Christian Thork Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Noen Som eier et 780 Classy og ikke har lagt det under vann? Temp min/max og OC potensialet (noe jeg vet er stort) og selvsagt Lyd Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Da må du se på hvor stort kjøleareal og lufthastighet kjøleribba/radiatoren kan skryte av. ACX-kjøleren på classy er større enn man tror, og er hele poenget med Custom loop er jo at du ikke har noen begrensning på kjøleareal, som jo også er halve poenget med vannkjøling. (ikke uten grunn at noen ikke ser på slike lukkede systemer som skikkelig vannkjøling) Så om det lukkede systemet har mindre radiator enn ACX-kjøleribba så vil du raskt kunne ende opp med dårligere ytelse til og med. Husk at de fleste luftkjølere også bruker vann som transportmiddel av varme, men da passivt. Sammenligning mot en 240x120x45mm radiator og ACXSnapshot_20140109_3.JPG Ca tykkelse på ACX sin kjøleribbe er ca 27-23mm (litt ujevnt), mens høyde og lengden er bittelitt større en radiatoren. Det kan også nevnes at faktisk tykkelse på selve kjølearealet til radiatoren bare er på 30mm. Radiatoren har nok hakket kvassere varmefordeling, og litt større areal, men det er ikke store biten. Så forvent omtrent samme kjølekapasitet på ACX og en 240x120mm radiator med oppgitt tykkelse midt mellom 25 og 45mm. De fleste lukkede systemer er vel rundt 25mm, og noen er bare 120x120mm bredde/høyde.De ville da faktisk kunne yte DÅRLIGERE enn ACX-kjøleren. Til sist vil jeg dog si at en radiator vil blåse luften rett ut, mens ACX vil spy det meste ut i kabinettet, og det er en vesentlig fordel du får med selv lukkede vannkjølesystemer. Og Takk Andrull Kanskje ACX er bedre Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Også kan jeg bruke dette til Min PSU? Chiefteck 1200watt? http://www.komplett.no/corsair-professional-sleeved-cable-mgr/777836 Eller http://www.komplett.no/corsair-hxtxmcxm-series-sleeved-red/757014#!tab:extra Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Noen Som eier et 780 Classy og ikke har lagt det under vann? Temp min/max og OC potensialet (noe jeg vet er stort) og selvsagt Lyd Har tre classyer jeg har fått på forskjellig tidspunkt. Men har aldri tatt meg bryet å teste de uten vann. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Også kan jeg bruke dette til Min PSU? Chiefteck 1200watt? http://www.komplett.no/corsair-professional-sleeved-cable-mgr/777836 Eller http://www.komplett.no/corsair-hxtxmcxm-series-sleeved-red/757014#!tab:extra Egentlig ikke nei. Da må du ha litt flaks, og spørs om noen har testet ut akkurat det. De lager de vel litt forskjellig ofte, slik at man ikke skal gjøre slikt. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Foreløpig dette jeg har fått ut av mitt Asus GTX 780ti :dribble:Ikke gale det! Blir mere kos i kveld. Noen tips for å ta den steget lengre? Aiaiai. 300p bak mine to gtz 670 i sli med oc. Nice! Skjermkort max 40 grader. Clock og Boost er på 1320? Har du flashet biosen til en uten Gpu boost 2.0?? Er det noen andre som ikke liker Gpu boost 2.0? :=) Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Har tre classyer jeg har fått på forskjellig tidspunkt. Men har aldri tatt meg bryet å teste de uten vann. Hmm, Noen andre da? Som Ikke har de under Vann Haha! Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) Noen Som eier et 780 Classy og ikke har lagt det under vann? Temp min/max og OC potensialet (noe jeg vet er stort) og selvsagt Lyd Jeg hadde et 780 Classy som jeg har solgt pga jeg skal ha 780Ti Classy. Hadde ikke vannkjøling på dette, men jeg kunne fint kjøre kortet på 1306Mhz @ 1.26V stabilt under spilling. Kortet ble ganske varmt, men med viftene på 100% så klarte jeg å holde temp på ca 75-77c akkurat under throttle Bråker jo selfølgelig litt, men ikke i nærheten av andre kort jeg har hatt. Gikk jeg over 1.26V eller klokka det noe høyere en 1306Mhz ble kortet altfor varmt. Endret 9. januar 2014 av 0l3M Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Jeg hadde et 780 Classy som jeg har solgt pga jeg skal ha 780Ti Classy. Hadde ikke vannkjøling på dette, men jeg kunne fint kjøre kortet på 1306Mhz @ 1.26V stabilt under spilling. Kortet ble ganske varmt, men med viftene på 100% så klarte jeg å holde temp på ca 75-77c akkurat under throttle Bråker jo selfølgelig litt, men ikke i nærheten av andre kort jeg har hatt. Gikk jeg over 1.26V eller klokka det noe høyere en 1306Mhz ble kortet altfor varmt. Tenker på 1100mhz uten å øke Volt? Mulig Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 9. januar 2014 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2014 Har ikke 780 Classy 1046MHz Boost? 50MHz burde vel kansje gå uten å øke Volt vil jeg tro Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Har ikke 780 Classy 1046MHz Boost? 50MHz burde vel kansje gå uten å øke Volt vil jeg tro Tenker Core på 1100? Og boost på ca 1150 eller er det for mye uten Spenning Increase? Samt at minnet kan vel overklokkes men tjener jeg noe Fps på det på en 60hz 1080p Skjerm? Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) Tenker på 1100mhz uten å øke Volt? Mulig ja det er mulig, spilelr bf4 nå- har asus gtx 780 direct cu- uten å øke volt, powertarget på 100% kortet ligger på 1150 mhz- gpu boost 1241, temp 65-70 Endret 9. januar 2014 av TheGaame Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Kommer 780ti Classy med vannkjøling fra produsent? Ellers må jeg jo gjøre det selv... Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Kommer 780ti Classy med vannkjøling fra produsent? Ellers må jeg jo gjøre det selv... Det gjør nok det. 780 Classy Hydro Copper er jo ute. Tar bare litt tid tenker jeg. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 ja det er mulig, spilelr bf4 nå- har asus gtx 780 direct cu- uten å øke volt, powertarget på 100% kortet ligger på 1150 mhz- gpu boost 1241, temp 60-65 er ikke Classy kjøleren Bedre/samme ytelse som Directcu II kjøler? Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 er ikke Classy kjøleren Bedre/samme ytelse som Directcu II kjøler? ja, det er eg veldig sikker på Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Og Burde jeg bytte kjøle Pasta med en gang? eventuelt noen anbefalinger? ja, det er eg veldig sikker på Må jeg spørre om du var en av de heldige som fikk kortet for 32++?? Hadde lyst å bare kjøpe det da, Men var blakk Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Og Burde jeg bytte kjøle Pasta med en gang? eventuelt noen anbefalinger? Må jeg spørre om du var en av de heldige som fikk kortet for 32++?? Hadde lyst å bare kjøpe det da, Men var blakk hehe JA xD solgte mitt gtx 770 for 1800 så dette kortet var absolutt verdt det:=) men du kunne ha bestilt kortet- og utsatt betalingen til februar- uten ekstra kostnad Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 men du kunne ha bestilt kortet- og utsatt betalingen til februar- uten ekstra kostnad Fail Of Me..... :/ Haha! Lenke til kommentar
TheGaame Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Fail Of Me..... :/ Haha! gå for 780 classy eller 780 ti classy- men du BØR overclocke kortet så mye som det lar seg gjøre ellers er det like greitt å gå for et mindre dyrt kort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå