Gå til innhold

EVGA GeForce GTX 780 / 780 Ti Classified


0l3M

Anbefalte innlegg

Takker til dere begge! :)

Stort sprik på dine det var da @Minhund - jeg vet ikke hva man bør/kan forvente seg av Classy, i.o.m at de skal være mer overklokkingsvennlige, men...

@Duran har kanskje vært heldig - 2 kort med slike verdier, gir vel relativt synca kort.

 

 

Heldig eller lur ;)

 

Har desverre ikke fått testa kortene så mye, uvant å klokke SLI, sleit litt med setupen når jeg skulle leke. Men det blir! Nå kommer jo vannblokkene om ikke så alt for lenge, da blir det gøy. Har en EVBot i bakhånd men da spørs det om jeg trenger en PSU til :)

 

Av erfaring ligger de fleste Classy på 76%-81%. Noen ned på under 70 og noen over 85, men det er ikke så vanlig! Hunden sitt tror jeg har den høyest ASIC jeg har sett.

Endret av DuraN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett par knep høyere volt pleier å holde på 78,2 kortet i forhold til 91,3. Eks: på 1400 MHz core så bruker jeg 1,3V og 1,32xx

 

Det er ikke mer vi snakker om altså :) takker

 

 

Av erfaring ligger de fleste Classy på 76%-81%. Noen ned på under 70 og noen over 85, men det er ikke så vanlig! Hunden sitt tror jeg har den høyest ASIC jeg har sett.

 

Ja, tror ikke jeg har sett så mange med AQ over 90.

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Jeg ble crazy og skaffa dette kortet.

Nå får jeg ikke spilt noen spill (virker det som) uten at driveren slutter å fungere etter en stund og putter meg i desktop.

 

I Battlefield 3 og 4 kommer det: "getdeviceremoved" failed with dxgi_error_device_hung og i andre spill fra Steam kommer det opp beskjed fra NPC at skjermdriveren har sluttet å fungere og derfor har blitt reboota.

 

Har prøvd nye, gamle og enda eldre drivere. Før krasj funker alt ypperlig. Har ikke overklokka enda. Noen ideer? :hmm:

 

Bør jeg forøvrig skaffe ny PSU om jeg vil overklokke noe særlig?

 

 

- ASUS Maximus IV Extreme B3

- Intel® Core i7-2600K 3.4Ghz

- EVGA GeForce 780 Classified 3GB

- Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9

- Silver Power SP-SS750M 750W PSU

Lenke til kommentar

Jeg ble crazy og skaffa dette kortet.

 

Nå får jeg ikke spilt noen spill (virker det som) uten at driveren slutter å fungere etter en stund og putter meg i desktop.

 

I Battlefield 3 og 4 kommer det: "getdeviceremoved" failed with dxgi_error_device_hung og i andre spill fra Steam kommer det opp beskjed fra NPC at skjermdriveren har sluttet å fungere og derfor har blitt reboota.

 

Har prøvd nye, gamle og enda eldre drivere. Før krasj funker alt ypperlig. Har ikke overklokka enda. Noen ideer? :hmm:

 

 

Bør jeg forøvrig skaffe ny PSU om jeg vil overklokke noe særlig?

 

- ASUS Maximus IV Extreme B3

- Intel® Core i7-2600K 3.4Ghz

- EVGA GeForce 780 Classified 3GB

- Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB CL9

- Silver Power SP-SS750M 750W PSU

Har du husket å reboote da? :-P
Lenke til kommentar

Oppdaterte drivere og bioser til en hver tid:

 

http://station-drivers.com

 

Kanskje viktigste nettsiden for drivere ;)

 

Litt rart at folk oppdaterer drivere til skjermkort, men driter som regel i alt annet. Avogtil har det faktisk litt å si.

 

Lydkort, intel inf, intel rst og, bios til hovedkort og skjermkortdriver er det jeg oppdaterer jevnelig.

 

Intel inf er jo driver for chipset på hovedkortet som styrer alt fra usb til cpu.

 

evgadark2.jpg

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heftig oppsett du får der Nizzen! :grin2:


Updeita chipset og, men ingen forandring. Det er et eller annet med DirectX så vidt det jeg leser online forståes rett. I grunn litt rart når det fungerte fint med 580, 770 og 285 innen den samme uka xD

Men prøver litt diverse fra stationdrivers. Takk for linken!

Vits å legge inn custom bios på det før en eventuelt overklokker? Det har vel bare med å flytte grensene for hva man kan stille inn i volt osv?

 

Også er det noen som skriver at det kan funke å stille opp volten eller underklokke kortet litt. Høres det riktig ut? Jeg er såpass noob i det her at det kan hende jeg spør veldig dumt, men håper det er greit ^^

Lenke til kommentar

Ok. Så jeg kom meg gjennom en runde med Valley på basic uten at ting krasja! Det eneste jeg gjorde var å sette på K-Boost i PrecisionX, ha power target på 105%, gpu clock +10 og mem clock +10..

 

Kjører jeg i Extreme HD klikker det fortsatt - temp var på max 63C.

 

Dette er jo lovende på en måte =P

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Ek blokker til Evga 780 Classified er på vei i postgangen!

 

Så nå er det bare å bestille gutter og jenter :D

 

http://digitalimpuls.no/PC-komponenter/Vannkjøling/GPU/EK/EK-FC780-GTX-Classy---AcetalNickel-G1-4-nVidia-EVGA-Classified-GTX780-123593-p0000069873.aspx

 

 

EK-FC780 GTX Classy - Acetal+Nickel 2,00 bestillt :D

 

Ryktes at de er på vei i hest og kjerre, EK og LD Cooling samarbeider :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...