Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified

0l3M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da må du se på hvor stort kjøleareal og lufthastighet kjøleribba/radiatoren kan skryte av. ACX-kjøleren på classy er større enn man tror, og er hele poenget med Custom loop er jo at du ikke har noen begrensning på kjøleareal, som jo også er halve poenget med vannkjøling.

(ikke uten grunn at noen ikke ser på slike lukkede systemer som skikkelig vannkjøling)

Så om det lukkede systemet har mindre radiator enn ACX-kjøleribba så vil du raskt kunne ende opp med dårligere ytelse til og med. Husk at de fleste luftkjølere også bruker vann som transportmiddel av varme, men da passivt.

Sammenligning mot en 240x120x45mm radiator og ACXattachicon.gifSnapshot_20140109_3.JPG

Ca tykkelse på ACX sin kjøleribbe er ca 27-23mm (litt ujevnt), mens høyde og lengden er bittelitt større en radiatoren. Det kan også nevnes at faktisk tykkelse på selve kjølearealet til radiatoren bare er på 30mm.

Radiatoren har nok hakket kvassere varmefordeling, og litt større areal, men det er ikke store biten. Så forvent omtrent samme kjølekapasitet på ACX og en 240x120mm radiator med oppgitt tykkelse midt mellom 25 og 45mm.

De fleste lukkede systemer er vel rundt 25mm, og noen er bare 120x120mm bredde/høyde.De ville da faktisk kunne yte DÅRLIGERE enn ACX-kjøleren.

Til sist vil jeg dog si at en radiator vil blåse luften rett ut, mens ACX vil spy det meste ut i kabinettet, og det er en vesentlig fordel du får med selv lukkede vannkjølesystemer.

Og Takk Andrull :) Kanskje ACX er bedre :)

Lenke til kommentar

Foreløpig dette jeg har fått ut av mitt Asus GTX 780ti :dribble:Ikke gale det! Blir mere kos i kveld. Noen tips for å ta den steget lengre? Aiaiai. 300p bak mine to gtz 670 i sli med oc. Nice! Skjermkort max 40 grader.

Clock og Boost er på 1320? Har du flashet biosen til en uten Gpu boost 2.0?? :) Er det noen andre som ikke liker Gpu boost 2.0? :=)

Lenke til kommentar

Noen Som eier et 780 Classy og ikke har lagt det under vann? Temp min/max og OC potensialet (noe jeg vet er stort) og selvsagt Lyd :)

Jeg hadde et 780 Classy som jeg har solgt pga jeg skal ha 780Ti Classy.

Hadde ikke vannkjøling på dette, men jeg kunne fint kjøre kortet på 1306Mhz @ 1.26V stabilt under spilling. Kortet ble ganske varmt, men med viftene på 100% så klarte jeg å holde temp på ca 75-77c akkurat under throttle :p Bråker jo selfølgelig litt, men ikke i nærheten av andre kort jeg har hatt. Gikk jeg over 1.26V eller klokka det noe høyere en 1306Mhz ble kortet altfor varmt.

Endret av 0l3M
Lenke til kommentar

Jeg hadde et 780 Classy som jeg har solgt pga jeg skal ha 780Ti Classy.

Hadde ikke vannkjøling på dette, men jeg kunne fint kjøre kortet på 1306Mhz @ 1.26V stabilt under spilling. Kortet ble ganske varmt, men med viftene på 100% så klarte jeg å holde temp på ca 75-77c akkurat under throttle :p Bråker jo selfølgelig litt, men ikke i nærheten av andre kort jeg har hatt. Gikk jeg over 1.26V eller klokka det noe høyere en 1306Mhz ble kortet altfor varmt.

Tenker på 1100mhz uten å øke Volt? Mulig :)

Lenke til kommentar

Og Burde jeg bytte kjøle Pasta med en gang? :) eventuelt noen anbefalinger? :)

Må jeg spørre om du var en av de heldige som fikk kortet for 32++?? :) Hadde lyst å bare kjøpe det da, Men var blakk :p

hehe JA xD :D

solgte mitt gtx 770 for 1800 :)

så dette kortet var absolutt verdt det:=)

men du kunne ha bestilt kortet- og utsatt betalingen til februar- uten ekstra kostnad :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...