Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified

0l3M

Anbefalte innlegg

Med EK-blokka på stikker Classy 16.6cm ut fra hovedkortet :) Har ett stående her i en rig jeg bygger om du vil ha andre mål!

EDIT: Medregnet EK terminal greia seff ;)

Ahh, takk. (fra hovedkortet, tenker du da på fra toppen av PCI-e slotten og opp til over EK-terminalen?)

Lurte litt på høyden fra selve PCI-bracketen (der du skrur inn skruen) og opp til toppen av terminalen?

Edit: Da altså fra "0" på tegninga og opp:

pcb2.gif

Klarte å regne med en en større vannblokk-terminal når jeg bygde/beregnet hvor bredt kabinettet skulle være, men glemte helt å dimensjonere etter PCB-kort med ekstra høyde, så spørs egentlig på hvor mye jeg overdimensjonerte. :wallbash:

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ahh, takk. (fra hovedkortet, tenker du da på fra toppen av PCI-e slotten og opp til over EK-terminalen?)

Lurte litt på høyden fra selve PCI-bracketen (der du skrur inn skruen) og opp til toppen av terminalen?

Edit: Da altså fra "0" på tegninga og opp:

pcb2.gif

Klarte å regne med en en større vannblokk-terminal når jeg bygde/beregnet hvor bredt kabinettet skulle være, men glemte helt å dimensjonere etter PCB-kort med ekstra høyde, så spørs egentlig på hvor mye jeg overdimensjonerte. :wallbash:

Ca 57mm :)

Selve PCBen er 32mm høyere.

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Eneste måten jeg ser at de faktisk kan ta så mye som nesten det dobbelte av vanlig 780 er vel om de faktisk flesker til med 6 GB samsungminne, 14 eller 15 SMXer og dugelig frekvens.

Dette ville da kunne blåst Titan ut av vannet, og noe de har full mulighet til å gjøre, men det koster dem selvsagt. Og da skulle en kanskje trodd at de var mer lønnt med å kalle det for Titan Ultra.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Eneste måten jeg ser at de faktisk kan ta så mye som nesten det dobbelte av vanlig 780 er vel om de faktisk flesker til med 6 GB samsungminne, 14 eller 15 SMXer og dugelig frekvens.

Dette ville da kunne blåst Titan ut av vannet, og noe de har full mulighet til å gjøre, men det koster dem selvsagt. Og da skulle en kanskje trodd at de var mer lønnt med å kalle det for Titan Ultra.

Prisen ble vel mer eller mindre kjent samtidig som de annonserte kuttene på 770 og 780. Virker som PCPer har sikre kilder på $699.

Lenke til kommentar

Liten bencherunde her nå.

e978c120_16347.jpeg

Vann hjelper på Classy :p, Evbotten har tatt kvelden så har en ny på vei fra RMA, inntill da så får det holde med 1.35v.

Pent! Blir noen runder på meg i kveld også, kjekt med PCIE switches på HK om jeg vil kjøre litt singlecard med det beste kortet :D

Lenke til kommentar

Pent! Blir noen runder på meg i kveld også, kjekt med PCIE switches på HK om jeg vil kjøre litt singlecard med det beste kortet :D

Funker for nå, men blir nok 1500+ når jeg får botten, sykt med Vdroop på disse kortene, dropper fra 1.35 til 1.304 under load så må på med 1.4 -1.45 under benching. Kommer til å legge meg på 1.35v 24/7, det holder til ca 1400Mhz 24/7 stabilt.

Lenke til kommentar

Pinglekabinett om det ikke tillater Classy ;)

Hehe, må lage ENDA større kabinett neste gang vett... :p

Målte 5,7-5,75mm! Som da vil si at den sklir inn på millimeteren, men med lakklag så kan det hende det faktisk blir avgjørende. XD

Litt pussing derimot kan få det til å funke, da det er mer å gå på ved glassplata hvor den kommer til å stå bak.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...