Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified

0l3M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, Jepp Facen er litt vel `Fucked` :p Men jeg tuller når jeg sa det var simpelt, Som jeg Håper dere skjønte :=) Haha! Og den kommer til å gå på luft, Så fins det noen aftermarked kjølere til 780 Classy? :) Eventuelt noen vann kjølinger som jeg linket til? :)

EDIT: Jeg mente at den ikke kommer til å få Vannblokk fra f.eks EK :)

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Haha, Jepp Facen er litt vel `Fucked` :p Men jeg tuller når jeg sa det var simpelt, Som jeg Håper dere skjønte :=) Haha! Og den kommer til å gå på luft, Så fins det noen aftermarked kjølere til 780 Classy? :) Eventuelt noen vann kjølinger som jeg linket til? :)

EDIT: Jeg mente at den ikke kommer til å få Vannblokk fra f.eks EK :)

Finnes vel ikke noen luftkjøler til Classy som er bedre enn ACX og blokker fra EK har flere her allerede.

Blokkene til "vanlig" 780 Classified passer også til 780 TI Classified og til 780 TI Classified Kingpin Edition :)

Sjekk selv her: http://www.coolingconfigurator.com/

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

Finnes vel ikke noen luftkjøler til Classy som er bedre enn ACX og blokker fra EK har flere her allerede.

Blokkene til "vanlig" 780 Classified passer også til 780 TI Classified og til 780 TI Classified Kingpin Edition :)

Sjekk selv her: http://www.coolingconfigurator.com/

Koster det ikke mye med en Custom loop istedenfor ca 1000lapp for en lukket vannkjøling til GPU? ;) Men et lukket vannkjøling til Gpu er jo bedre en Stock vifta? :)

Lenke til kommentar

Koster det ikke mye med en Custom loop istedenfor ca 1000lapp for en lukket vannkjøling til GPU? ;) Men et lukket vannkjøling til Gpu er jo bedre en Stock vifta? :)

Tror ikke lukket vannkjøling er bedre enn ACX kjøleren nei og da må du jo i tillegg ha kjøleribber på VRM og minne.

Custom loop er selvfølgelig dyrere men også mye bedre. Dersom du gjør som meg og Nizzen og bruker hurtigkoblinger kan du bruke alle delene om igjen på den neste maskinen uten å måtte tømme loopen.

Lenke til kommentar

Da må du se på hvor stort kjøleareal og lufthastighet kjøleribba/radiatoren kan skryte av. ACX-kjøleren på classy er større enn man tror, og er hele poenget med Custom loop er jo at du ikke har noen begrensning på kjøleareal, som jo også er halve poenget med vannkjøling.

(ikke uten grunn at noen ikke ser på slike lukkede systemer som skikkelig vannkjøling)

Så om det lukkede systemet har mindre radiator enn ACX-kjøleribba så vil du raskt kunne ende opp med dårligere ytelse til og med. Husk at de fleste luftkjølere også bruker vann som transportmiddel av varme, men da passivt.

Sammenligning mot en 240x120x45mm radiator og ACXpost-79251-0-59985100-1389298337_thumb.jpg

Ca tykkelse på ACX sin kjøleribbe er ca 27-23mm (litt ujevnt), mens høyde og lengden er bittelitt større en radiatoren. Det kan også nevnes at faktisk tykkelse på selve kjølearealet til radiatoren bare er på 30mm.

Radiatoren har nok hakket kvassere varmefordeling, og litt større areal, men det er ikke store biten. Så forvent omtrent samme kjølekapasitet på ACX og en 240x120mm radiator med oppgitt tykkelse midt mellom 25 og 45mm.

De fleste lukkede systemer er vel rundt 25mm, og noen er bare 120x120mm bredde/høyde.De ville da faktisk kunne yte DÅRLIGERE enn ACX-kjøleren.

Til sist vil jeg dog si at en radiator vil blåse luften rett ut, mens ACX vil spy det meste ut i kabinettet, og det er en vesentlig fordel du får med selv lukkede vannkjølesystemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...