -> Bla deg et skjermkort eller to ned så finner du det.

Ikke at jeg har strøm til å fore fire slike monsterkort anyways.

Ja jeg liker ikke så godt brukt egentlig jeg føler at det er tryggest å kjøpe nytt, meeeen billigere å kjøpe brukt

:p det eneste som er brukt i min maskin er mitt 9år gammle antec p180 :p haha!! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...