Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified

0l3M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sweet ^^

Hvor er EVBot? ....

Vanilla Classy 780 klarer ihvertfall fint 1400MHz uten EVBot, og kan dra det mye lengre med EVBot.

Jepp. :) Må bare få på ny BIOS, og aller helst inn i stor-kabinettet snart. (er så trangt inni det bærebare koffertkabinettet, og 3 stykk + 3930K 4930K utvikler ikke rent lite varme) :ph34r:

Lenke til kommentar

Testa CPU'en?

Not yet. XD Kom hjem og fikk noen helt random feilkoder i POST, så tar å setter det opp skikkelig i løpet av dagen/helga. :)

Har en helg satt av til PC-bygging. (dama har besøk i helga av en venninne, så satser på at jeg nå både slipper oppvask OG matlaging som øker produktiviteten) :w00t:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sweet ^^

Hvor er EVBot? ....

Evboten er rett ved siden av meg her :)

Som sagt så bare lekkasjetester jeg. Må koble til den andre 1200i strømforsyningen etterpå, når evbot kommer inn i bildet :p Bare nå så er det på grensen :D

Andrull:

4500mhz cpu og 1350/7400 2-way sli.

firestrikeextreme2x780ti1350-1850-4500mh

Får vel trøkke opp 4960x på 4.8 senere og kanskje litt mere volt enn 1.27volt på gpuene :p

Liten sammenlikning med 4960x @ 4800mhz og 2x titan @ 1150mhz og 7200mhz minne:

firestrikeextreme4800mhz2xtitangpu1150me

Graphicstest nr 1 er cpubound så det holder! Skjermkorta lå bare på ca 70% under denne testen.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Evboten er rett ved siden av meg her :)

Som sagt så bare lekkasjetester jeg. Må koble til den andre 1200i strømforsyningen etterpå, når evbot kommer inn i bildet :p Bare nå så er det på grensen :D

Andrull:

4500mhz cpu og 1350/7400 2-way sli.

firestrikeextreme2x780ti1350-1850-4500mh

Får vel trøkke opp 4960x på 4.8 senere og kanskje litt mere volt enn 1.27volt på gpuene :p

:evil:

Hehe, ja du får trøkke på litt etter hvert. ;) Da har du i hvert fall noe å bryne deg på. ^^

Dog kan det være mulig jeg blander, jeg tror nemelig det var 12 000 poeng jeg fikk (har ikke resultatet på jobb-PCen). Så da er det kanskje muligheter. :innocent:

Lenke til kommentar

Graphicstest nr 1 er cpubound så det holder! Skjermkorta lå bare på ca 70% under denne testen.

Ahh, ja, ikke sant.

Hvordan påvirker PhysX scoren da? Jeg må innrømme at jeg ikke gjorde noe endringer her. Og kanskje det kan lønne seg å bruke en GTX 480 som dedikert fysikk-kort? (om jeg har nok strøm tilgjengelig)

Lenke til kommentar

Bruker Gelid extreme :) Den leder ikkje strøm, og er veldig lett å påføre. Som bonus fungerer den veldig bra :)

Hvor får du kjøpt sånn thermal paste og pris?? :)

Skulle sjekket selv men er på skolen nå :p

https://www.dropbox.com/s/15k2qpak3lz7bcs/2014-01-10%2013.17.30.jpg

Hvorfor bruke hurtigkoblinger:

https://www.dropbox.com/s/35wc957dhu6uxpv/2014-01-10%2011.58.21.jpg

https://www.dropbox.com/s/lzeosrbw51rblqa/2014-01-10%2011.58.12.jpg

Lenke til kommentar

PhysX har ikke vært brukt i 3DMark på 6 år...

Men så er jeg litt gammeldags da vetu. :p

Men greit å vite at jeg slipper å tenke på det. :)

En litt bedre run:

Ta litt etterhvert :p

Litt nærme 10k poeng :wee:

Se der ja. Kanke stoppe så nærme 10K poeng da. :p

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Nice.. Bestiller etter jobb :-)

Forresten, kan det lønne seg å minske minne og øke coreclock? Har nå 1890 minne og 1340 core. Tror ikke jeg får den mye lengre. Men for å øke poengsum er det kanskje bedre å øke core litt til i forhold til minne??

Endret av kalleklovn12
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Minne og core klokken burde være tilnærmet uavhengig av hverandre, så ville ikke satset på at du får ut noe mer på core ved å kjøre lavere minneklokk. Eneste måtte vært at vesentlig lavere core-clock gir bittelitt lavere PCB-temperatur som potensielt kan gi en minimalt bedre minneklokk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Minne og core klokken burde være tilnærmet uavhengig av hverandre, så ville ikke satset på at du får ut noe mer på core ved å kjøre lavere minneklokk. Eneste måtte vært at vesentlig lavere core-clock gir bittelitt lavere PCB-temperatur som potensielt kan gi en minimalt bedre minneklokk.

På vann har ikkje dette noe nevneverdig å si.

• Liker 1
Lenke til kommentar

På vann har ikkje dette noe nevneverdig å si.

Denne du har? http://www.digitalimpuls.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=55386&WebSiteMapNodeID=1000001

Og kommer jeg til å merke noe forskjell fra Stock Pasta til Denne ? :C :)

EDIT: Jeg leste at noen Thermal Paste har noe form for små sandkort i seg (f.eks sølv biter, men nå vet ikke jeg da?) Inneholder denne det? Om du vet noe om det Nizzen? ;)

Endret av Snusmumr1kk1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne du har? http://www.digitalimpuls.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=55386&WebSiteMapNodeID=1000001

Og kommer jeg til å merke noe forskjell fra Stock Pasta til Denne ? :C :)

EDIT: Jeg leste at noen Thermal Paste har noe form for små sandkort i seg (f.eks sølv biter, men nå vet ikke jeg da?) Inneholder denne det? Om du vet noe om det Nizzen? ;)

Ja det er denne, og den er en av de beste på markedet :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...