samye83 Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Tror nok det er ln2 minhund bruker på 4960x. Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 25. september 2013 Del Skrevet 25. september 2013 Ikke noe voldsomt god chip så er på 1.38v nå, det holder til en solid 4.7Ghz 24/7 stabilt. Tipper jeg klarer å presse ut en 4.8 - 4.9Ghz 24/7 stabilt med load under 80c i Aida stresstest. Benching burde gå på ca 5.0 - 5.1Ghz. LN2 i potten eller er det chillern? Tror nok det er ln2 minhund bruker på 4960x. Full pot med LN2 her ja. Etter en drøy time med -190C sa det fzzzpffft og HK skrudde seg av gitt Jaggu var det ikke blitt is langt utenfor isolasjonen jeg la rundt sokkelen, minneslottene nærmest cpu var fulle av is Får la det tine og tørke så regner jeg med at det starter opp igjen i morgen Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 Vi krysser fingrene Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 ASIC 82.8 og 81.9 på de to kortene jeg kjøpte i går. Må bare få tomt loopen, tatt ut referansekortet og lagt ny slange fra CPU til res så er jeg klar for litt SLI-benching. Merka forresten i går at ACX-kjøleren dytter mesteparten av lufta ut sida på kjøleren og ikke rett ned. Smart mtp på SLI Håper EK kommer med blokkene snart uansett, hater å benche på luft Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 26. september 2013 Del Skrevet 26. september 2013 (endret) ASIC 82.8 og 81.9 på de to kortene jeg kjøpte i går. Må bare få tomt loopen, tatt ut referansekortet og lagt ny slange fra CPU til res så er jeg klar for litt SLI-benching. Merka forresten i går at ACX-kjøleren dytter mesteparten av lufta ut sida på kjøleren og ikke rett ned. Smart mtp på SLI Håper EK kommer med blokkene snart uansett, hater å benche på luft Det har jeg også merket, benchet forrige dagen med en 3000rpm vifte rettet rett på kortet, det økte faktisk temp fordi det blåste varmluften tilbake over kortet. Edit: Blokkene fra EK slippes om ca 3 uker. http://forums.evga.com/FindPost/2030463 Endret 26. september 2013 av EggMan88 Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 OFF: Er det noen som tilfeldigvis har dette kortet: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=797788 ? Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 OFF: Er det noen som tilfeldigvis har dette kortet: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=797788 ? Det er jo et Classified, bare med vannblokk påmontert ? Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Det er jo et Classified, bare med vannblokk påmontert ? Spørsmålet var om noen har det kortet, ikke konstatering av hva som står i spesifikasjon hos komplett Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Jeg har 2 Classified, minhund har 2, Nizzen har 2, flere i denne tråden som har Classified, da dette er Classified-tråden. Bare å lese tråden om du lurer på noe om kortet? Blokka som er på er laget av Swiftech for eVGA, helt grei vannblokk. De fleste her venter vel på EK sin blokk da denne er ventet å ha bedre kjøling på VRM, samt at HC-blokka ikke har vært tilgjengelig i EU fram til nå. Lenke til kommentar
EggMan88 Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Deilig med litt kaldt vær igjen Åpnet vinduet i går, tok på flisjakka og ullsokkene og vips så bencher jeg på 1.41v på luft med 78c maxtemp. Enda artigere er det med vannet på cpu'en, 13c under i 3d benching @ 1.4v og cpu'en toucher ikke 60c engang. (Jaja Morten vet du har en chiller som gjør det samme 365 dager i året, me jelly!! ) Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Deilig med litt kaldt vær igjen Åpnet vinduet i går, tok på flisjakka og ullsokkene og vips så bencher jeg på 1.41v på luft med 78c maxtemp. Enda artigere er det med vannet på cpu'en, 13c under i 3d benching @ 1.4v og cpu'en toucher ikke 60c engang. (Jaja Morten vet du har en chiller som gjør det samme 365 dager i året, me jelly!! ) Kjørte 780 SLI med CPU'en på LN2 i går og plasserte riggen strategisk ved vinduet med 2 stk 2000 RPM vifter som pumpet kaldluft på GPU'ene Endret 27. september 2013 av Minhund Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Kjørte 780 SLI med CPU'en på LN2 i går og plasserte riggen strategisk ved vinduet med 2 stk 2000 RPM vifter som pumpet kaldluft på GPU'ene Du har ikke vært så heldig med den CPU chippen der... Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Jeg har 2 Classified, minhund har 2, Nizzen har 2, flere i denne tråden som har Classified, da dette er Classified-tråden. Bare å lese tråden om du lurer på noe om kortet? Blokka som er på er laget av Swiftech for eVGA, helt grei vannblokk. De fleste her venter vel på EK sin blokk da denne er ventet å ha bedre kjøling på VRM, samt at HC-blokka ikke har vært tilgjengelig i EU fram til nå. Vannblokka som leveres med EVGA sin variant; har den blokken kontakt med VRM i det hele tatt, eller er det selve designet på blokken som gjør at EK sin bl.a. vil ha bedre VRM kjøling? EDIT: fant det forsåvidt ut her http://www.youtube.com/watch?v=7PEZjs05Wto Må i tenkeboksen gitt Endret 27. september 2013 av KimmiK Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 (endret) Du har ikke vært så heldig med den CPU chippen der... Nei det er den dårligste av de to jeg tester, den andre virker bedre men jeg trenger mer LN2. Klarte å boote med 6/12 på 6,2 GHz men rakk ikke å ta screen før den krasjet og da var LN2 tanken tom her Vannblokka som leveres med EVGA sin variant; har den blokken kontakt med VRM i det hele tatt, eller er det selve designet på blokken som gjør at EK sin bl.a. vil ha bedre VRM kjøling? Den har kontakt men vannet har liten kontakt med det metallet over vrm, syns designet er dårlig i forhold til Titan blokkene til Swiftech. Endret 27. september 2013 av Minhund Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Var din eller min best på ln2? Lenke til kommentar
Mydog Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Var din eller min best på ln2? Din Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 27. september 2013 Del Skrevet 27. september 2013 Bra jobba gutter! Må få mine to nye Classified-kort i riggen snart, sette opp ruta så jeg får skikkelige temps. Testa begge kjapt i testriggen her på jobb, begge kjørte Valley fint på 1250core/7200mem stock spenning Med vannblokker og EVBoten kan dette bli intredasting... Lenke til kommentar
0l3M Skrevet 29. september 2013 Forfatter Del Skrevet 29. september 2013 (endret) Åssen volt må dere ha på Classified får at det kjører stabilt? Hvis jeg spiller i timesvis på 1306MHz så må kortet ha 1.25625V for å kjøre stabilt, det fungerer med lavere volt i benchmarks men krasjer i spill hvis jeg ikke har 1.25625V. Temperaturen blir da liggende på mellom 74-77c med vifte hastighet mellom 80-90%. Har ikke klokka kortet så mye høyere en 1320MHz pga temps men da må jeg oppi 1.26875V. Endret 29. september 2013 av OleMortenF Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Fått satt inn 2 Classy i riggen nå, og leika meg en times tid. Kjørte litt Firestrike for en intern konkurranse på jobb, kortene kjørte fint på 1270mhz stock. men på 1290 ble det stopp, så jeg økte spenninga til 1.212v. Da ble skjermene svarte og jeg fikk ikke boota i det hele tatt med mindre jeg satte CPU til default. Har jo en AX1200i så den burde tåle det fint, men om det er PSU'en skal jeg aldri kjøpe Corsair PSU igjen, fine røde custom cables eller ikke Forresten sååå drit kjedelig å benche kortene på luft Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. september 2013 Del Skrevet 30. september 2013 Har du testet å bruke 2 rails på hvert skjermkort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå