Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified

0l3M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slo til på GIGABYTE GTX780 3GB PCI-E OC Rev 2.0 (GV-N780OC-3GD REV2.0) til 3490.- :w00t:

Skulle egentlig kjøpe Evga Classy, men 1000 kr i forskjell ble for mye .. nå gjenstår det å se om jeg får med Nvidia game bundle. :hmm:

Endret av Desiest
Lenke til kommentar

Slo til på GIGABYTE GTX780 3GB PCI-E OC Rev 2.0 (GV-N780OC-3GD REV2.0) til 3490.- :w00t:

Skulle egentlig kjøpe Evga Classy, men 1000 kr i forskjell ble for mye .. nå gjenstår det å se om jeg får med Nvidia game bundle. :hmm:

Hvor fikk du den prisen? Ser billigste er hos proshop til 3890.-

Lenke til kommentar

Bestilte korte mitt her http://www.supersmart.no/PartDetail.aspx?q=p:6731789

hmm ser nå at de har økt prisen med 100 kr. Skjedde vel antagligvis etter at jeg spurte om Nvidia game bundle følger med. Dette skulle de undersøke med leverandøren og send meg en mail.

Ser at det ligger til 3499 på prisguide.no (https://prisguiden.no/produkt/nvidia-geforce-gtx-780-176282)

Men man får en annen pris når man havner hos supersmart.no...

Lenke til kommentar

Ja, rev2 bruker ikke referanse pcb. Tror neppe kortet har fått bedre vrm eller noe sånt. Bare redesignet pcb vil jeg tro.

Må vel være en grunn til redesign? :p Billigere i produksjon kanskje?

Hmm... Dilemma altså.

GTX 780 rev2 = Billig, men støtter ikke fullblokk og har dårlig VRM

GTX 780 Classy = Dyrt, støtter fullblokk, har god VRM, men er veldig høyt, og med vannblokk så blir det potensielt FOR høyt, så må sjekke det ut. Noen som aner hvor mange centimeter over vanlig høyde Classy blir med vannblokk montert?

290x = Mellomdyrt, støtter fullblokk, god VRM, bruker mye strøm, ikke optimalt med CF.

Første alternativ kan dog fikses med å kjøpe EVGA sitt eget VRM-brett for en ekstern VRM, og da trenger/kan man ikke ha fullblokk. Sparer penger da jeg allerede har en ubrukt universell-blokk... Dog ødelegges garantien til de grader, er stress og mulig man ikke får solgt dem igjen etterpå.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

evga sine kort kan man tukle med uten at garantien faller bort. Så det er jo en fordel. Men rev2 kortet har jo 2 ekstra vrm brikker, kanskje vil dette kortet klokke bedre enn referance kort? Vi får håpe at classy faller til 4k :D

Joda. Tenkte mer på at man loddet av den originale VRMen (MOSFETENE) for å erstatte den med en ekstern. Ser ikke for meg garantien til selv EVGA holder for det. :p

Men ja, om rev2 har to ekstra MOSFETs... ja så blir det jo litt interessant å se hvor bra det klokker.

Uansett. Dette går jo så raskt at jeg tror jeg må vente noen dager/til 780 TI kommer ut altså... Satser jeg så blir det jo forhåpentligvis 2-3 kort, minst.

Lenke til kommentar

Fy faen å billi!

Nå ble plutselig 290x et dårlig kjøp for 1000kr mere.

Lenke til kommentar

Må vel være en grunn til redesign? :p Billigere i produksjon kanskje?

Hmm... Dilemma altså.

GTX 780 rev2 = Billig, men støtter ikke fullblokk og har dårlig VRM

GTX 780 Classy = Dyrt, støtter fullblokk, har god VRM, men er veldig høyt, og med vannblokk så blir det potensielt FOR høyt, så må sjekke det ut. Noen som aner hvor mange centimeter over vanlig høyde Classy blir med vannblokk montert?

290x = Mellomdyrt, støtter fullblokk, god VRM, bruker mye strøm, ikke optimalt med CF.

Første alternativ kan dog fikses med å kjøpe EVGA sitt eget VRM-brett for en ekstern VRM, og da trenger/kan man ikke ha fullblokk. Sparer penger da jeg allerede har en ubrukt universell-blokk... Dog ødelegges garantien til de grader, er stress og mulig man ikke får solgt dem igjen etterpå.

Med EK-blokka på stikker Classy 16.6cm ut fra hovedkortet :) Har ett stående her i en rig jeg bygger om du vil ha andre mål!

EDIT: Medregnet EK terminal greia seff ;)

Endret av DuraN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...