Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified

0l3M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men da er det ikke verdt en ekstra tusenlapp for et mindre strømforbruk.

Er andre små forskjeller også, har ikke sett enda, men 1.25v mod funker ihvertfall, er vell bare et spm om tid før vi får en 1.3 eller 1.325v mod eller noe i den duren. @ 1.25v er det flere kort som har gjort 1300Mhz, da må du opp i 1500Mhz på 780 Classy.

Ytelsen er ikke så veldig mye forskjell, Ti har nok noe mer å gå på, men det som blir spennende er når 780Ti Classy kommer ut, 1500Mhz på Full GK-110 kommer til å sparke greit.

Lenke til kommentar

Stor forskjell mellom classified og vanlig superclocked med ACX?

Ja. Fra vanlig referansedesign er det lite som blir bedre med ACX SC (kjøler og fabrikklokk) og da ender den i bøtta som "alle andre". Mens til classified som jo er et betraktelig større kort, med bedre og flere komponenter og mulighet for høyere spenning.
Lenke til kommentar

Typisk at kortene mine skalerer fuck all over 1.4v. Mulig jeg trenger en nyinstall av Windows men :p

Firestrike på 1450ish virker å være maks! Prøve Valley etter jobb i kveld :)

Sier en ting, Kulde. @ 1.4v er det såpass høy temp at det ikke skalerer bra, sett kassa i vinduet og kjøl dritten ned så skal du se at du får litt mer. Uansett så skalerer de veldig dårlig over 1.4v, jeg maxer på 1489Mhz i Firestrike, men da har jeg ikke maxet ut spenningen, ligger på 1.4250v, kan kanskje press det over 1500Mhz men da må jeg på med 1.45v om ikke mer.

Lenke til kommentar

Hmm, klarer ikke få noen skikkelig flow i en så stor "tank" (5L rundt kjølekompressoren), som igjen ser ut til å skape en del "slush" i systemet/tanken.

Maskinen har allerede slukt unna 3,5L frostvæske til 150kr, så ikke billig å fylle på loopen. Blandingen er vel rundt 50% (eller mer) som skal gi rundt -35 graders beskyttelse. Men er nok tvilsomt SÅ kaldt, så lurer litt på om frostvæska holder det den lover !

Skulle jeg brukt destilert også vann hadde det nok raskt kostet en 300kr eller mer for å fylle loopen en gang . :p

Lenke til kommentar

Hmm, klarer ikke få noen skikkelig flow i en så stor "tank" (5L rundt kjølekompressoren), som igjen ser ut til å skape en del "slush" i systemet/tanken.

Maskinen har allerede slukt unna 3,5L frostvæske til 150kr, så ikke billig å fylle på loopen. Blandingen er vel rundt 50% (eller mer) som skal gi rundt -35 graders beskyttelse. Men er nok tvilsomt SÅ kaldt, så lurer litt på om frostvæska holder det den lover !

Skulle jeg brukt destilert også vann hadde det nok raskt kostet en 300kr eller mer for å fylle loopen en gang . :p

Med en så stor tank er det kanskje mulig at kjølevæska skiller seg fra vannet? Nå er det år siden jeg hadde kjemi, men massetettheten for glykol er vel litt høyere enn vanlig vann?

En rask kikk på wikipedia viser også at du må være forsiktig så du får en god blanding, og at du burde blande løsningen ved høyere temperaturer.

Lenke til kommentar

Med en så stor tank er det kanskje mulig at kjølevæska skiller seg fra vannet? Nå er det år siden jeg hadde kjemi, men massetettheten for glykol er vel litt høyere enn vanlig vann?

En rask kikk på wikipedia viser også at du må være forsiktig så du får en god blanding, og at du burde blande løsningen ved høyere temperaturer.

Takk for tipset Arni, får se på det når jeg kommer hjem fra jobb. ;) Og det er jo godt mulig det er slik, for en del av glykolen ble blandet når vannet hadde en temp på rundt -10 grader, og antar den kanskje ikke ble så homogen som først trodd. ^^

Innser nå at innlegget muuuligens ble noe feilplassert. :wee:

Lenke til kommentar

EVGA hinter nytt kort etter 780Ti Classy. Reveal sent i år, launch på nyåret.

Quote fra Jacob hos EVGA:

Yes the card will be revealed this year, but availability probably won't be till early next year.

The cooler is not actually made from Carbon, that is just a small piece of it and is a cosmetic thing. More pictures will be released over the next couple of days and the entire product/concept should become more clear soon biggrin.gif This is not so much a cooler product as it is a brand new card... targeted at ultra enthusiast, or whatever you would call something that is even higher than enthusiast... lets call it super-mega enthusiast

Lenke til kommentar

EVGA hinter nytt kort etter 780Ti Classy. Reveal sent i år, launch på nyåret.

Quote fra Jacob hos EVGA:

Yes the card will be revealed this year, but availability probably won't be till early next year.

The cooler is not actually made from Carbon, that is just a small piece of it and is a cosmetic thing. More pictures will be released over the next couple of days and the entire product/concept should become more clear soon biggrin.gif This is not so much a cooler product as it is a brand new card... targeted at ultra enthusiast, or whatever you would call something that is even higher than enthusiast... lets call it super-mega enthusiast

:w00t:

Men nå som man først var i gang, hva slags BIOS vil man anbefale en stakkar med en (og snart flere) Classified? Sliter med å holde kortene varme, og de fryser snart i hjel om jeg ikke får økt spenningen mer enn 1,2V og 115% power-limit.

Ja, og det boost-tullet kunne jeg gjerne vært foruten.

Og hva slags steder bør jeg kjøpe EVbot fra? Ikke tilfeldigvis noen entusiaster som har planer om å gi slipp på en?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

:w00t:

Men nå som man først var i gang, hva slags BIOS vil man anbefale en stakkar med en (og snart flere) Classified? Sliter med å holde kortene varme, og de fryser snart i hjel om jeg ikke får økt spenningen mer enn 1,2V og 115% power-limit.

Ja, og det boost-tullet kunne jeg gjerne vært foruten.

Haha. Ikke alle som sliter med det problemet gitt. Pleier strengt tatt og være motsatt ;-) Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, virker som denne tråden har blitt litt stille, men har et spørsmål.

Ungine Heaven fungerer utmerket med kortet med klokken (som forsovet er høy, men har både kjøling / og den er stabil) til å kjøre den.

3D Mark 11 nekter 150MHz + f.eks.

Er det slik at man må kjøpe fullversjon eller bruke Windows 7 for å få 3D Mark 11 til å fungere uten å instakræsje?

Lenke til kommentar

Hei, virker som denne tråden har blitt litt stille, men har et spørsmål.

Ungine Heaven fungerer utmerket med kortet med klokken (som forsovet er høy, men har både kjøling / og den er stabil) til å kjøre den.

3D Mark 11 nekter 150MHz + f.eks.

Er det slik at man må kjøpe fullversjon eller bruke Windows 7 for å få 3D Mark 11 til å fungere uten å instakræsje?

Drit i 3d 11..Klikker hos meg også med win8.1. kjør heller nyeste 3dmark og firestrike og 3dmark vantage
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...